Guvernul vrea să elaboreze proiecte în valoare de 4,5 mld. de euro pentru infrastructura rutieră, din totalul de 30 de miliarde de euro pe care îi poate accesa prin Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă de la nivel european.
Cei mai mulţi bani pentru infrastructura rutieră ar merge către autostrăzi, însă nu este foarte clar ce proiecte concrete se pot realiza – în documentul publicat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene sunt doar menţionate direcţiile, fără detalierea proiectelor. Prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă, care va fi prezentat în această primăvară Comisiei Europene, guvernul trebuie să creeze proiectele până în decembrie 2023 şi să cheltuiască banii până în 2027.
Care sunt proiectele de autostrăzi menţionate în document:
o A7 – Anumite secţiuni;
o A8 – Anumite secţiuni;
o A1 – Secţiunea Lugoj – Deva;
o A3 – Anumite secţiuni şi Centura Metropolitană Cluj;
o Legătura între Autostrada A1 – Timişoara – Aeroportul Timişoara;
o Legătura Autostrada A8 – Leţcani Vest – Bypass Iaşi – Iaşi Dacia;
o Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială şi logistică);
o Legătura între Autostrada A1 – Piteşti – Mioveni Bypass;
o Legătura Craiova Est – Drum Expres Piteşti – Craiova;
o Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;
o Legătura A10 – Teiuş – Blaj (zona industrială);
o Legătura Autostrada A3 – Mărtineşti – Vâlcele;
o Alternativa Techirghiol (Litoral Express);
o Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;
o Legătura Călăraşi – Drajna Nouă – Autostrada A2;
o Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;
o Legătura Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;
Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;
o Alte proiecte minore care asigură accesul diferitelor zone de interes către
infrastructura mare de transport şi conexiuni cu potenţiale culoare navigabile.