Prima pagină » Business în România » LIDL, profit uluitor și este lider pe piața din România a supermarketurilor! A depășit Kaufland care face parte din același grup de firme

LIDL, profit uluitor și este lider pe piața din România a supermarketurilor! A depășit Kaufland care face parte din același grup de firme

29 mai 2024, 10:18,
BZI.ro, în Business în România

LIDL a făcut un profit uluitor și este lider pe piața din România depășind Kaufland care face parte din același grup de firme, arată datele publicate de Ministerul de Finanțe.

Retailerul german LIDL s-a distanțat semnificativ anul trecut de rivalul său Kaufland, ambele făcând parte din același conglomerat german Lidl&Schwarz, în ceea ce privește cifra de afaceri. Anul 2023 a marcat al treilea an la rând în care LIDL a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri dintre toți comercianții de produse alimentare din România, depășind pentru prima dată pragul de 20 de miliarde de lei.

LIDL profit uluitor și este peste Kaufland în România ajungând lider de piață

LIDL Discount S.R.L., entitatea prin care retailerul german gestionează rețeaua de peste 350 de magazine Lidl, a raportat anul trecut o cifră de afaceri netă de 21,7 miliarde de lei, marcând o creștere de 17,6% față de anul precedent, conform datelor Ministerului de Finanțe, citate de Economică. Această performanță consolidează poziția Lidl ca lider pe piața de retail alimentar din România, statut obținut în 2020, când a depășit Kaufland după o creștere de 31,7% față de 2019.

În ceea ce privește Kaufland, membru al aceluiași grup german Lidl&Schwarz, rețeaua de hypermarketuri a înregistrat anul trecut vânzări de 18,3 miliarde de lei, în creștere cu 14,5% față de 2022.

Astfel, diferența dintre cei doi retaileri s-a mărit la 3,4 miliarde de lei, comparativ cu 2020, când diferența era de doar 27,1 milioane de lei.

La capitolul profitabilitate, LIDL a raportat o creștere de 2,5%, atingând un profit net de 1 miliard de lei, în timp ce profitul net al Kaufland a scăzut cu 2,1%, ajungând la 884,3 milioane de lei.

Marja de profitabilitate a Kaufland este de 4,7%, în timp ce LIDL are o marjă de 4,9%. În 2023, LIDL a deschis șapte noi magazine, în timp ce Kaufland a inaugurat 13 unități, ajungând la un total de 173 de locații, continuând astfel expansiunea într-un ritm similar cu cel din 2022. De altfel, pentru Kaufland, acesta a fost unul dintre cele mai rapide ritmuri de creștere de la intrarea pe piața românească în 2005.

LIDL printre cele mai amendate supermarketuri din România

Vestea mai puțin bună este că LIDL a fost în 2023 unul dintre cele mai amendate supermarketuri din România. Inspectorii ANPC au descoperit în mai multe magazine nenumărate nereguli. Vorbim despre marfă stocată necorespunzător, produse alterate care conțineau viermi etc. S-a ajuns, de la amenzi de zeci de mii de lei în Iași, sume nu foarte mari ținând cont că profitul net al companiei a fost de 1 miliard de lei, până la închiderea LIDL Tătărași.

Prin urmare, LIDL Tătărași nu este singurul magazin din acest lanț de supermarketuri care se confruntă cu probleme legate de produsele comercializate. Vă reamintim de cazul unei ieșence care a achiziționat o conservă de pește și, ajunsă acasă, a descoperit cu surprindere că produsul cumpărat recent nu era deloc comestibil.

Una peste alta, recent LIDL a anunțat că o să scumpească produsele. Măsura este luată din cauza inflației care este în continuă creștere. În acest context este de așteptat că profitul net al companiei din Germania să crească simțitor mai mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *