Prima pagină » Economic Local » Magazinele de cartier din Iași au înregistrat o creștere a vânzărilor în plină pandemie de COVID-19. Drojdia și făina, cele mai căutate alimente de ieșeni
Magazinele de cartier din Iași au înregistrat o creștere a vânzărilor în plină pandemie de COVID-19. Drojdia și făina, cele mai căutate alimente de ieșeni

Magazinele de cartier din Iași au înregistrat o creștere a vânzărilor în plină pandemie de COVID-19. Drojdia și făina, cele mai căutate alimente de ieșeni

23 iul. 2020, 04:00,
Raluca Costin, în Economic Local

Numărul clienților din magazinele de cartier din Iași a crescut în plină pandemie de COVID-19. Patronii acestor chioșcuri au înregistrat vânzări mai mari de la începutul pandemiei de coronavirus pentru că ieșenii au preferat să facă cumpărături din cartierul unde locuiesc, pentru a evita aglomerațiile din supermarketuri

Numărul clienților din magazinele de cartier din Iași a crescut în plină pandemie de COVID-19. Cele mai căutate produse de clienții din Iași au fost făina și drojdia, mai ales la începutul pandemiei de COVID-19. Reprezentanții magazinelor de cartier spun că au luat toate măsurile necesare de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus și nu au permis accesul în magazin clienților fără mască. De asemenea, vânzările au evoluat în funcție de măsurile luate de autorități, măsuri pe care trebuiau să le respecte și cei care ieșeau la cumpărături.

Tudor Moisă, administratorul unui magazin din Iași: „La început, când a fost starea de urgență, au fost mai puțini oameni, dar treptat au început să vină clienții să cumpere alimente de bază”

Tudor Moisă, administratorul unui magazin alimentar din Iași, spune că programul a fost modificat mai ales la începutul pandemiei.

„Noi am avut programul puțin diferit, de la 7:00 la 13:00, apoi o pauză până la 16:00 și am ținut deschis de la 16:00 la 19:00. Noi suntem mulțumiți de vânzările pe care le-am avut. La început, când a fost starea de urgență, au fost mai puțini oameni, dar treptat au început să vină clienții să cumpere alimente de bază. Noi am vândut drojdie multă în perioada când toată lumea căuta acest produs. Nu am vândut-o la un preț foarte mare. Apoi am rămas cu făină în stoc atunci când toată lumea lua făină. Furnizorii de produse de patiserie nu au mai trimis aceeași cantitate, probabil pentru că au suspendat activitatea. În funcție de sezon, am vândut fructe, legume, verdețuri, alimente de bază”, susține Tudor Moisă, administratorul magazinului „La Băcănie”, din cartierul Mircea cel Bătrân.

Ieșenii au cumpărat în perioada stării de urgență atât alimente de bază, cât și țigări, băuturi alcoolice sau dulciuri

O creștere a vânzărilor a fost și la un magazin alimentar din cartierul Nicolina. Mihaela, vânzătoare de 3 ani ani în cadrul magazinului alimentar, spune că se observă schimbări în comportamentul clienților, de aceea se înregistrează o creștere a vânzărilor .

„Au crescut vânzările cu 30 la sută față de anul trecut, dacă stau să calculez, dar chiar și față de ianuarie-februarie, anul acesta. Au venit clienți foarte mulți, dar respectau măsurile de igienă. Noi nu îi primim dacă nu au mască. Am vândut de toate: țigări, alimente, pâine, dulciuri, sucuri, ronțăieli. Cred că oamenii nu au mai mers la supermarket pentru că se temeau de aglomerație, să nu se îmbolnăvească de coronavirus. Mulți vin și cumpără după-amiaza sau seara”, a spus Mihaela.

Vânzătoare din Iași: „Când a fost nebunia cu drojdia, toți căutau drojdie și am vândut totul în câteva zile”

Elena, vânzătoare într-un magazin de cartier din Alexandru cel Bun, spune că drojdia a fost cel mai vândut aliment în plină pandemie COVID-19 .

„La noi au venit și au cumpărat ouă, făină, lapte, orez. Când a fost nebunia cu drojdia, toți căutau drojdie și am vândut totul în câteva zile. Nu eram pregătiți cu un stoc mare, dar după aceea am avut suficientă drojdie și veneau clienții și cumpărau. Țin minte că veneau și întrebau de drojdie și când le spuneam că nu mai am, mă întrebau dacă sigur nu am, de parcă o țineam pentru mine. Nu știu ce au făcut cu atâta drojdie, că nu lipsea pâinea de la noi din magazin”, spune Elena, vânzătoare în cadrul unui magazin din cartierul Alexandru cel Bun.

Ieșenii care locuiesc în apropierea magazinelor alimentare au determinat o creștere a vânzărilor în plină pandemie COVID-19

Vânzătoarea Elena mai spune că mare parte din clienții care au făcut cumpărături din magazinele de cartier din Iași  în plină pandemie COVID-19 sunt persoane care locuiesc în apropiere și preferă să nu mai cumpere de la supermarket pentru că găsesc aceleași produse și în magazinele mai mici.

„Unii cheltuiau 10 lei, alții 50 lei, dar și 100 de lei odată. Nu există o sumă standard. Văd că sunt mai mulți clienți ca înainte de pandemie, pe care îi văd aici, în cartier, și vin aproape în fiecare zi și cumpără ce au nevoie. Locuiesc aici, în bloc, și e mai simplu să coboare și să ia de la noi ce le trebuie”, spune Elena, vânzătoare în cadrul unui magazin din cartierul Alexandru cel Bun.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *