Costel Alexe, preşedintele Consiliului Judeţean, a făcut, recent, o vizită pe şantierul unde se desfăşoară lucrările la lotul 3 din Axa rutieră Iaşi – Suceava
Una dintre cele mai ample şi importante lucrări de reabilitare pentru un drum județean din ultimii ani este Iași – Suceava. Proiectul a avut parte de foarte multe contestații și controverse. Acestea au pornit din mai multe cauze, dar s-a trecut peste fiecare. Proiectul de modernizare vizează DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B și DJ 281 de la DN 28B – Scobinți – Lespezi, în lungime de 40,610 km, aproape jumătate din lungimea totală a traseului axei. Proiectul „Regiunea Nord – Est – Axa rutieră strategică Iași – Suceava’’ este finanțat prin POR 2014-2020.
Președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, alături de Sorin Afloarei, vicepreședinte al CJ, și de primarul comunei Scobinți, Gheorghe Hrițcu, a evaluat lucrările de pe lotul 3 al Axei rutiere Iași – Suceava.
„Constructorul lucrează intens în zonele Scobinți, Hodora, Slobozia, Sirețel, Sticlăria pentru a putea să finalizăm cât mai repede modernizarea drumurilor județene de pe acest tronson. Încă puțin și vom putea finaliza integral Axa Iași – Suceava, un proiect de importanță strategică pentru regiunea de Nord-Est și pentru dezvoltarea județului nostru”, a declarat președintele CJ, Costel Alexe.
Lotul al treilea cuprinde peste 40 km de drum județean de pe raza a cinci comune: DJ 281 de la Belcești – Ceplenița – DN 28B și DJ 281 de la DN 28B – Scobinți – Lespezi.
În acest moment, sunt în diverse stadii de execuție la următoarele categorii de lucrări: dispozitive susținere terasamente (fap, zid de spijin, rigole ranforsate) – finalizate, podețe transversale și laterale – finalizat, drenuri longitudinale și transversale – finalizat, amenajare trecere la nivel cu calea ferată – finalizat, mixturi asfaltice – realizat în proporție de 98 la sută, uzură – realizat în proporție de 27 la sută, dispozitive de scurgere ape pluviale – şanțuri pereate: Tronsonul1: realizat în proporție de 77 la sută, tronsonul 2: realizat în proporție de 85 la sută, rigolă carosabilă: tronsonul 1: realizat în proporție de 100 la sută, tronsonul 2: realizat în proporție de 65 la sută, rigolă de acostament: tronsonul 2: realizat în proporție de 66 la sută, accese la proprietăți: tronsonul 1: realizat în proporție de 78 la sută, tronsonul 2: realizat în proporție de 60 la sută, poduri: pod Sirețel: 50 la sută, pod Sângeap: 50 la sută, pod Bădeni: 70 la sută, pod Ceplenița: 70 la sută, amenajări cu trotuare: 70 la sută.
Licitația pentru obținerea lucrărilor de construcție a fost câștigată de compania SC DAROCONSTRUCT SRL – SC RUTADOR SRL acum aproximativ doi ani de zile. Valoarea totală a contractului este de 91.776.997,59 lei, fără TVA. Joi, 14 iulie 2022, s-a semnat contractul pentru Axa 3 Iași – Suceava.
Obiectivul general al proiectului Axa Rutieră Strategică 1 Iași – Suceava este îmbunătățirea accesibilității și a mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, prin modernizarea a 167,933 km de drumuri județene din Iași și Suceava, aflate în proximitatea TEN-T și conectarea a 22 de unități administrativ-teritoriale urbane și rurale la această rețea transeuropeană de transport. 92 km sunt pe raza județului Iași și traversează comunele Rediu, Movileni, Gropnița, Focuri, Coarnele Caprei, Belcești, Cotnari, Ceplenița, Scobinți, Sirețel, Lespezi.
Costel Alexe, preşedintele CJ, a făcut o vizită pe şantierul unde se desfăşoară lucrările lotului 3 din Axa rutieră Iaşi – Suceava. Stadiul proiectului este unul avansat, iar realizarea se apropie de final.
Sâ vadâ ostel bam bam și unde este peticit de mîntuialâ axa județeanâ –asfaltul e turnat în unele locuri pe toatâ lâțimea șoselei –iar în alte locuri e complectat cu prundiș pe margine –sa ciordit asfaltul cumva–
pai poate avea si el nevoie de niste asfalt undeva ca tabla are :)) rusine iasuu
era un slogan fara penali in functii publice dar se pare ca tot pe blat se merge si la iasi … mult succes ca doar vin alegerile