Prim ministrul Ludovic Orban vorbește despre noul an școlar, spunând că se au în vedere trei, patru scenarii.
„Vor fi trei-patru scenarii. Se știe că nu sunt multe. Ne uităm ce se întâmplă afară. Când vom fi pregătiți, vom comunica. Dar spun încă o dată – totul depinde de evoluția epidemiei”, a spun Ludovic Orban.
Ludovic Orban vorbește despre noul an școlar: Nu s-a luat încă o decizie
Ludovic Orban consideră că o decizie va fi luată în funcție de analizele privind infrastructura școlilor și a diferitelor tipuri de localități.
„Trebuie să facem o analiză a infrastructurii școlare. Toate tipurile de localități. Trebuie să facem evaluarea cadrelor didactice, a accesului care există”, a precizat premierul.
PSD, vinovat că nu au stabilit încă modul în care se va relua școala din tomană!
Premierul dă vina pe PSD pentru interesul crescut privind modul în care se va relua anul școlar, fără a recunoaște că de fapt orice părinte din România este interesat de modul în care gândesc guvernanții reluarea școlii.
„Astăzi are loc o ședință. Se pregătesc toate scenariile în funcție de situația epidemiologică pentru deschiderea școlilor. Când vom avea suficiente elemente, le vom comunica public. Cred că presiunea aceasta de a furniza acum informații despre deschiderea școlilor este rezultatul, mai degrabă, a inițiativei demagogice a PSD-ului, care m-a chemat să vorbesc despre deschiderea școlilor, să vorbesc de câte în lună, câte în stele”, susține Ludovic Orban.
Variantă propusă de Ministerul Sănătății pentru reînceperea anului școlar: Școlile decid cum vor face cursurile
Ministerul Sănătății propune mai multe variante pentru reînceperea anului școlar, din toamnă. În total, sunt luate în calcul patru scenarii diferite care propun de la revenirea copiilor în condiții normale pe băncile școlilor până la efectuarea orelor 100% online.
Ministerului Sănătății propune descentralizarea deciziei, pe fiecare județ și școală în parte. Reprezentanții Ministerului Sănătate au prevăzut în actul pe care l-au trimis Ministerului Educației că fiecare școală și grădiniță trebuie să facă o analiză locală a riscurilor și acesta este practic documentul de bază pentru decizia de a redeschide total sau parțial cursurile. Școlile vor putea decide să adopte scenarii diferite la fiecare ciclu de învățământ.
În această variantă, hotărârea finală o iau Inspectoratele Școlare Județene (ISJ), Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) și conducerea fiecărei școli în parte.
Decizia celor de la Ministerul Sănătății vine după ce mai mulți specialiști din educație au criticat închiderea fără excepție a școlilor, fără a ține cont de numărul de copii din anumite sate sau orașe și numărul de cazuri de COVID-19.
Revenirea la școală, scenariu propus de Ministerul Sănătății
Un alt scenariu, de care s-a vorbit și în Ministerul Educației, este revenirea 100% la școală, dar cu asigurarea unei distanțe fizice între copii de minimum 1 metru (față de 2 metri cât a fost impus la examene). De remarcat că față de primul scenariu avansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți și preluat apoi în comunicarea publică de ministrul educației, regulile Ministerului Sănătății spun că revenirea tuturor elevilor la școală se face cu menținerea acestei distanțe de 1 metru între elevi.
Revenirea la școală a tuturor copiilor de grădiniță și din clasele pregătitoare – clasa a IV-a
Un al treilea scenariu propus de Ministerul Scenariul presupune revenirea la școală a tuturor copiilor de grădiniță și din clasele pregătitoare – clasa a IV-a.
În ceea ce-i privește pe copiii de clasele V-VIII și IX-XII, deci de gimnaziu și liceu, Ministerul Sănătății prevede în primul scenariu hibrid revenirea lor “parțială” în clase. Concret, ar trebui să fie fizic la școală doar jumătate dintr-o clasă și să facă rotație cu cei de acasă la 1 sau 2 săptămâni. Și aici, se menține regula distanței de minimum 1 metru între elevi.
O altă variantă este scenariul hibrid pesimist, în care copiii de grădiniță și cei din clasele pregătitoare – clasa a IV-a nu ar mai fi exceptați de la revenirea pe ture și prin rotație la școală. Mai exact, această variantă prevede că toți elevii, indiferent de clasă și ciclu școlar, trebuie să revină în clase doar prin rotație, câte jumătate de clasă, urmând să facă schimb cu cealaltă jumătate de clasă la 1 sau 2 săptămâni.
Un alt scenariu luat în calcul este cel ca școala se desfășoară 100% online, pentru toți elevii, indiferent dacă e vorba de grădiniță, școală primară, gimnaziu sau liceu.