Românii au ajuns să vândă „litălși” pe Brodway. Compania românească a lansat micii „Litălși” și au primit deja invitația de a-i produce în SUA.
„Litălși” pe Brodway
Lansarea „Litălși”, delicioșii mici de la New York, s-a transformat în ieșirea produsului românesc pe piața din SUA. Reprezentații companiei CarmOlimp au precizat că peste 6.000 de mici au fost oferiți celor 80.000 de vizitatori la cea de-a 23-a ediție a evenimentului „Romania Day on Brodway”.
Compania din Brașob a investit peste 1,5 milioane de euro în dezvoltarea și lansarea noului brand de mici „Litălși”.
„M-am implicat cât de mult am putut în organizarea și promovarea acestui festival, pe de o parte, și în lansarea unui produs autentic și de calitate, de cealaltă parte. Surpriza este că am fost invitați să colaborăm cu chef-ul unui restaurant cu o stea Michelin din Manhattan pentru a ne produce rețeta proprie de mici local, livrând astfel un produs proaspăt și de calitate, așa cum vor fi toți “Litălșii”. Prin acest brand vreau să arăt ce înseamnă un produs superior, de calitate, în care awerness-ul este mai important decât profitul, acești mici fiind creați pentru a fi un brand internațional și pentru HoReCa, un produs premium”, a declarat Valentin Șoneriu, director general Carmolimp.
Valentin Șoneriu a precizat că în câteva luni micii firmei brașovene vor ajunge pe rafturile tradiționale din America.
„Cred că este foarte important să ne creăm o legătură cu Statele Unite, una dintre cele mai mari puteri economice din lume, Carmolimp fiind, în momentul de față, foarte aproape de a distribui micii românești în comunitățile de români din SUA. Acum stabilim ultimele detalii și în câteva luni vom vedea “Litălși – niște mititei” pe rafturile magazinelor tradiționale din America”, a menționat directorul general Carmolimp.
Mii de români au participat la festivalul „Romanian day on Broadway”
În centrul New York-ului, mii de români din America s-au strâns la festivalul „Romanian day on Broadway“, dedicat tradiţiilor româneşti, anunță Ziarul Financiar.
Festivalul Romanian day on Broadway, cel mai mare eveniment de peste Ocean dedicat tradiţiilor româneşti, a atras românii din zona New York-ului, care au venit să mănânce produse tradiţionale, să asculte muzică populară sau să interacţioneze cu alţi cetăţeni români stabiliţi în America.
La eveniment au fost lansaţi şi micii româneşti pe Broadway, sub brandul „Litălşi”, ai companiei româneşti Carmolimp din Braşov.
Românii prezenţi la eveniment, mulţi dintre ei îmbrăcaţi în ia tradiţională, şi-au adus şi prietenii sau parte din familia din America şi s-au aşezat la cozile la mici, sarmale, prăjituri de casă, în timp ce pe fundal răsunau melodii populare.
De familia rămasa acasă, de mâncare şi de tradiţiile româneşti le este cel mai dor românilor care trăiesc în New York.
„Sunt de 18 ani în New York, am venit cu Work and Travel. Copiii vorbesc româneşte, dar mai puţin. De familie mi-e dor, am plecat la 24 de ani, nu eram nici copii, nici maturi, tânjim după amintirile pe care le-am avut la bunici, după satul de la munte, lângă Cluj, nu m-am mai odihnit niciodată ca acolo”, a spus Mihaela, o româncă prezentă la festival.