Prima pagină » Local » Licitația pentru construirea depoului Dacia, din nou amânată! Primăria a eșuat în finalizarea procedurii, iar lucrările ar putea fi terminate în 2028

Licitația pentru construirea depoului Dacia, din nou amânată! Primăria a eșuat în finalizarea procedurii, iar lucrările ar putea fi terminate în 2028

29 apr. 2025, 02:00, 9 ,
Petronel Ștefan în Local

Construirea depoului Dacia nu va începe, deoarece încă nu a fost desemnat un constructor care să se ocupe de lucrări

Licitația pentru construirea depoului Dacia a devenit un fiasco. Deși Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a asigurat 50 de milioane de euro prin împrumut, Primăria Iași încă nu a reușit să finalizeze licitația. Depoul a fost demolat la începutul anului 2024, iar până acum, nici măcar nu este stabilit constructorul pentru lucrări.

Construirea depoului Dacia, iarăși amânată

În câteva săptămâni se împlinește un an de când licitația a fost lansată. Primarul Mihai Chirica a promis angajaților de la CTP că vor avea un nou depou în Dacia, însă, ca de obicei, promisiunile sale nu sunt respectate până la final. Compania de transport are nevoie urgentă de spațiu, mai ales că vor ajunge și tramvaie noi în acest an. Primăria anunțase inițial că, la finalul lunii martie 2025, va fi desemnat constructorul, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Licitația a fost amânată până la finalul lunii aprilie 2025, însă, nici de această dată, nu a fost semnat contractul. Primăria preconizează că, în luna mai, va fi finalizată licitația. Dacă în această vară va fi semnat contractul, în cel mai bun caz, lucrările ar trebui să înceapă în toamna anului 2025, iar perioada de finalizare ar trebui să fie până în 2028.

„Încă nu s-a semnat, se așteaptă punctul de vedere al BERD, ei supervizează procedura și au o procedură proprie. Cel mai probabil, în luna mai, va fi semnat contractul”, a precizat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.

Singurele oferte valabile pentru această licitație mai sunt din partea firmei Tancred, din Galați, și asocierea Conest – Mari  Vila, după ce societatea Sietricon, din Bangladesh, a fost descalificată. Deși, la finalul lunii martie, trebuia să știm cine va fi desemnat câștigător, acest lucru nu s-a întâmplat nici acum.

CTP nu are spațiu pentru tramvaie

Conducerea CTP anunțase, la începutul anului 2024, că lucrările ar trebui finalizate în 3 ani, însă doar până s-a demolat. Compania a rămas fără un spațiu util, unde să depoziteze tramvaiele. Acestea sunt lăsate acum la capetele de linie de la Tehnopolis și Dacia, iar unele sunt abandonate în locul fostului depou.

Pe circa 4 hectare de teren, vor fi construite trei hale principale, mai mari, care vor deservi mai multe servicii: reparații și revizii tramvaie, ateliere, vestiare, birouri, centrală termică, spații tehnice, nisipare, spălătorie, garare tramvaie, întreținere autobuze electrice, instalații de decantare, separator hidrocarburi și bazine de captare apă pluvială. Noul depou ar trebui să asigure buna funcționare a aproape jumătate din flota de tramvaie și a 50 de autobuze electrice. În acest moment, toată activitatea tramvaielor este concentrată la depoul de la Gară. Timp de cel puțin 3 ani de zile, angajații CTP vor trebui să se descurce în această formulă pentru a asigura transportul în comun în municipiul Iași. În urma demolării vechiului depou, primăria a scos zeci de tone de deșeuri, dar și materiale reciclabile.

Construirea depoului Dacia devine un proiect tot mai nesigur, având în vedere că licitația a fost amânată în mai multe rânduri.

