Mulți nu știu care este legenda celui mai lung tunel feroviar din România! Este vorba despre Tunelul Teliu, situat pe linia de cale ferată Brașov-Întorsura Buzăului, cel mai lung tunel feroviar construit vreodată în România, având o lungime de peste 4.369 de metri. Construcția-minune are o poveste tragică.
Legenda celui mai lung tunel feroviar din România!
Tunelul Teliu este unul dintre cele trei ale căii ferate Brașov–Întorsura Buzăului și reprezintă nu doar o capodoporă inginerească, ci și un loc încărcat de legende. Construit între 1924 și 1929, acest tunel a fost gândit pentru o cale ferată dublă și electrificată, dar din cauza schimbărilor istorice și economice, a rămas pe o linie secundară, simplă și neelectrificată. După cel de-Al Doilea Război Mondial, proiectul a fost abandonat complet.
Una dintre cele mai impresionante construcții inginerești de pe teritoriul României ascunde o legendă aparte, iar turiștii care ajung să vadă tunelul sunt fascinați de locul încărcat de întâmplări ciudate și misterioase. În timpul construcției, muncitorii s-au confruntat cu provocări, inclusiv surpări de pereți și emanații de gaz metan, care au pus în pericol viețile celor implicați. Unul dintre cele mai tragice evenimente legate de tunelul Teliu a fost moartea inginerului Colțână, care a supervizat construcția. Colțână a fost electrocutat pe loc, iar după moartea inginerului Colțână, au început să apară povești despre o fantomă care bântuie tunelul. De atunci, tunelul este asociat cu fenomene inexplicabile.
Deși tunelul Teliu a fost construit pentru a lega două regiuni importante ale României, proiectul extinderii liniei a fost abandonat după Al Doilea Război Mondial, dar rămâne una dintre cele mai fascinante construcții din țară.
Se va construi tunelul care va lega două orașe turistice din țară
Calea ferată dintre Brașov și Predeal, una dintre cele mai importante rute feroviare din România, va fi modernizată. Tunelul feroviar care va lega două orașe turistice este Predeal – Brașov. În 2025, va fi lansată procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov.” Calea ferată va permite circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.
După ce tunelul feroviar Predeal – Brașov va fi gata, călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute. În prezent, cel mai rapid tren parcurge distanța dintre cele două orașe în circa două ore. Costul estimat al investiției din zona montană este 963 de milioane de euro. Banii vin din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate.
De asemenea, au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Dincolo de lucrările de modernizare, românii se pot mândri cu cea mai frumoasă cale ferată din România. Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm. Cea mai frumoasă cale ferată din România străbate nu mai puțin de 14 tuneluri și 10 viaducte.
Învăluit într-o legendă aparte este și Tunelul Teliu, situat pe linia de cale ferată Brașov-Întorsura Buzăului. Tunelul unic, asociat cu fenomene stranii, fascinează turiștii din țară, dar și din străinătate.