După ce cotidianul BUNĂ ZIUA IAŞI a arătat cum Maricel Popa, președintele Consiliului Judeţean Iaşi, s-a înconjurat de un adevărat aparat de propagandă plătit din bani publici, opoziţia din CJ a reacţionat. Liberalii din Consiliul Judeţean Iaşi i-au cerut explicaţii publice lui Maricel Popa pentru acest lucru.
Un nou caz Dragnea: 18 angajați sunt implicați direct în activitățile de propagandă politică ale PSD și ale baronului Maricel Popa
Primele semne că PSD Iași, respectiv președintele Consiliului Județean Iași, baronul Maricel Popa, folosește consilierii personali plătiți din bani publici pentru propaganda politică PSD au apărut în 2017. Atunci președintele Consiliului Județean a trimis scrisori primarilor PNL în care acuza, mințind cu nerușinare, și dădea vina pe consilierii județeni PNL că nu au votat bugetul CJ.
10 consilieri personali la cabinetul Președintelui CJ și al vicepreședinților și încă 8 la serviciul de comunicare sunt implicați direct în propagandă PSD și a baronului Maricel Popa. Un exemplu este Vlad Ciobanu, unul dintre consilierii personali ai președintelui CJ. Acesta a trimis de mai multe ori, în mod eronat, de pe emailul lui de la CJ comunicate PSD în timpul programului de lucru. Codul administrativ, gândit de PSD, a mărit numărul de consilieri personali cu încă 4 pentru președinte şi câte doi pentru fiecare vice. Astfel, numărul acestora a ajuns la zece persoane, cu mult peste cabinetul unui ministru.
Oameni angajați pentru comunicare și propagandă politică
În toate aceste posturi au fost angajați oameni pentru comunicare și propagandă politică, a căror atribuție principală este să îi facă campanie președintelui PSD Iași.
Toate atacurile, prin advertoriale sau comunicate, la adresa PNL sunt concepute în acest laborator de propagandă al PSD din Consiliului Județean. Aceștia au publicat unele dintre aceste atacuri suburbane împotriva consilierilor județeni PNL chiar pe pagina oficială a Consiliului Județean.
Mai mult, în contextul eșecului de mari proporții privind achiziția, aducerea, instalarea și funcționalitatea unui spital COVID la Iași, lucru deja cunoscut la nivel național, funcționari ai Consiliului Județean și ai Euronest s-au implicat în activități politice. Aceștia, în frunte cu Alina Popă, directoarea Euronest, au formulat replicile politice ale baronului Maricel Popa, au combătut personal pe rețelele de socializare cu diverși oponenți PSD, iar în unele cazuri au adus jigniri și au calomniat consilieri județeni ai PNL, care reclamau bâlbele, incompetența și suspiciunile de fraudă în achiziția spitalului modular.
Alte cazuri de angajați CJ implicați în activități politice
Alte cazuri de angajați CJ implicați în activități politice sunt Alex Zănoagă și Felix Guzgă, încadrați fie la cabinetul președintelui/ vicepreședinților CJ sau la comunicare. Cei doi foști jurnaliști activează acum pentru aparatul PSD, după ce, în prealabil aceștia lucrau tot pentru PSD dar din sediul Instituției Prefectului, pe vremea PSd-istului Marian Șerbescu. La instalarea noului prefect, angajații prefecturii au reclamat faptul că aceștia desfășurau implicit o activitate eminamente politică, incompatibilă cu instituția în care activau. În mod categoric, aceștia au trebuit să plece de la Prefectură, dar au fost imediat înregimentați pentru a activa pentru baronul PSD, Maricel Popa.
Un alt mijloc de propagandă pentru megalomanicul şef de la CJ îl reprezintă „Vestea Județului”. Ceea ce ar fi trebuit să fie un buletin informativ pentru activitatea Consiliului Județean, este în fapt o adevărată „trompetă” care să îl ridice în slăvi pe șeful PSD. Acest ziar lunar de 12 pagini, policrom, este plătit din bugetul Consiliului Județean cu suma de 520.000 RON anual. La ultima ședința de plen a Consiliului Județean, liderul de grup al consilierilor județeni PNL, Romeo Vatră, a atras atenția că acest mijloc nu are voie să fie folosit drept canal de propagandă în campania electorală. Trei persoane sunt angajate la Biroul de Comunicare al CJ, având misiunea de a scrie articolele pentru Vestea Județului. În fapt, aceștia nu fac altceva decât să fie implicați într-o deșănțată propagandă pentru baronul PSD, distribuind minciuni în tot județul și falsificând în mod grosolan realitățile.
