Animawings a decis să amâne lansarea zborurilor dintre București și aeroporturile din Cluj Napoca, Oradea, Iași, Paris (Franța) și Stockholm (Suedia) cu șase luni, până în martie 2025.
Compania aeriană românească a anunțat acum câteva săptămâni cinci rute interne și internaționale pe care intenționa să le opereze începând cu jumătatea lunii septembrie și octombrie 2024 din București.
Aeroportul Internațional Iași primește o lovitură importantă! Sunt amânate mai multe zboruri
Pentru patru dintre aceste rute, respectiv București – Cluj Napoca, Oradea, Iași și Paris (Franța), lansarea a fost amânată de la jumătatea lunii septembrie 2024 la începutul lunii martie 2025.
De asemenea, debutul rutei dintre București și Stockholm (Suedia) a fost mutat de la începutul lunii octombrie 2024 la începutul lunii martie 2025. Conform informațiilor din sistemul de rezervări, ruta București – Stockholm (Suedia) va fi operată în fiecare joi și duminică, iar zborurile București – Paris CDG (Franța) vor fi disponibile în fiecare luni, miercuri, vineri și duminică.
Pentru rutele interne, zborurile dintre București și aeroporturile din Cluj Napoca, Iași și Oradea vor avea loc zilnic, cu excepția zilei de sâmbătă. Într-un comunicat oficial, Animawings a explicat că amânarea debutului rutelor se datorează „micilor întârzieri operaționale cu aeronavele (n.r. Airbus A220), independente de voința noastră” și pentru a „evita orice situații neplăcute, am decis să începem operarea acestor rute din lună martie 2025.”
În prezent, Animawings operează zboruri comerciale regulate din București către Corfu, Heraklion, Zakynthos, Kefalonia, Rhodos (Grecia), Faro (Portugalia) și Palma de Mallorca (Spania). Compania deține un Airbus A320 și închiriază un avion similar de la Dan Air, iar primul avion Airbus A220 este așteptat să intre în flota Animawings în următoarele săptămâni.
Aeroportul Internațional Iași are un nou terminal
Noul terminal T4 al Aeroportului Internaţional Iaşi a devenit funcțional pe 31 martie, când au fost operate primele zboruri către spaţiul Schengen. Cu o suprafață de aproximativ 32.000 de metri pătrați, distribuită pe trei nivele și având o capacitate de procesare de minim 3,5 milioane de pasageri pe an, T4 este al doilea cel mai mare terminal din România. Proiectul a inclus și o parcare cu 600 de locuri, precum și un parc fotovoltaic ce furnizează 20% din necesarul de energie.
Proiectul pentru cel de-al patrulea terminal al Aeroportului Internațional Iași a fost finanțat din fonduri europene, cu o valoare totală de 90 de milioane de euro, dintre care 15% au provenit din bugetul de stat.
Noua construcție, având trei nivele, include șapte porți de îmbarcare și 20 de birouri de check-in. Terminalul este proiectat pentru a permite fluxuri bidirecționale de pasageri, iar îmbarcarea se va face prin trei aviobridgeuri. Capacitatea de procesare a terminalului este de 950 de pasageri pe oră, ceea ce permite gestionarea a 3,5 milioane de pasageri pe an. Așadar, vom mai aștepta încă jumătate de an până când de pe Aeroportul Internațional Iași va pleca o cursă aeriană spre București operată de compania românească Animawings.