Prima pagină » Business în România » Magazinele OptiBlu şi Optiplaza au fost vândute către un gigant din domeniu cu venituri de 25 de miliarde de euro

Magazinele OptiBlu şi Optiplaza au fost vândute către un gigant din domeniu cu venituri de 25 de miliarde de euro

30 iul. 2024, 11:42,
în Business în România

Magazinele OptiBlu şi Optiplaza au fost vândute către gigantul EssilorLuxottica. Compania inregistrează venituri de 25 de miliarde de euro și integrează branduri precum Ray-Ban, Oakley sau Persol.

Compania Optical Investment Group, cea mai extinsă rețea de magazine de optică medicală din România, continuă strategia de extindere la nivel naţional prin deschiderea unui nou magazin, în Iași. Situat în proiectul Family Market Bucium, magazinul asigură acces la peste 1.500 de produse.

Magazinele OptiBlu şi Optiplaza au fost vândute către un gigant din domeniu

Fondul de investiţii Innova Capital a înstrăinat Optical Investment Group, care include operaţiuni de retail (magazinele OptiBlu şi Optiplaza) şi distribuţie, către gigantul mondial EssilorLuxottica. În afară de Innova, şi alţi acţionari minoritari au decis să iasă din afacere.

Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner la Innova Capital, a declarat că a observat cum Optical Investment Group a crescut semnificativ în ultimii cinci ani, consolidându-şi poziţia de lider în România. Acesta şi-a exprimat încrederea că grupul va continua să prospere ca parte a familiei globale EssilorLuxottica.

Innova Capital, un jucător activ în private equity în România încă de la sfârşitul anilor ’90, a achiziţionat în 2019 compania Optiplaza, care operează peste 40 de magazine sub mărcile Optiplaza şi Optical Express. În acelaşi an, fondul a cumpărat şi Optical Network, responsabilă de reţelele de magazine de optică OPTIblu şi Klarmann. Ambele entităţi au fost unite sub numele Optical Investment Group. În prezent, compania operează direct 99 de magazine sub mărcile OPTIblu, Optiplaza şi O51, aceasta din urmă fiind o marcă nouă, dedicată segmentului de lux.

Tranzacţia este aşteptată să fie finalizată în trimestrul al patrulea din 2024, după ce va primi toate aprobările necesare din partea autorităţilor de concurenţă.

EssilorLuxottica, o companie italo-franceză de renume, deţine un business integrat ce acoperă producţia, distribuţia şi retailul. Cu venituri anuale de peste 25 de miliarde de euro, EssilorLuxottica deţine branduri faimoase precum Ray-Ban, Oakley şi Persol, precum şi reţele de magazine de renume, inclusiv Sunglass Hut.

Schimbări importante pe piața de business din România!

În ultimele luni, piața de business din România are parte de schimbări importante. Sunt mii de persoane concediate, alte câteva mii angajate. Sunt fabrici care se închide, cum este cea de cablaje de la Luduș, sau fabrica de zahăr din Bacău, iar alte companii au declarat că vor face angajări masive, cum e Adobe.

În România, inflația a scăzut în ultimele două luni, ajungând la 5,1% în luna mai. Este posibil ca această scădere să fie influențată de necesitatea unei stabilități aparente în contextul alegerilor, după ce la începutul anului a crescut din cauza creșterii taxelor guvernamentale. Conform ultimului sondaj eToro Retail Investor Beat, inflația continuă să fie principala preocupare pentru investitorii individuali români.

Aproximativ 30% dintre respondenți consideră inflația drept cel mai mare risc extern pentru investițiile lor, urmată de posibilitatea unei recesiuni globale (19%) și de riscul unui conflict internațional (18%). Comparativ cu trimestrul anterior, îngrijorarea față de inflație a scăzut ușor de la 31% la 30%, însă preocupările legate de un conflict internațional au crescut de la 15% la 18%. Așadar, în tot acest context vom vedea ce impact va avea pe piață faptul că OptiBlu şi Optiplaza au fost vândute către un gigant din domeniu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *