Localnicii din comuna Ruginoasa vor avea străzi asfaltate. Primăria a publicat procedura de licitaţie pe SEAP
Potrivit platformei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice, primăria din comuna Ruginoasa a publicat procedura de licitaţie pe data de 13 ianuarie 2024. Contractul în valoare de 4.631.107,51 lei, fără TVA, prevede execuţia lucrărilor de modernizare prin asfaltarea străzilor din localitate.
Localnicii dintr-o comună ieşeană vor avea străzi asfaltate. Care este data-limită pentru depunerea ofertelor
Firmele interesate pot depune ofertele financiare până cel târziu la data de 31 ianuarie 2024, ora 15:00. Este important de precizat faptul că valoarea contractului reprezintă modernizarea prin asfaltare a unei lungimi de 4,4 kilometri.
„Proiectul prevede executarea lucrărilor necesare îmbunătăţirii stării tehnice şi de asigurare a unor condiţii normale de circulaţie pe şapte străzi de interes local, situate în satele Ruginoasa şi Dumbrăviţa pe teritoriul comunei Ruginoasa. Străzile propuse pentru modernizare, se află în administrarea comunai Ruginoasa, fiind structurate astfel: Obiect 1 – strada Nicolae Labiş care este amplasată în sat Ruginoasa şi are o lungime de 250 m. Obiect 2 – strada Petru Muşatin care este amplasată în sat Ruginoasa şi are o lungime de 455 m.
Obiect 3 – strada Petru Rareş care este amplasată în sat Ruginoasa şi are o lungime de 350m. Obiect 4 – strada Radu Vodă din sat Ruginoasa ce are o lungime 545 de metri. Obiect 5 – strada Crizantemelor din sat Ruginoasa ce are o lungime de 280 m. Obiect 6 -strada Răzeşilor care este amplasată în sat Dumbrăviţa şi are o lungime de 2.160 m şi obiect 7 – strada Ghica Vodă al III-a ce este amplasată în sat Dumbrăviţa şi are o lungime de 360 m”, se arată în documentele procedurii de licitaţie.
Străzile ce fac obiectul investiţiei sunt amplasate în intravilanul satelor Ruginoasa şi Dumbrăviţa, comuna Ruginoasa, judeţul Iaşi. Este important de ştiut faptul că pe arterele prinse în proiect se întâlnesc utilităţi de alimentare cu apă, canalizare şi energie electrică.
Care sunt lucrările ce vor fi efectuate
Potrivit informaţiilor publicate în documentele procedurii de licitaţie, străzile studiate însumează o lungime totală de 4.400 m, au partea carosabilă cu o lăţime variabilă de 4,0 – 5,0 m şi o pietruire existentă de 10 – 15 cm din balast care prezintă numeroase degradări sub formă de gropi, făgaşe şi văluiri, ca urmare a fenomenelor de îngheţ-dezgheţ, a precipitaţiilor din ploi şi ninsori şi a traficului cu autovehicule care depăşesc capacitatea portantă a sistemului rutier.
„Soluţia constructivă propusă prevede realizarea unei structuri rutiere alcătuită din: – strat de formă din balast de 15 cm grosime, strat de fundaţie din balast în grosime de 15 cm, strat de bază din balast stabilizat cu lianţi hidraulici, având grosimea de 16 cm şi o îmbrăcăminte asfaltă în două straturi, respectiv un strat de legătură din beton asfaltic deschis, preparat cu pietriş concasat şi bitum, de tip BADPC22,4 de 6,0 cm, grosime şi un strat de uzură din beton asfaltic preparat cu pietriş concasat şi bitum, de tip BAPC16 de 4,0 cm grosime. Structura rutieră adoptată a fost verificată la condiţiile traficului de calcul corespunzător perioadei de perspectivă de 15 ani şi a condiţiilor de lucru din amplasament”, se mai arată în documentele procedurii de licitaţie.
Localnicii dintr-o comună ieşeană vor avea drumuri asfaltate. Este vorba despre şapte străzi din satele Ruginoasa şi Dumbrăviţa.
Primarii au sete de bani. La drumuri se fac bani din piatra seaca. Straturi mai subtiri de mixturi asfaltice fata de proiecte, bitum mai ieftin, piatra sparta de munte se inlocuieste cu pietris de rau si raman destui bani pentru comisioane. La drumul strategic Vaslui expertiza tehnica a dovedit o grosime mai mica cu 6 cm pe 7 m latime si 40 km lungime. Comisionul a fost cerut de 10% de presedintele CJ originar din Ruginoasa.