Program fals de practică și internship
Un alt caz îl reprezintă un fals program de practică și internship cu scopul de a recruta și/sau a înregimenta activiști PSD. O idee aparent salutară, aprobată de consilierii județeni pentru studenții preocupați de administrația publică, a fost deturnată și aceasta în folosul politic al PSD. Din presă a apărut informația că doi studenți din acest program de internship au fost recrutați pe lângă cabinetul președintelui CJ cu scopul de a se ocupa de propagandă pe online. Mass-media a relatat că aceștia au acum sarcina de a monitoriza adversari și de a distribui articole pro PSD pe diverse grupuri. Acesta a fost de fapt scopul principal al PSD prin așa zisul program de internship.
Atragem atenția că toate aceste aspecte sunt nu doar neconforme cu fișele de post ale acestor funcționari, dar ele atrag implicit sancțiuni administrative și penale. Cazul celor din CJ Iași care lucrează de fapt pentru aparatul de propagandă al PSD Iași și pentru Maricel Popa seamănă izbitor cu cel de la CJ Teleorman, unde angajate ale DGSAPC lucrau de fapt pentru PSD.
Odată cu schimbarea executivului CJ din septembrie, o anchetă administrativă și eventual penală va stabili persoanele implicate în aceste activități.
Partidul Național Liberal, prin consilierii săi județeni și reprezentanții săi, se va opune vehement și va denunța permanent această propagandă din bani publici, îndreptată împotriva adversarilor politici și a tuturor acelora care sesizează sau critică incompetența, corupția baronului PSD și a echipei sale.
Angajații de lux din spatele lui Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași
Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, și-a asigurat un adevărat arsenal de propagandă lângă el. Actualul președinte al Consiliului Județean Iași plătește o armată de oameni din fonduri publice pentru a avea o imagine imaculată în preajma alegerilor locale 2020. Maricel Popa și-a conturat un aparat de propagandă bine definit în jurul său pentru a fi sigur că va prinde un nou mandat la vârful județului. Fiecare consilier personal are atribuții clare pentru a curăța imaginea lui Maricel Popa
Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, încearcă cu disperare să-și asigure un nou mandat după alegerile locale 2020. Actualul președinte al Consiliului Județean Iași a ajuns să plătească o armată de oameni din fonduri publice pentru a avea o imagine imaculată în preajma alegerilor care bat la ușă. Maricel Popa și-a conturat un aparat de propagandă bine definit în jurul său pentru a fi sigur că va prinde un nou mandat la vârful județului. Numai în cabinetul său personal sunt 9 angajați care au trasate atribuții pentru a ține curată imaginea lui Maricel Popa. Ceilalți 2 vicepreședinți au câte 2 angajați în cabinete de la Consiliul Județean. Calculat la o medie de 5.000 lei pe lună pentru fiecare angajat din cabinet, cei 13 angajați ar ridica pe un an întreg 780 mii lei. Și asta din bugetul județului Iași.
Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, vrea cu disperare un nou mandat după alegerile locale 2020
În cabinetul său personal sunt angajați de la studenți la pensionari cu venituri consistente. Fiecare dintre cei care compun cabinetul său personal au atribuții clare pentru a-i face imagine actualului șef al CJ Iași. De exemplu, Mihai Gabriel Popescu are o normă de 8 ore pe zi în cabinetul președintelui CJ Iași. Acesta are și cel mai mare salariu din cabinetul lui Maricel Popa, mai exact 9.052 lei lunar. Fost vicepreședinte și apoi consilier județean, Mihai Gabriel Popescu a ajuns la pensie. Asta nu l-a oprit să fie în continuare mâna dreaptă a lui Popa.
Conform organigramei, Mihai Gabriel Popescu „informează și consiliază președintele cu privire la problemele ridicate de primarii din județ, conducătorii instituțiilor din subordine, precum și de cetățeni în cadrul audiențelor”. Cu toate acestea, Mihai Gabriel Popescu are altceva în plan în ultima perioadă. Popescu a fost surprins de mai multe ori în timpul programului în afara Consiliului Județean. În plus, acesta are ca sarcină să determine primarii PSD să nu plece la PNL.
Normă de 8 ore pe zi pentru a monitoriza imaginea lui Maricel Popa în presă
Un alt consilier personal cu 8 ore este Vlad Ciobanu. Acesta este și purtătorul de cuvânt al organizației PSD Iași. Vlad Ciobanu are ca atribuții „monitorizarea modului în care se reflectă în mass-media imaginea Consiliului Județean”. De asemenea, acesta îi furnizează președintelui discursurile pentru tot felul de activități și este cel care trimite comunicatele la activitatea lui Maricel Popa. Și acesta are un coeficient de salarizare ridicat, însă câștigă mai puțin decât Mihai Popescu. Un alt angajat cu 8 ore cu rol de monitorizare a imaginii lui Maricel Popa în presa locală și cea națională este Felix Guzgă. Acesta a fost director de cancelarie a Prefecturii, iar după schimbarea Guvernului, a ajuns în cabinetul lui Maricel Popa. Cei doi consilieri cu normă întreagă au ca obiect principal monitorizarea imaginii șefului CJ în mass-media. Practic, Maricel Popa plătește două persoane din bani publici să citească presa în locul său.