Bugetul.ro
Plecarea lui Dorinel Umbrărescu s-a produs în mod oficial. Drumarul din județul Bacău și-a luat la revedere de la oamenii din zona Buzăului
redactia.ro
Cine e primul director de la stat cu venituri uriașe care își reduce drastic salariul lunar
Bugetul.ro
Recalculare de urgență pentru 5 milioane de pensionari! Se întâmplă pe 15 iulie la CNPP, este ordin clar de la ministrul Muncii
a1.ro
Care este motivul pentru care Claudiu Gherguț a refuzat un salariu lunar de 12.000 de euro. Unde i s-a propus să gătească
Playtech.ro
Maria Mihalache, cea mai rapidă sportivă din România, dar şi cea mai frumoasă! Sacrificiile făcute pentru sport
observatornews.ro
Dragoş Anastasiu, despre directorii din companii de stat "blindaţi" cu contracte. "Problema nu e salariul"
Playsport.ro
Bolojan schimbă harta României. Comasarea primăriilor din țară și reducerea...
Evz.ro
Mica Deltă din Ardeal, sursa unei legende terifiante. Lacul fără fund, poartă spre alt tărâm?
realitatea.net
Ce temperatură trebuie să setezi la frigider când afară e caniculă. Trucul prin care să scazi factura la curent
SportpeSurse
Înțelegerea făcută de Donald Trump aruncă lumea în aer
Playtech.ro
Lidl scade preţurile cu 40%. Produsele pentru care românii vor sta la coadă sâmbătă, 12 iulie
Dailybusiness.ro
Adolescenții români care învață să fie responsabili și se angajează pe timpul verii. Ce vor să-și cumpere cu banii câștigați
RomaniaTV
Casa de vacanță a lui Cristi Borcea, de la Sinaia, distrusă de furtuna APOCALIPTICĂ. Curtea arată ca după bombardamente: Șapte pomi ai pe casă, ca să știi
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
Vestea MOMENTULUI, dată de Dana Rogoz. Anunțul vine la o zi după ce Andreea Marin a anunțat despărțirea de iubit. Dana și soțul ei s-au căsătorit acum 13 ani
redactia.ro
Cine este Smărăndița, noua șefă de la Guvern. Tânăra a fost numită de Ilie Bolojan într-o funcție de conducere
ego.ro
I-a spus aceste cuvinte surorii ei mai mari, iar după câteva ore, s-a sinucis, din cauza examenului de evaluare
Comentarii
  • Sigur, din ce spun gurile deștepte, acolo e miza mare, imobiliara

  • Amânare cu dedicație, acolo se va face un complex imobiliar, voi chiar a-ți crezut că se va face alt depou vă înșelați, singura soluție, să mergem la vot, schimbarea contează…

    • Zvonistica de kko distribuita de talibani retarzi care stau doar in fata calculatorului si nu muncesc nimic.

  • 2038 poate. Pe cei din conducerea CTP nu ii interesează anumite aspecte care țin de organizare. Nu ii interesează că se sta la intrarea în depou noaptea și câte 1 ora jumătate, pentru că este un singur manevrant, la al doilea s-a renunțat că sa nu de-a prea multi bani. Nu ii interesează că sunt vatmani care străbat jumătate de oraș noaptea pe jos pt că nu au transport. Ei doar se lauda cu achiziții. Ce anume nu știu, căci în depou nu exista piese de schimb și nici măcar ulei pt compresoare!

  • Marius Bodea

    Aceleași probleme, aceleași amânări și întârzieri la infinit. Ce să-i faci când ești la conducerea unui oraș plin de probleme, parcă te ia valul și nu mai știi pe unde s-o apuci. Nici măcar o simplă licitație pentru un depou nu pot să ducă la bun sfârșit! Evident că primarul Chirica are o vină imensă dar și angajații din primărie sunt niște leneși cronici. Dacă aș fi fost în locul primarului Chirica aș fi terminat lucrarea asta în mandatul meu. Măcar să pot spune că am reușit ceva în mandatul meu, nu numai promisiuni și amânări la nesfârșit. Oricum, sper că până în 2028 să fie gata depoul ăsta, că altfel o să fie nevoie de o echipă întreagă de manevranți la capetele de traseu. Și atunci să vezi scandal și nemulțumiri! Deci, primarul Chirica să pună mâna și să termine odată depoul ăla măcar cu Conest!

  • a daramat chirica depou functional si nici macar nu s-a apucat de construit.

    prostii care l-au votat isi merita soarta si sa nu mire pe nimeni daca apare un bloculet acolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
12 iulie 2025
12 iulie 2025