O firmă din Timișoara, care a mai colaborat cu Primăria Iași, a câștigat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate ce vizează extinderea liniilor de tramvai spre zona metropolitană. După realizarea studiilor se vor căuta și sursele de finanțare
Un nou demers a fost efectuat de municipalitate pentru extinderea infrastructurii, ce pare mai degrabă un mesaj electoral. De ceva timp, Primăria Iași a anunțat că intenționează să extindă liniile de tramvai spre comunele Valea Lupului și Tomești, pentru a dezvolta transportul public local, iar circulația cu mașinile să fie descurajată. Astfel, nivelul de poluare și aglomerația în trafic ar urma să fie reduse. În cursul acestei săptămâni, pe data de 25.04.2023, a fost atribuit contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, în valoare de 265.000 de lei, fără TVA.
Prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice, contractul a fost atribuit societății DM Dezvoltare.ro SRL, din Timișoara, ce desfășoară activități de proiectare. Aceasta este deținută de Dan Manolache (80 la sută), Bogdan Ștefan Cuibuș și Lucian Cristian Florea. În 2021, firma a înregistrată o cifră de afaceri de 1 milion de lei, profit de 448.522 de lei, datorii de 161.752 de lei și un număr de 4 angajați. Firma lui Manolache a câștigat alt contract cu Primăria Iași, în valoare de 450.000 de lei, fără TVA, pentru servicii de consultanță în vederea obținerii unei finanțări de la PNRR, pentru achiziția altor loturi de tramvaie.
Dan Manolache: „Avem experiență foarte bogată”
Contactat telefonic, Dan Manolache a precizat că a onorat contracte similare în Timișoara.
„Avem experiență foarte bogată. Am pregătit documentația pentru 9 linii de tramvai în Timișoara, adică 45 de kilometri. Noi provenim din Institutul de Proiectare Timișoara. Avem o echipă formată din 12 persoane. Așteptăm să semnăm contractul. Mai avem în portofoliu modernizarea depoului din Cluj-Napoca și proiectul de transport din Valea Jiului. Sunt doar câteva proiecte”, a precizat reprezentantul firmei de proiectare.
DM Dezvoltare.ro SRL s-a ocupat și de obiectivul de modernizare a depoului Dacia din Iași, finanțat printr-un credit de 20 de milioane de euro, contractat de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Documentația pentru extinderea liniilor de tramvai trebuie realizată în 180 de zile
Firma proiectantului din Timișoara are la dispoziție 6 luni pentru întocmirea studiului de la data semnării contractului.
„Municipiul Iași are în cadrul politicii și strategiei de dezvoltare urbane modernizarea și extinderea rețelelor de transport urban, de transport tramvai, prin extinderea liniilor către zona metropolitană – Tomești, Holboca și Valea Lupului, prin asigurarea legăturii între rond Țuțora și rond Dancu și Era. Prin extinderea liniilor de tramvai, Primăria Municipiului Iași susține creșterea mobilității urbane de transport public, oferind alternativă transportului individual motorizat.
Prin extinderea noilor trasee se asigură creșterea serviciului de transport public pe axa Centru-Est, iar odată cu construirea centrului comercial Era și modernizarea depoului Dacia, plus stația intermodală rond Dacia, se impune realizarea unei legături, linie cale tramvai, pentru deservirea acestuia”, se arată în caietul de sarcini.
Liniile de tramvai din Iași vor fi extinse, dar rămâne de văzut care vor fi sursele de finanțare.
o prostie. reteaua de linii de tramvai in Iasi sa realizat in perioada 1948-1990 cand pe atunci oamenii nu aveau masini si nu aveau cu ce ajunge la serviciu. acu cand 3/4 din scara blocului de tine o masina ce rost mai are transportul eco? de pe 3 iunie si pana la 31 Decembrie anu trecut timp de 6 luni a fost Vinerea Verde unde iesenii puteai calatori gratuit. s-a fluidizat traficul in zilele de Vineri? nici pe departe. melteanu daca are cazan jos la scara sau la poarta in el se va sui, i se rupe lui de autobuz si tramvai.
Este foarte bine. Eu unul nu prea mai folosesc masina in oras. Da daca tot pun tramvai, sa prelungeasca linia pana la BorgWarner.
Ar fi bine daca ar fi suficiente mijloace de transport. Nu sa stai in statie 20 de minute pentru un autobuz si cand vine unul e deja plin, nu mai ai unde sa urci. Nu renunta mai nimeni la confortul masinii proprii, chiar daca sta in trafic mai mult, decat sa se inghesuie in autobuze.
De ce nu până la Lețcani? Sau Podu Iloaie?
Băi incompetenților și hoților care vă credeți mari șefi în administrație, de metrou ați auzit sau voi vreți să plece toți cei capabili de muncă cinstită în afara țării???
Să pună tramvai până la Mironeasa
Să se apuce de treabă putorile din administrație, bugetarii de lux plătiți degeaba din taxele oamenilor care muncesc cinstit și să scrie proiecte, ca să obțină bani europeni pentru dezvoltarea unei infrastructuri rutiere în concordanță cu dezvoltarea orașului și a zonei metropolitane!
lumea se muta in miroslava, bucium, horpaz etc. si liniile de tramvai se fac spre dancu/era
Pentru „solar”: lumea buna se muta spre Dancu/Era.
Puneti la harleti tramvaie si autobuze sa poata aduce linistiti vaca la pascut in oras ca este de unde,cheltuiti sute de milioane de euro pentru tramvaie,executarea liniei si personal pentru 500 de lei pe zi,cateva bilete in plus….pe zi.