Prima pagină » Actualitate » Legile strâmbe ale politicienilor din România! Nu avem drumuri, dar vor măsuri aspre pentru șoferii care depășesc limita de viteză, ce pot ajunge la confiscarea mașinii
Legile strâmbe ale politicienilor din România! Nu avem drumuri, dar vor măsuri aspre pentru șoferii care depășesc limita de viteză, ce pot ajunge la confiscarea mașinii

Legile strâmbe ale politicienilor din România! Nu avem drumuri, dar vor măsuri aspre pentru șoferii care depășesc limita de viteză, ce pot ajunge la confiscarea mașinii

13 dec. 2022, 11:55,
Sorin Pavelescu în Actualitate

În urmă cu câteva zile a fost depus un proiect de lege pentru modificarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Astfel, șoferii care depășesc cu mai mult de 100 km/h limita admisă pe sectorul de drum ar urma să fie sancționați cu suspendarea permisului timp de 180 de zile, dar și reținerea certificatului de înmatriculare pe aceeași perioadă, pe lângă amenda maximă de 2.900 lei.

Dacă după retragerea certificatului, autoturismul este identificat în trafic, agenții constatatori pot dispune imobilizarea autoturismului, urmând să intre în proprietatea privată a statului și chiar să fie valorificat. Deocamdată, proiectul de lege este propus spre dezbatere în Camera Senatului. Deși inițiatorii proiectului speră ca numărul accidentelor rutiere să fie redus, nu au luat în calcul adevărata problemă: infrastructura rutieră.

Nu avem drumuri, dar ne bucurăm de legi strâmbe

Conform unei statistici privind prima jumătate a anului 2022, aproape 3.500 de șoferi au fost sancționați pentru că au depășit limita legală de viteză cu 70 km/h. Se vorbește despre reducerea numărului victimelor din accidente rutiere, România fiind campioană la nivelul Uniunii Europene. Dar, România este campioană și la calitatea drumurilor comunale, județene sau europene. Despre autostrăzi nici nu se poate vorbi, România nu are nici măcar 1.000 de kilometri de autostradă.

Asta poate fi o cauză principală pentru numărul mare de accidente. Referindu-ne strict la drumurile locale, în toate colțurile țării sunt tronsoane de drum neasfaltate, nesemnalizate, curbe fără parapete de protecție, iar lista poate continua. În cazul proiectului de lege privind sancționarea șoferului, nu s-a luat în calcul realitatea cruntă că în România nu sunt condiții pentru traficul auto. Asta, în timp ce șoferii plătesc obligatoriu taxe de drum. Just, viteza ucide, dar autoritățile trebuie să asigure condiții normale pentru infrastructura rutieră ca să ridice pretenții.

Alternativă nu există pentru legile strâmbe ale politicienilor

Șoferi care vor să parcurgă un traseu Iași – București, cu mașina personală ajungă să facă cel puțin 8 ore din cauza aglomerației, dar și a sectoarelor de drum aflate în lucru. Alternativă nu există. Transportul feroviar de călători se desfășoară în condiții precare, tot din cauza infrastructurii nemodernizate. Sunt porțiuni unde garniturile de tren au restricții de viteză care pot ajunge și la 20 km/h tocmai din cauza infrastructurii, în timp ce în țările civilizate trenurile dezvoltă și viteze ce ajung la 320km/h cum e cazul trenurilor TGV.

În cazul în care proiectul va trece Camera Deputaților, camera decizională, ca de fiecare dată, va fi observat un exces de zel al polițiștilor care vor ridica permise pe cale rulantă. Cât de aplicabilă este măsura complementară de confiscare a mașinilor nu se știe. Parlamentarii vor legi ca în țările vestice, dar pentru condiții din țări bananiere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
05 octombrie 2024
05 octombrie 2024