Prima pagină » Local » Lansare a identității de brand a orașului: „Iașul va deveni o destinație, dacă va fi promovată!”

Lansare a identității de brand a orașului: „Iașul va deveni o destinație, dacă va fi promovată!”

05 apr. 2022, 00:01,
Maria Moldovanu, în Local

A fost lansată noua identitate de brand a orașului Iași. Primarul Municipiului, Mihai Chirica, a prezentat lansarea ca pe o oportunitate de a descoperi orașul. Anual, peste 300.000 de turiști de peste Prut ajung la Iași. Președintele CJ Iași, Costel Alexe, a prezintat toate investițiile care au fost făcute până în prezent.

Luni, 4 aprilie 2022, Asociația de Management a Destinației Iași, a organizat o conferință la Palatul Braunstein, pentru a scoate la lumină noul simbol al identității orașului Iași. Printre invitații speciali la eveniment a fost primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica, alături de Președintele Consiliului Județean (CJ) Iași, Costel Alexe și directorul Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord Este (ADRNE), Vasile Asandei. Proiectul pentru elaborarea brandului ieșean reprezintă o necesitate sumară pentru a putea porni marea majoritate a proiectelor din oraș.

Costel Alexe langa o tribuna

Costel Alexe susține că anual VIN PESTE 300.000 de turiști din Republica Moldova la Iași

Lansare a identității de brand a orașului: „Iașul reprezintă cetățenii săi!”

 palatul Braunstein si brandul orasului

Asociația de Management a Destinației Iași, a organizat o conferință în cadrul Palatului Braunstein, pentru a scoate la lumină noul simbol al identității orașului Iași

Primarul Municipiului Iași, Mihai Chirica, a declarat în cadrul conferinței de presă ce a avut loc la Palatului Braunstein, că identitatea de brand a orașului este o nouă oportunitate de a descoperi Iașul și de a permite și altor oameni sa-l descopere. Edilul susține că ideea de cub reprezintă un simbol mai mult decât perfect, întrucât din acesta poți modela orice.

„Este foarte greu să oferi publicului larg un singur brand. S-a ales însuși numele orașului, pentru că Iașul ca brand reprezintă orașul și cetățenii săi. Un nume scurt, din patru litere, care nici nu trebui să devină acronim, ci pur și simplu trebuie să-l explorezi așa cum a fost dat. Mai mult decât atât, mi-a plăcut foarte mult ideea de cub. De fapt, totul derivă de la cea mai puternică structură chimică pe care a creat-o natura, care este cubul, și din acest cub poți să-ți formezi numele propriului tău oraș”, declară primarul Iașului, Mihai Chirica.

Primarul susține că orașul Iași este propriul său brand, care poate fi adaptat după ideile și cerințele tuturor celor dornici de a încerca.

„Nu trebuie să-i cauți vreo altă imagine, un alt desen, să-i propui o formă care ar putea fi comentată, sau schimbată la un moment dat din motive lesne de înțeles. Iașul este numele care a devenit un brand. Noi, de astăzi în colo oferim o platformă prin care putem să dezvoltăm în continuare brandul acestui oraș. Iașul poate fi ajustat cu flori de tei, sau cu multe alte lucruri.  El este de fapt pagina albă pe care o lăsăm deschisă pentru toți ca s-o ducă mai departe, și desigur, e și o datorie pe care trebuie să ne-o asumăm, ca toată bogăția acestor patru litere s-o nobilăm, s-o facem să strălucească și mai mult”, susține Mihai Chirica.

 panoul cu simbolul orasului

Orașul Iași este propriul său brand, care poate fi adaptat după ideile și cerințele tuturor celor dornici de a încerca

Anual, în oraș, ajung peste 300.000 de turiști din Republica Moldova

 Identitatea de brand a orașului este o nouă oportunitate de a descoperi Iașul și de a permite și altor oameni sa-l descopere

Identitatea de brand a orașului este o nouă oportunitate de a descoperi Iașul și de a permite și altor oameni sa-l descopere

Președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, susține că Iașul va deveni foarte curând o destinație preferată de turiști din mai multe puncte de vedere, pentru că, afirmă acesta, are cu ce și are cu cine și doar necesită puțin timp pentru a înflori.

„Iașul va deveni o destinație doar dacă toți cei de pe teritoriul municipiului sau din interiorul județului vor reuși să-și dezvolte acea componentă sau să se promoveze. În ultimii ani, practic, Administrația Locală și Județeană a tot investit, fie că discutăm de reabilitări sau restaurări, precum Muzeul Municipal. Săptămâna trecută, am inaugurat din nou Complexul Muzeal „Vasile Pogor. Peste foarte puțin timp inaugurăm și redăm comunității „Nicolae Gane”. Nu mai discutăm de tot ceea ce înseamnă astăzi, edificii culturale religioase. Avem tot ceea ce ne trebuie, astfel încât să facem din Iași și din județul nostru  cu adevărat o destinație.  Ca președinte al Consiliului Județean și ca membru al acestei familii mi-aș dori  ca Iașul să fie o destinație și când discutăm de educație. Facultățile ieșene sunt la fel de bune ca și cele din Ardeal”, declară Costel Alexe.

Șeful CJ Iași pune accent pe fluxul mare de turiști din Republica Moldova, care anual vin la Iași pentru a vizita locurile unice.

„Imaginați-vă că în orașul nostru ajung în fiecare an cel puțin 300.000 de cetățeni ai Republicii Moldova. Dacă ar fi să luăm în calcul statistica celor de la Palas, 30.000 dintre aceștia vin în fiecare lună la Iași, și practică este un turism de shopping. Dar, odată veniți în oraș, aceștia vor vizita și alte obiective. Eu îmi doresc foarte mult ca dincolo de identitatea vizuală să avem o strategie unitară”, afirmă președintele CJ iași.

Într-adevăr, Iașul este mai mult decât un oraș. În primul rând, sunt cetățenii și istoria sa. Lansarea identității de brand a orașului, reprezintă o nouă oportunitate pentru a oferi lumii o altă perspectivă de a explora cultura, istoria, arhitectura și poveștile Iașului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *