Firmele din domeniul transporturilor care fac activități ilegale primesc o lovitură grea de la Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, instituție care a decis să retragă asigurările pentru flota de aproape 70 de camioane ale Euroluc Trans. Firma patronată de afaceristul Sergiu Lucan este centrul unei investigații a polițiștilor de la Biroul Rutier Suceava după ce ITP-urile camioanelor erau făcute în condiții ilegale la service-uri auto private, fapte dezvăluite în exclusivitate de cotidianul BZI. Angajații Euroluc Trans care revin din cursele din străinătate sunt informați că trebuie să-și semneze demisiile, aceștia acuzând conducerea firmei că nu a plătit integral salariile angajaților
Transportatorii din zona Moldovei care fac activități ilegale au intrat în vizorul autorităților, principalii vizați fiind cei de la firma Euroluc Trans. În urma dezvăluirilor făcute în cotidianul BZI și a descinderilor realizate la firmele de transport din județul Suceava, autoritățile au adunat o serie de probe solide și au decis să retragă polițele de asigurare încheiate pentru flota de camioane a firmei Euroluc Trans, patronată de afaceristul Sergiu Lucan. Astfel, Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România BAAR a început procedurile pentru a retrage asigurările auto pentru flota de camioane deținută de Euroluc Trans SRL. Aceste măsuri sunt luate după ce autoritățile au adunat mai multe probe privitoare la faptul că ITP-urile camioanelor erau făcute „din pix”, practic erau realizate documentele ITP la service-uri auto din România în timp ce camioanele erau în curse în Germania, Olanda, UK sau Belgia.
Principalele acuzații din această anchetă se îndreaptă spre firma de transport EuroLuc Trans SRL și Service Motoare Nord SRL, două firme din județul Suceava care lucrau în tandem pentru a eschiva legislația în ceea ce privește efectuarea ITP a camioanelor.
Șoferii Euroluc Trans au fost obligați să își dea demisia, fără să își încaseze salariile
Pe perioada lunii iulie, la scurt timp după încetarea Stării de Urgență provocate de COVID-19, o parte dintre șoferii angajați ai firmei Euroluc Trans SRL au decis să plece din firmă după ce conducerea a oprit sume între 1.000 – 2.500 euro din salariile angajaților. Pe 17 august 2020, o altă echipă de șoferi s-a întors în țară din străinătate, iar aceștia au fost informați de conducerea Euroluc Trans SRL că trebuie să își semneze demisiile. Asta se întâmplă în condițiile în care majoritatea angajaților pe post de șofer în cadrul companiei controlate de Sergiu Lucan nu și-au primit salariile integral.
„Când am venit în țară ne-au spus că trebuie să ne facem demisiile. Ieri (17 august 2020) am fost la firmă în Suceava și am semnat toate actele. Acum așteptăm, trebuie să mai primim o parte din bani, unii dintre noi am fost chemați pe 26 august, alții pe 28 august, ca să ne luăm toți banii pe care trebuie să îi mai luăm de la ei. În momentul acesta stăm cu griji că nu o să ne dea banii”, au spus angajații Euroluc Trans.
În urmă cu o săptămână, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Suceava s-au autosesizat în urma dezvăluirilor făcute în cotidianul BZI.ro. Vehiculele Euroluc Trans SRL care se aflau în străinătate aveau ITP-ul făcut la SC Service Motoare Nord SRL cu sediul în localitatea Salcea, județul Suceava.
EuroLuc Trans SRL cu sediul în localitatea Stroiești, județul Suceava, este una dintre principalele firme de transport marfă din zonă. Cu o medie de 95 angajați, firma are o cifră de afaceri de 33 milioane lei și un profit de 1,2 milioane lei pe anul 2019. Compania controlată de Sergiu Lucan are însă și datorii de 14 milioane lei.
Acte false pentru transportul internațional al mărfurilor periculoase
Șoferii profesioniști din cadrul Euroluc Trans explică faptul că, de ani buni, majoritatea procedurilor pentru eliberarea Acordului european referitor la transportul internațional rutier al mărfurilor periculoase ADR, dar și ITP se fac ilegal. Concret, în vreme ce camioanele se află în curse din străinătate, se eliberează ADR, dar și ITP-uri din România.
„Când se fac actele, ne sună de la birou, ne spune să nu închidem programele deloc, să nu se reseteze. Apoi spunea să tragi într-o parcare și spune «dă înainte – dă înapoi», probabil fac ceva pe calculator pe internet, după care spune că e OK și poți să pleci. Mie mi-a venit undeva la trei săptămâni certificatul, am umblat fără certificat în comunitate tot timpul acesta. Avea grijă dispecerul să merg la anumite companii unde nu se cer toate actele, avea grijă să nu ne dea firma olandeză transporturi în respectivele zone, cu încărcări mai ușoare, unde nu trebuie documente. Dispecerul devia cursele ca să nu ai probleme. Poliția nu prea te oprește în afară”, a mai explicat un fost angajat al Euroluc Trans.
Vom reveni.