Norme mai puține, mai mulți consilieri pentru Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași
Un alt consilier cu șase ore trecute ca normă este Lăcrămioara Ursu. Rolul acesteia este „consilierea președintelui cu privire la comunitățile de etnie romă”. Tot cu șase ore era trecut și fostul primar Gheorghe Nichita, consilier în cabinetul lui Maricel Popa. Acesta a demisionat însă din funcție cu câteva zile în urmă, astfel încât postul acestuia a devenit vacant. Gheorghe Nichita avea un salariu de circa 4.000 lei, principala atribuție fiind gestionarea proiectului privind Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor (SMID) din județul Iași. Pentru Maricel Popa, demisia lui Gheorghe Nichita nu a fost o mare problemă. Popa a susținut că proiectul SMID a ajuns la final, ceea ce este departe de adevăr.
Fostul consilier al lui Petre Daea la Ministerul Agriculturii, plătit cu 4.600 lei pe lună să stea la terase în timpul programului
Pentru actualul șef al CJ Iași, aparatul de propagandă trebuie să fie cât mai mare în preajma alegerilor locale 2020. Astfel, Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a trecut și alte patru persoane în cabinetul său, dar cu norme mai mici. De exemplu, Romeo Stoica, fostul șef al Direcției Județene de Administrare a Drumurilor și Podurilor (DJADP) Iași, are trecută o normă de 4 ore. Acesta îl consiliază pe Popa cu privire la întreținerea drumurilor din județ. Practic, îi dă sfaturi lui Maricel Popa pe ce artere trebuie acesta să se ducă pentru a mai tăia o panglică sau pentru o poză avantajoasă pe un șantier deschis.
Tot cu patru ore este trecut și Mihai Amarandei, fost consilier personal al lui Petre Daea la Ministerul Agriculturii în perioada Guvernului Viorica Dăncilă. Amarandei are atribuții privind relația CJ cu instituțiile agricole sau fermierii. Pentru cele 4 ore pe zi, Mihai Amarandei ridică 4.600 lei lunar din bugetul Consiliului Județean Iași. Cu toate acestea, în timpul programului, Mihai Amarandei stă mai mult la terase cu prietenii. Apropierea alegerilor l-a făcut pe Popa să-i ceară acestuia să caute sprijinul agricultorilor de prin județul Iași.
Studenți, trecuți în aparatul de propagandă al președintelui Consiliului Județean. Atribuții trecute cu două ore pe zi
În cabinetul său, Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași, a angajat și doi studenți, cu normă de două ore pe zi. Aceștia rdică puțin peste 1.000 lei pe lună pentru cele două ore prestate zilnic. Stelian Tudoriu și Alexandra Florescu sunt trecuți cu titlul de referent și au ca atribuții „informarea președintelui cu privire la aspectele supuse atenției de către organizațiile de tineret, elevi, studenți”. Practic, numai în cabinetul său personal Maricel Popa are o adevărată armată care are grijă de imaginea sa în public, în presă și nu numai. În prag de alegeri locale 2020, Maricel Popa face orice să nu piardă funcția de președinte al CJ Iași, astfel încât nu vede vreo problemă în a secătui bugetul județului Iași luni la rând pentru imaginea personală.
Alte persoane sunt angajate la cabinetele vicepreședinților Consiliului Județean Iași
Ceilalți 4 consilieri trecuți în cabinetele vicepreședinților Romeo Olteanu și Victor Chirilă sunt trecuți cu normă întreagă de 8 ore. În cabinetul lui Romeo Olteanu apar Dan Luca, fotograf la gazeta Ziarul de Iași, care are ca atribuții „editarea materialelor foto-video la diversele activități la care participă conducerea Consiliului Județean Iași și furnizarea de materiale foto pentru promovarea imaginii CJ”. Celălalt angajat este Alexandru Zănoagă, fost ziarist și apoi angajat la cabinetul prefectului în guvernul anterior. Acesta are ca atribuții monitorizarea imaginii CJ în mass-media și furnizează vicepreședintelui discursurile.
De asemenea, în cabinetul vicepreședintelui Victor Chirilă sunt angajați Alexandru Ovidiu, fost director la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Iași, dar și Ionuț Popa, trecut pe la ALDE, partidul din care tocmai a plecat vicepreședintele CJ. Ambii au aceeași calitate, îi prezintă vicepreședintelui ceea ce apare în mass-media și îi fac acestuia discursurile.