Construirea depoului Dacia nu va începe, deoarece încă nu a fost desemnat un constructor care să se ocupe de lucrări
Licitația pentru construirea depoului Dacia a devenit un fiasco. Deși Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) a asigurat 50 de milioane de euro prin împrumut, Primăria Iași încă nu a reușit să finalizeze licitația. Depoul a fost demolat la începutul anului 2024, iar până acum, nici măcar nu este stabilit constructorul pentru lucrări.
Construirea depoului Dacia, iarăși amânată
În câteva săptămâni se împlinește un an de când licitația a fost lansată. Primarul Mihai Chirica a promis angajaților de la CTP că vor avea un nou depou în Dacia, însă, ca de obicei, promisiunile sale nu sunt respectate până la final. Compania de transport are nevoie urgentă de spațiu, mai ales că vor ajunge și tramvaie noi în acest an. Primăria anunțase inițial că, la finalul lunii martie 2025, va fi desemnat constructorul, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Licitația a fost amânată până la finalul lunii aprilie 2025, însă, nici de această dată, nu a fost semnat contractul. Primăria preconizează că, în luna mai, va fi finalizată licitația. Dacă în această vară va fi semnat contractul, în cel mai bun caz, lucrările ar trebui să înceapă în toamna anului 2025, iar perioada de finalizare ar trebui să fie până în 2028.
„Încă nu s-a semnat, se așteaptă punctul de vedere al BERD, ei supervizează procedura și au o procedură proprie. Cel mai probabil, în luna mai, va fi semnat contractul”, a precizat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.
Singurele oferte valabile pentru această licitație mai sunt din partea firmei Tancred, din Galați, și asocierea Conest – Mari Vila, după ce societatea Sietricon, din Bangladesh, a fost descalificată. Deși, la finalul lunii martie, trebuia să știm cine va fi desemnat câștigător, acest lucru nu s-a întâmplat nici acum.
CTP nu are spațiu pentru tramvaie
Conducerea CTP anunțase, la începutul anului 2024, că lucrările ar trebui finalizate în 3 ani, însă doar până s-a demolat. Compania a rămas fără un spațiu util, unde să depoziteze tramvaiele. Acestea sunt lăsate acum la capetele de linie de la Tehnopolis și Dacia, iar unele sunt abandonate în locul fostului depou.
Pe circa 4 hectare de teren, vor fi construite trei hale principale, mai mari, care vor deservi mai multe servicii: reparații și revizii tramvaie, ateliere, vestiare, birouri, centrală termică, spații tehnice, nisipare, spălătorie, garare tramvaie, întreținere autobuze electrice, instalații de decantare, separator hidrocarburi și bazine de captare apă pluvială. Noul depou ar trebui să asigure buna funcționare a aproape jumătate din flota de tramvaie și a 50 de autobuze electrice. În acest moment, toată activitatea tramvaielor este concentrată la depoul de la Gară. Timp de cel puțin 3 ani de zile, angajații CTP vor trebui să se descurce în această formulă pentru a asigura transportul în comun în municipiul Iași. În urma demolării vechiului depou, primăria a scos zeci de tone de deșeuri, dar și materiale reciclabile.
Construirea depoului Dacia devine un proiect tot mai nesigur, având în vedere că licitația a fost amânată în mai multe rânduri.
Sigur, din ce spun gurile deștepte, acolo e miza mare, imobiliara
…
Amânare cu dedicație, acolo se va face un complex imobiliar, voi chiar a-ți crezut că se va face alt depou vă înșelați, singura soluție, să mergem la vot, schimbarea contează…
Zvonistica de kko distribuita de talibani retarzi care stau doar in fata calculatorului si nu muncesc nimic.
2038 poate. Pe cei din conducerea CTP nu ii interesează anumite aspecte care țin de organizare. Nu ii interesează că se sta la intrarea în depou noaptea și câte 1 ora jumătate, pentru că este un singur manevrant, la al doilea s-a renunțat că sa nu de-a prea multi bani. Nu ii interesează că sunt vatmani care străbat jumătate de oraș noaptea pe jos pt că nu au transport. Ei doar se lauda cu achiziții. Ce anume nu știu, căci în depou nu exista piese de schimb și nici măcar ulei pt compresoare!
Aceleași probleme, aceleași amânări și întârzieri la infinit. Ce să-i faci când ești la conducerea unui oraș plin de probleme, parcă te ia valul și nu mai știi pe unde s-o apuci. Nici măcar o simplă licitație pentru un depou nu pot să ducă la bun sfârșit! Evident că primarul Chirica are o vină imensă dar și angajații din primărie sunt niște leneși cronici. Dacă aș fi fost în locul primarului Chirica aș fi terminat lucrarea asta în mandatul meu. Măcar să pot spune că am reușit ceva în mandatul meu, nu numai promisiuni și amânări la nesfârșit. Oricum, sper că până în 2028 să fie gata depoul ăsta, că altfel o să fie nevoie de o echipă întreagă de manevranți la capetele de traseu. Și atunci să vezi scandal și nemulțumiri! Deci, primarul Chirica să pună mâna și să termine odată depoul ăla măcar cu Conest!
P+11?
Da, gogule: un prost0van ca tine plus inca 11 la fel ca tine, mancand kkt.
a daramat chirica depou functional si nici macar nu s-a apucat de construit.
prostii care l-au votat isi merita soarta si sa nu mire pe nimeni daca apare un bloculet acolo.
Câteva blocuri și rezolva tovarășu Chirica problena „depoul”.