Modernizarea depoului de tramvaie din zona Dacia a devenit mult mai scumpă decât se aștepta primăria. De la o investiție de aproape 40 de milioane de euro, s-a ajuns la una de peste 55 de milioane de euro, din care autoritatea locală poate asigura doar o parte.
Surpriză neplăcută cu un proiect al Iașului. Valoarea investiției legată de modernizarea și reabilitarea depoului de tramvaie din zona Dacia a crescut substanțial, iar autoritatea locală se vede nevoită să revină cu proiectul în Consiliul Local, pentru a ajusta prețurile. De la un proiect în valoare totală de 196,8 milioane de lei (39,7 milioane de euro), în urma ajustării prețurilor, s-a ajuns la 273,5 milioane de lei (55,2 milioane de euro).
Modernizarea depoului din Dacia s-a scumpit subit
Actualizarea devizului general va fi analizată în plenul Consiliului Local Iași, în cursul săptămânii viitoare, într-o nouă ședință ordinară a deliberativului local. Decizia de avizare a noilor indicatori a fost făcută după ce firma DM Dezvoltare RO SRL a făcut o reactualizare a calculului. Proiectul are doar parțial asigurată finanțarea. Este vorba de un credit contractat de municipalitate la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), de circa 20 de milioane de euro. Pentru restul banilor, primăria va căuta o linie de finanțare europeană sau va face apel la Planul Național de Redresare și Reziliență.
Cum arată noua investiție din cartierul Dacia?
Primele detalii despre modernizarea depoului au fost inițiate încă de acum câțiva ani. Proiectul studiului de fezabilitate arată că investiția se va întinde pe aproape 8.000 de metri pătrați.
„Modernizarea constă în amplasarea pe zona propusă pentru modernizare a unui număr de clădiri și construcții specifice funcțiunilor de întreținere, reparație și garare a vehiculelor pentru transport public. Vizate sunt clădirea pentru reparația și întreținerea tramvaielor, clădirea pentru gararea tramvaielor, cea pentru întreținerea zilnică și pentru spălarea tramvaielor. În calcul intră și clădirea pentru gararea și întreținerea autobuzelor electrice și a troleibuzelor”, se arată în caietul de sarcini.
Proiectul include și modernizarea străzilor din zonă
Actualul depou are o suprafață construită la sol de 7.337 de metri pătrați. Lucrările de modernizare constau în sistematizarea terenului, construcții de 9.870 de metri pătrați, platforme de depozitare, de 2.000 de metri pătrați, drumuri interioare, de 420 de metri, parcare acoperită, de 5.300 de metri pătrați, linie de tramvai, cu o lungime de 3.200 de metri și, nu în ultimul rând, o împrejmuire de teren pe o suprafață de 1.040 de metri. Lucrările ar urma să fie realizate în termen de 2 ani de la semnarea contractului. Durata de funcționare a obiectivului nu trebuie să fie mai mică de 50 de ani.
În calcul intră și zona de acces depou–pod peste pârâul Rediu, strada Strămoșilor și rondul Dacia. Modernizarea depoului din zona Dacia va fi analizată în plenul CL Iași.
Din depoul ctp iasi s.a fura si se fura ca in codru ,sa vedeti ce limuzine de lux si.au tras jigodiile si gunoaiele penale din ctp iasi
harca de baba hermafrodita madam jaurica mai lucra la ratc ? din furturi sia tras viloi la tara cat palatu culturii ,sia jefuit si o vecina pe scara in timp ce aceasta agoniza in spital ,oare cum mai suporta cel de sus aceste aratanii ???????
Vita de primar corupt le a sters datoriile celor dela ctpiasi de milioane de euro in detrimentul iesenilor cinstiti si naivi
Cine poate oase roade/ cine e prost sa moara /
SCHIMBATI CONDUCEREA CTP DIN IASI URGENT TOTI SUNT NISTE BORFASI PENALI
ctp o adunatura de oligofreni
Cnducerea din varfu ratc iasi trebuia arestata de mult timp nepotismu mafia mita acolo e lege
vita de chirica le da mana libera la ciordeala din banii publici nu il intereseaza ca lumea o duce din ce in ce mai greu !
MOEEE PSD MOEEE PNL ACEIASI MIXERIE
La inchisoare cu mafia din primarie ,cu clanul chirica si acolitii lui pusi in toate functiile publice platiti regeste cu munca noastra ………………..