Prima pagină » Local » Locuitorii unui bloc sunt disperați după ce dejecțiile de la canalizare le-au ajuns în case: „Trăim în niște condiții inumane” – FOTO/VIDEO

Locuitorii unui bloc sunt disperați după ce dejecțiile de la canalizare le-au ajuns în case: „Trăim în niște condiții inumane” – FOTO/VIDEO

09 aug. 2023, 02:00,
Petronel Ștefan în Local

Locuitorii unui bloc din comuna Belcești, satul Ciorani, sunt disperați după ce dejecțiile de la canalizare au ajuns în case. Aceasta ar fi înfundată de câțiva ani, iar toată lumea dă din umeri acum

Oamenii care trăiesc în bloc au încercat să găsească soluții la problema lor, iar pentru ca să rezolve situația au amplasat o altă țeavă pe sub imobil, pentru a trece de partea înfundată a canalizării. Petronela Sandu, care deține o proprietate în bloc, are de achitat 32.000 de lei în urma unui consum clandestin.

Dejecțiile au ajuns în casele oamenilor

 o poză cu blocul din Ciorani

O proprietară din bloc trebuie să plătească acum o suma foarte mare pentru consum clandestin

Văzând că nu se găsesc soluții, locatarii au făcut o improvizație cu o altă țeavă pentru ca apa să treacă de partea înfundată a canalizării. Acum, oamenii au scăpat de mizeria care intra în case, însă compania a făcut investigații și a descoperit consumul clandestin.

„Deci e groaznic ce se întâmplă acolo, eu m-am mutat din bloc, dar m-am trezit acum că am de plătit 32.000 de lei la ApaVital, pentru faptul că aș fi umblat ilegal la canalizare. Ea este înfundată de ani de zile, toate dejecțiile se scurgeau la subsolul blocului, am încercat să apelăm la ajutorul celor de la companie, dar nimic. Atunci, noi am pus o țeavă pe lângă canalizare pentru ca să se scurgă apa și de asta ne-au sancționat. Blocul mai are puțin și o să cadă, primăria ne-a spus că nu poate interveni, deci trebuie să ne descurcăm singuri”, povestește Petronela Sandu, proprietară din bloc.

Femeia este bună de plată, deoarece consumul nu era înregistrat și nici nu avea contract în acest sens.

„Suma de 32.034 de lei, pe care doamna Petronela Sandu o are de plată către APAVITAL S.A., reprezintă contravaloarea unui consum clandestin, respectiv deversarea în rețeaua de canalizare a apelor uzate provenite din imobilul pe care îl deține, fără a avea un contract în acest sens. În cazul neachitării sumei datorate, APAVITAL S.A. se va adresa instanței de judecată pentru a recupera daunele produse societății noastre”, a specificat Ion Savin, reprezentant al companiei ApaVital.

Canalizarea este defectă

o poză cu blocul din Ciorani

ApaVital specifică faptul că rețeaua de canalizare este defectă în interiorul blocului, astfel e problema locatarilor

În bloc stau câteva familii, fiind un imobil vechi cu puține apartamente. Totuși, cetățenii se simt uitați și se tem acum că din cauza acestei probleme clădirea se va prăbuși. Subsolul este plin de apă și vine un miros îngrozitor, după ce, ani la rând, mizeria se revărsa acolo.

„Trăim în niște condiții inumane, ne trezeam cu inundații, cu mizerie în case, e dezastru. Intrau șobolanii, gândacii, plus că mirosea groaznic, nici nu știm ce trebuie să mai facem acum, la primărie că nu pot interveni, la ApaVital că ține de noi, probabil o să cadă blocul acesta”, a precizat Bogdan Nedelcu, un locatar din bloc.

Primăria nu poate interveni, deoarece sistemul de canalizare aparține companiei ApaVital.

„Nu este în competența noastră, problema trebuie să o rezolve cu cei de la ApaVital. Dacă oamenii vor veni la noi să facă o cerere, noi îi vom ajuta cum putem”, a declarat Dumitru Tănase, primarul comunei Belcești.

Se pare că rețeaua este funcțională, însă problema este strict la partea interioară a imobilului, astfel că locatarii trebuie să suporte cheltuielile de reparații și să găsească soluții.

„Rețeaua de canalizare care deservește blocul B, scara A din localitatea Ciorani, comuna Belcești, este perfect funcțională până la căminul de racord, care reprezintă punctul de delimitare dintre rețeaua publică și rețeaua interioară. Problema la care fac referire locatarii din acest imobil este o problemă pe rețeaua interioară, respectiv o legătură deficitară la căminul de racord. ApaVital intervine pentru a remedia doar disfuncționalități apărute pe rețeaua publică de apă sau de canalizare, rezolvarea deficiențelor apărute pe rețelele interioare fiind de competența proprietarilor imobilului”, mai adaugă Ion Savin.

După ce le-au ajuns dejecțiile în case, oamenii au fost nevoiți să găsească soluții pentru a rezolva problema. Însă totul este mult mai complicat decât credeau, deoarece problema este în interiorul blocului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *