Regionala CFR Iași a redeschis licitația pentru repararea a 184 km de linii ferate pe raza județului. Investiția se poate ridica la suma de 100 de milioane de euro, pe o perioadă de 4 ani
La începutul anului a mai fost organizată o procedură, s-au prezentat 5 companii interesate, doar că licitația a fost anulată. CNCF CFR SA dorește să investească în infrastructura din Moldova, având în vedere că linii ferate de aici sunt deja într-o stare avansată de degradare.
Vor fi reparați 184 km de linii ferate
Rețeaua feroviară de pe raza Sucursalei Regionale CF Iași este într-o stare care nu permite trenurilor să funcționeze la capacitate maximă. După cum este menționat și în anunț, ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (șină, traverse, prinderi) este foarte uzat, iar la trecerile de nivel sunt degradări care îngreunează circulația vehiculelor peste calea ferată. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord-cadru este cuprinsă între 72.153.000 și 531.046.080 de lei.
„Analizând starea tehnică s-au constatat următoarele: liniile de cale ferată de pe tronsoanele propuse, prezintă o stare tehnică improprie circulației în condiții de fiabilitate, confort și siguranță; uzură de până la 80 la sută la întreg ansamblu de elemente din care este alcătuită calea ferată, șină, traverse, prinderi; prisma căii este colmatată; trecerile la nivel prezintă degradări care îngreunează trecerea vehiculelor peste calea ferată” este specificat în caietul de sarcini.
Trenurile vor circula cu o viteză mai mare
În urma acestei investiții, trenurile vor putea circula la viteze mai mari pe rețeaua de căi ferate din Moldova. Astfel, trenurile de călători și de marfă vor circula cu viteze de până la 120 km pe oră. De asemenea, îmbunătățirile de la calea ferată vor contribui și la siguranța călătorilor și angajaților CFR.
„Prin achiziționarea acestei lucrări se stabilește, înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, având ca rezultat, aducerea liniei în parametri pentru viteza de circulație de 120 km pe oră a trenurilor de călători și a trenurilor de marfă și implicit, creșterea vitezei stabilite și ridicarea restricțiilor de viteză.
Lucrările vor consta în: demontarea căii existente, aranjarea materialelor demontate în afara gabaritului pe bancheta căii; transportul materialelor scoase din cale în depozite stabilite de beneficiar; înlocuirea elementelor componente ale suprastructurii căii cu materialele noi achiziționate de executant (traverse din beton tip 60 echipate cu prindere elastică, aparate de cale tip 60 montate pe traverse din beton, piatră spartă, jil-uri și cupoane de tranziție, dale din beton sau elastice pentru treceri la nivel (unde este cazul), completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale pentru linii cu cale sudată; profilarea mecanizată, burajul și riparea mecanizată cu aducerea liniei la profilul în lung și direcție, urmate de stabilizarea dinamică a căii vor fi efectuate de beneficiar; realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în CFJ se efectuează de executant ”, se mai arată în documentația procedurii.
Cantitatea maximă a unui contract subsecvent este de 51 km, iar cea minimă este de 5 km. Acordul-cadru va fi încheiat la nivel central CFR, iar contractele subsecvente, la nivel de regională, în limita fondurilor alocate.
La Regionala Iași vor fi reparați 184 km de linii ferate după o investiție de 100 de milioane de euro.
era mare nevoie
E ca si cum un bolnav de cancer si-ar opera un… furuncul.