Unul dintre clienții magazinului Kaufland Iași reclamă faptul că a găsit lămâi mucegăite în supermarket. Ieșeanul a transmis pe adresa redacției Cotidianului BZI câteva fotografii pentru a atrage atenția atât clienților, cât și inspectorilor din cadrul Oficiului pentru Protecția Consumatorilor asupra acestei situații. Ieșeanul, client fidel al supermarketului Kaufland, reclamă și ignoranța angajaților care nu au vrut să schimbe lămâile mucegăite
Unul dintre clienții magazinului Kaufland Iași reclamă faptul că a găsit lămâi mucegăite în supermarket.
Ieșeanul care este client fidel al acestui supermarket din cartierul Alexandru susține că a vrut să cumpere lămâi, dar când s-a apropiat de raftul cu fructe s-a răzgândit. „Se vede foarte clar în poze că lămâile sunt chiar deasupra, deci e greu e crezut că un angajat al supermarketului nu a observat produsele alterate. Eu le-am atras atenția angajaților, dar m-au ignorat. Nu am mai cumpărat de acolo, ci am mers în alt supermarket”, susține ieșeanul nemulțumit.
O nouă reclamație împotriva supermarketului Kaufland, în numai două săptămâni de la sesizarea făcută de un ieșean cu privire la produse alterate
În urmă cu două săptămâni, un alt client reclama faptul că a găsit salam mucegăit în supermarket. Ieșeanul a vrut să cumpere produsele expuse pe rafturile cu promoții, în magazinul Kaufland Alexandru. Salamurile erau ambalate în vid, astfel că nu a pus la îndoială calitatea produselor, mai ales că nu erau expirate. În momentul în care s-a uitat mai atent la produsele de pe raft, a observat că unul din mezelurile din gama „Salam vienez” avea pete de mucegai, în condițiile în care produsul expiră pe data de 4 august 2020. Același client al magazinului Kaufland era nemulțumit de faptul că o rudă a fost obligată să plătească pentru diverse produse care nu aparțineau supermarketului, dar care le avea asupra sa în momentul în care a intrat în magazinul Kaufland din Alexandru.
Ieșenii reclamă frecvent diverse nereguli pe care le descoperă în magazinele Kaufland Iași după ce merg la cumpărături
Tot mezeluri mucegăite a descoperit un client al magazinului Kaufland Iași în anul 2018. După ce a depus reclamație, magazinul a fost sancționat. Astfel de situații au fost des întâlnite în magazinele Kaufland, dovadă fiind numeroasele reclamații ale clienților depuse atât la Registrul de reclamații al magazinelor Kaufland, cât și la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Iași. Numai în acest an au fost depuse reclamații la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Iași din partea ieșenilor nemulțumiți de faptul că produsele sunt expirate, au un preț diferit la raft față de cel de la casa de marcat.
Comisarii pentru protecția consumatorilor au aplicat magazinelor Kaufland amenzi în valoare de 100.000 de lei
În urma verificărilor efectuate de comisarii pentru protecția consumatorilor în ultimii 3 ani, reclamațiile făcute de ieșenii nemulțumiți s-au confirmat. De asemenea, controalele tematice efectuate de Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Iași au scos la iveală mai multe nereguli în magazinele Kaufland. În urma acestor verificări au fost aplicate amenzi de 100.000 de lei. Clienții erau păcăliți cu false promoții, erau informați greșit și încercau să vândă o cantitate mare de produse la prețuri foarte mari. De asemenea, amenzile contravenționale au fost aplicate și pentru încălcarea legislației privind practica prețurilor din magazin, respectiv la raft și la casa de marcat.
Unul dintre cei mai mari angajatori din România are 600 de angajați în magazinele Kaufland Iași
Kaufland este prezent în România din anul 2005 și avut în anul 2011 afaceri de 1,3 miliarde euro la nivel local, fiind cel mai mare lanț de hipermarketuri, urmat de Carrefour și Metro, după valoarea vânzărilor. Strategia companiei este diferită de cea a competitorilor săi direcți: Kaufland este primul lanț de hipermarketuri care a intrat în orașele mici din România, cu 25.000-40.000 de locuitori. În magazinul Kaufland Iași lucrează în medie 150 de angajați. În februarie 2008, Kaufland România avea circa 5.650 de angajați, la sediul central, în cele 31 de magazine, precum și la sediul logistic situat în Parcul Industrial Ploiești. În prezent, compania a ajuns în topul angajatorilor privați din România, după Petrom și Dacia, cu un total de 13.500 de salariați.
Contactat telefonic de reporterii BZI, Claudiu Maxim, director regional al Kaufland, nu a oferit niciun punct de vedere. „O să vă rog să trimiteți o solicitare și o să primiți toate răspunsurile solicitate de dumneavoastră”, susține Claudiu Maxim, director regional al Kaufland. Nici la solicitarea trimisă pe e-mail reprezentanții Kaufland nu au oferit un punct de vedere.