Prima pagină » Titlurile zilei » Lovitură pentru Primăria Iași! Limitarea vitezei la 30 km/h pe prima bandă devine istorie. Șoferii au blocat decizia care îngropa tot traficul din municipiu

Lovitură pentru Primăria Iași! Limitarea vitezei la 30 km/h pe prima bandă devine istorie. Șoferii au blocat decizia care îngropa tot traficul din municipiu

27 aug. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Titlurile zilei

Primăria Iași poate renunța la proiectul privind limitarea vitezei la 30 km/h pe prima bandă pe bulevardele principale ale orașului. Proiectul a fost lansat în dezbatere publică, însă se pare că nu a avut sorți de izbândă. Majoritatea ieșenilor nici nu au vrut să audă de inițiativa celor de la Primărie de a sugruma traficul de pe prima bandă de circulație

Proiectul legat de limitarea vitezei la 30 de kilometri la oră pe prima bandă, pe străzile din municipiul Iași, poate deveni istorie. Proiectul demarat de Primăria Iași nu a avut susținere printre ieșeni, majoritatea celor chestionați de autoritatea locală fiind împotriva acestei soluții. Din chestionarul propus de autoritatea locală, se pare că peste 60 la sută dintre cei care au răspuns întrebărilor s-au declarat împotriva proiectului propus de Primăria Iași, ceea ce face ca soluția să nu mai fie una viabilă.

Proiectul a fost lansat de Primăria Iași la finalul lunii iulie 2021 în dezbatere publică. Municipalitatea vrea să impună restricții de viteză în cazul străzilor de categoria I (6 benzi) și categoria a II-a (4 benzi). Proiectul municipalității prevede ca, pe prima bandă a categoriilor de străzi, să fie instaurată restricția de viteză de 30 km/h, o reducere cu 20 km/h. Edilii suțin că, prin această măsură, vor fi reduse riscurile de producere a accidentelor, fiind protejați în special pietonii care se angajează în traversare. Însă, măsura nu a fost bine primită de ieșenii nemulțumiți că vor petrece și mai mult timp în traficul din oraș.

Străzi cu 6 benzi din Iași, incluse în inițiativa Primăriei

Propunerea avansată de Primăria Iași urmărea un model și din alte zone ale Uniunii Europene. Proiectul cuprinde marile artere din municipiul Iași, cele din categoria I fiind Bd. Independenței, A. Panu sau strada și Șoseaua Păcurari. În cazul primelor două artere, situațiile sunt rare când șoferii staționează pe prima bandă. Însă, în cazul Șoselei și străzii Păcurari, pe tot parcursul zilei, prima bandă este ocupată de mașini parcate, ceea ce face aproape imposibilă punerea în aplicare a proiectului legat de limitarea vitezei. Proiectul urma să fie pus în aplicare și cu ajutorul Poliției Locale Iași, polițiștii fiind nevoiți să verifice dacă pe marile artere se respectă decizia respectivă de reducere a vitezei pe prima bandă.

Primăria Iași nu renunță definitiv la proiect

Reprezentanții municipalității ieșene au arătat însă că dezbaterile încă nu s-au încheiat și că proiectul se află în continuare în discuții.

„N-am finalizat încă dezbaterea publică”, au transmis reprezentanții Primăriei Iași.

În urmă cu doi ani, autoritatea locală a inițiat un alt proiect legat de interzicerea circulației în zona centrală a mașinilor cu normă de poluare Euro 3. Inițial, șefii administrației ieșene au demarat un proiect cu o valoare de peste 12,5 milioane de euro. Este vorba de alocarea a 25 de mii de vouchere a câte 500 de euro fiecare pentru cei care au mașini mai vechi de zece ani și care vor să renunțe la acestea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 noiembrie 2024
21 noiembrie 2024