Lucrările de la Autostrada Moldovei continuă. Recent, președintele CJ, Costel Alexe, a făcut o vizită pe șantierul unde lucrează aproximativ 100 de muncitori
Autostrada Pașcani – Suceava, cu o lungime de 62 km, va fi dotată cu facilități precum 23 de viaducte, cel mai lung având o lungime de 1.050 de metri, situat în punctul de pornire a autostrăzii, Gâstești – Pașcani, 37 de pasaje, 12 poduri, opt parcări, două Centre de Întreținere și Coordonare, perdele forestiere și panouri fonoabsorbante și anticoliziune, iluminat public, sistem de monitorizare a traficului ITS, cinci noduri rutiere situate la Tătăruși – Heci, intersectând DJ208F, Dolhasca, intersectând DJ208I, Roșcani, intersectând DJ208C, Dumbrăveni, intersectând DJ208B, Aeroportul Suceava, care permite accesul la DN29 și către aeroport.
Lucrările de la Autostrada Moldovei continuă. Cei 100 de muncitori lucrează la nodul turbion dintre A7 și A8
Recent, președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, a făcut o vizită de lucru pe șantierul Autostrăzii A7, unde aproximativ 100 de muncitori lucrează la nodul turbion dintre A7 și A8.
„Potrivit constructorului, 100 de muncitori sunt mobilizați, în prezent, la nodul turbion dintre A7 și A8, iar lucrările sunt în grafic. Lucrările pe lotul 3 Mircești – Pașcani din Autostrada A7 au avansat foarte mult și suntem mai aproape ca oricând să putem circula pe primii kilometri de autostradă din județul Iași. Județul Iași va cunoaște o dezvoltare fără precedent odată cu finalizarea acestor obiective strategice: autostrăzile A7 și A8, prin care vom conecta Iașul de sudul, respectiv vestul țării. Sectorul Mircești – Pașcani din A7 are o lungime totală de aproape 29 km și trece prin cinci UAT-uri din județul Iași, Mircești, Hălăucești, Mogosești – Siret, Stolniceni – Prăjescu și Pașcani”, a declarat Costel Alexe.
Traseul autostrăzii va traversa următoarele unități administrativ-teritoriale (U.A.T.), județul Iași, pe o lungime de 12,3 km, incluzând localitățile Pașcani, Valea Seacă, Lespezi și Tătăruși, județul Botoșani, pe o lungime de 6,5 km, cu localitatea Tudora, județul Suceava, pe o lungime de 43,17 km, trecând prin localitățile Dolhasca, Liteni, Fântânele, Udești, Verești, Salcea, Dumbrăveni și Suceava. Menționăm faptul că Autostrada Moldovei, denumită A7, și autostrada Unirii, A8, se vor întâlni în județul Iași, la sud de Pașcani.
Autostrada Unirii a obținut acordul de mediu pentru tronsonul care tranzitează județul Iași
Recent, Agenția pentru Protecția Mediului Iași a luat decizia de emitere a acordului de mediu pentru ceea ce înseamnă autostrada Unirii, autostrada A8, pe raza județului nostru. 91 de kilometri, 21 de unități administrativ teritoriale, de aici, de la Pașcani, din nodul de tip turbion, cel mai mare și mai important nod de tip autostradă din România, până la Iași, Prut și, evident, mai departe, în Republica Moldova. Lungimea autostrăzii Iașului va fi de 93,3 km, iar traseul a fost împărțit în patru tronsoane: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km). În ceea ce privește segmentul din județul Iași, sunt prevăzute 100 de poduri și 14 tunele. Lungimea celor 14 tunelurilor va fi de aproximativ 6 kilometri.
Cea mai mare activitate este la începutul traseului, pe segmentul din comuna Moțca, unde sunt pantele mai mari, iar legăturile între autostradă și drumurile locale s-au făcut aproape de nivelul acestora din cauza faptului că nu pot fi construite tuneluri în zonă, fiind distanța de nivel foarte mare. În ceea ce privește termenul de execuție a autostrăzii, acesta este estimat la 36 de luni. Studiul arheologic a fost realizat, însă va fi făcută o monitorizare pe perioada lucrărilor, astfel, în momentul în care apare un sit ce nu este prevăzut în documentație, constructorul va permite descărcarea arheologică. Studiul este aprobat de Ministerul Culturii.
Lucrările de la Autostrada Moldovei continuă. Recent, președintele CJ, Costel Alexe, a făcut o vizită pe șantierul unde lucrează aproximativ 100 de muncitori la nodul turbion.
Autostrada Moldovei. Nu autortrazile, ci „autostrada”. Atat s-a putut. Si nici macar nu e terminata.
Mai dal in plm de iluminat public
Foarte bune cele 7 fotografii , se pot gandi modificari foarte bune in urma analizarii lor avand ca model alte proiecte din alte tari luand in calcul si rezultatele finale pana la cel mai mic detaliu