Prima pagină » Local » Lista centrelor de permanență pentru pacienții dezamăgiți de medicii de familie! Numere de telefon importante pentru pacienți, puse la dispoziție în fiecare zi
Lista centrelor de permanență pentru pacienții dezamăgiți de medicii de familie! Numere de telefon importante pentru pacienți, puse la dispoziție în fiecare zi

Lista centrelor de permanență pentru pacienții dezamăgiți de medicii de familie! Numere de telefon importante pentru pacienți, puse la dispoziție în fiecare zi

22 dec. 2020, 02:00,
Alexandra Abonicesei în Local

Pacienții care au nevoie de informații, recomandări și rețete medicale au la dispoziție un număr de 19 centre de permanență în județul Iași. Pe perioada sărbătorilor de iarnă, autoritățile locale recomandă persoanelor să nu apeleze la serviciile de urgență dacă afecțiunea poate fi rezolvată de medicul de familie

În județul Iași sunt 19 centre de permanență, acolo unde medicii stau la dispoziția pacienților în fiecare zi. În cazul în care în această perioadă ieșenii au nevoie de informații, recomandări sau chiar și de rețete medicale, aceștia pot apela cu încredere la numărul de telefon de la unul dintre aceste centre. Odată cu perioada sărbătorilor de iarnă, numărul ieșenilor care au nevoie de sfaturi de ordin medical crește. Mulți dintre ei au afecțiuni care nu necesită serviciile unităților medicale de urgență. Un singur apel telefonic poate rezolva diverse probleme de sănătate cu care se confruntă orice pacient.

Pe de altă parte, ieșenii care nu reușesc să contacteze medicul de familie din diverse motive, este o oră târzie, zi de weekend ori medicul este în concediu medical, pot de asemenea să primească tot ceea ce au nevoie prin intermediul serviciului centrului de permanență. Dr. Anca Deleanu, președintele Societății Medicilor de Familie Filiala Iași, a comunicat soluțiile la care pot apela pacienții ieșeni în acest caz.

Pacienții ieșeni pot apela la cabinete și la centrele de permanență pentru sprijin de ordin medical

Tot mai mulți ieșeni s-au plâns de faptul că atunci când se infectează cu coronavirus și apelează la medicul de familie, acesta este de negăsit. Lipsa unei bune colaborări între pacient și medicul de familie creează situații neplăcute. În momentul în care se întâmplă acest lucru, sunt câțiva pași pe care orice ieșean îi poate urma pentru a primi răspunsuri și recomandări medicale de specialitate.

„În primul rând, ei pot suna la numărul de la cabinet, acolo unde poate răspunde și asistenta medicală. Dacă nu obțin astfel informații, pot apela la unul dintre numerele de telefon ale centrelor de permanență, chiar dacă este sau nu asigurat. Pot obține și rețete medicale de la acest centru, dacă au o adresă de email și dacă într-adevăr au nevoie de un tratament. În cele din urmă, pot apela la numărul de telefon al Direcției de Sănătate Publică Iași și pot afla orice fel de informație doresc”, spune dr. Anca Deleanu, președintele Societății Medicilor de Familie Filiala Iași

Medicii de familie au parte de provocări tot mai mari

În ultimele luni, medicii de familie spun că au fost puși în situații tot mai dificile. Unii pacienți comunică cu greu, deși medicul de familie depune eforturi pentru a colabora cât mai bine. Aceștia spun că, deși fac multe lucruri în mod voluntar pentru binele pacienților, nu primesc semne de recunoștință pentru munca depusă. Pacienții par să se gândească doar la drepturile lor, nu și la cele ale cadrelor medicale.

„Sunt pacienți cu care se comunică foarte greu. Este nevoie de colaborare și de înțelegere reciprocă. Să nu uităm că la nivelul județului Iași, doar 22 de medici de familie au semnat contractul de monitorizare, restul depun aceste eforturi suplimentare în mod voluntar. Colegii mei ajung să petreacă ore în afara programului de lucru pentru a telefona pacienților infectați cu COVID-19, aflați în carantină sau în izolare la domiciliu. Sunt medici care răspund la orice oră din zi și din noapte.

Pe de altă parte, unii dintre ei au fost infectați cu coronavirus și au fost izolați la rândul lor, dar au lăsat pe cineva înlocuitor. De aceea, primul pas pe care îl pot face după ce medicul de familie nu poate răspunde în acel moment este să sune la cabinet și să afle cu cine pot discuta în locul medicului lor de familie, până când acesta revine”, adaugă dr. Anca Deleanu.

Reprezentanții DSP Iași îndeamnă ieșenii să apeleze la centrele de permanența pentru diverse afecțiuni

În apropierea sărbătorilor de iarnă, reprezentanții DSP Iași recomandă ieșenilor să apeleze la unul dintre numerele centrelor de permanență atunci când au anumite probleme medicale. Astfel, vor evita aglomerația din ambulatoriile spitalelor și vor fi mult mai eficienți. An de an de sărbători, Unitatea de Primiri Urgențe este luată cu asalt de zeci de cazuri. Multe dintre ele pot fi rezolvate de către un medic de familie. Prin intermediul acestor centre, medicii ieșeni speră că în acest an situația să fie diferită. Pacienții pot suna în orice zi, inclusiv pe perioada sărbatorilor de iarnă atunci când au anumite afecțiuni medicale, când au simptomele unei viroze, chiar și a infecției de coronavirus.

Sunt 19 centre de permanență în județul Iași, astfel: str. Han Tătar nr.10 (0232/290050), str. Vasile Conta nr.9 (0232/464941), str. Anton Crihan nr.16 (0729/688881), Bivolari (nr. 0232/248657), Ciortești (232/320840), Deleni (0232/723711), Movileni (0787/510081), Plugari (0232/238030), Pocreaca (0232/478718), Vlădeni (0232/251365), Focuri (0232/413656), Mircești (0232/713266), Prisăcani (0232/239510), Pașcani (0232/749322), Victoria (0744/620163), Ciurea (0745 /149421), Voinești (0232/270624), Belcești, Podu Iloaiei (0232/222272).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *