La Poșta Română, Valentin Ștefan, directorul general provizoriu își continuă mandatul pentru o perioadă de 4 ani.
Valentin Ștefan, desemnat provizoriu, la jumătatea anului 2021, ca director general, își pregătește mandatul de 4 ani în fruntea Poștei Române, prin organizarea selecției directorului general prin OUG 109/ 2011.
Ca și în cazul selecției administratorilor, candidații trebuie să depună dosarele de candidatură, obligatoriu și în format electronic, pe adresa de e-mail 109@pluri.ro, adresă a recrutorului Pluri Consultants România.
Valentin Ștefan: „Eu, ca director, simt nevoia unei responsabilități față de angajații companiei”
Cu toate acestea, directorul general interimar al companiei spune că Poșta trece printr-o transformare graduală și îndeamnă la răbdare. Valentin Ștefan a mai declarat că Poșta Română livrează la fel de multe trimiteri precum alte companii din industrie, dar nu este o companie de curierat, ci mai degrabă o companie de servicii financiare, întrucât cea mare parte a activității sale provine din această direcție.
„Din punct de vedere al procentului de trimiteri livrate suntem în linie cu industria, trimitem la fel de mult ca și alte companii din industrie. Pe de altă parte, eu, ca director, simt nevoia unei responsabilități față de angajații companiei, care au fost dedicați acestei companii de 10-20-30-40 ani. Și vă spun acest lucru pentru că toate companiile din Europa au mers într-o direcție de a închide oficii poștale. Putem face și noi acest lucru, mâine dacă închidem jumătate dintre oficiile poștale, bussines-ul Poștei va fi afectat și imaginea Poștei va fi schimbată în câteva luni, dar nu asta este deviza. Putem optimiza și noi, dar mii de oameni vor avea de suferit. Așa că ne dorim mai mult o schimbare graduală, chiar dacă asta înseamnă că trebuie să vin în fața dumneavoastră și să explic să aveți încredere. Poșta se schimbă, dar trebuie să o facem gradual. Este metoda corectă pentru Poșta Română”, a declarat Valentin Ștefan într-o conferință de presă.
„Dacă renunțam la ele, atunci milioane de clienți nu aveau unde să meargă”
Acesta și-a prezentat viziunea referitoare la direcția în care ar trebui să se îndrepte compania și a evidențiat importanța menținerii locațiilor fizice ale Poștei pentru a servi milioanele de clienți obișnuiți care vin în oficii pentru diferite servicii și a încercat să justifice menținerea locațiilor fizice ale Poștei Române și a serviciilor tradiționale, într-o perioadă în care majoritatea companiilor poștale din Europa au ales să închidă oficiile poștale.
„Lumea are impresia că Poșta este o companie de curieri, noi suntem însă o companie de servicii financiare. Cea mai mare parte din bussines-ul nostru vine de acolo. Există, și nu exagerez, milioane de clienți care sunt obișnuiți să vină în locațiile fizice ale Poștei Române. Aveam două variante (de dezvoltare – n.red.): fie să ținem aceste locații fizice, fie să prioritizăm curieratul și renunțam la serviciile tradiționale. Dacă renunțam la ele, atunci milioane de clienți nu aveau unde să meargă și ar fi trebui să aștepte acasă să ridice pensia sau să ia cupoanele mov”, a explicat Valentin Ștefan.
Ștefan a vorbit și despre încercarea companiei de a face diverse parteneriate cu companii private și de a transforma oficiile poștale în oficii care oferă servicii financiare pentru a rezolva problema accesului limitat la serviciile bancare de care suferă ”jumătate din România”.
`Încercăm să facem diferite parteneriate. Câți dintre voi știți de proiectul pilot de acum un an și jumătate cu Auchan? Am încercat să vedem dacă merge, dacă putem transforma oficiile noastre în magazine de proximitate, după modelul Poștei din Marea Britanie. Am testat un an de zile, nu a fost ce trebuie, am renunțat, încercăm altceva. Avem o mare problemă: jumătate din populație nu are acces la servicii bancare. Nu vrem să închidem oficiile poștale, să schimbăm imaginea peste noapte, fără să dăm o șansă să rezolvăm aceste probleme fundamentale ale țării. Gândim un proiect, încercăm parteneriate cu diferite companii de servicii financiare astfel încât să transformăm oficiile poștale din oficii de poștă în oficii care oferă servicii bancare. Poate aceasta este soluția. Miza nu este să ne transformăm într-o companie care este trendy, care este fashionable, ci miza este să rezolvăm aceste probleme fundamentale ale țării”.
Disponibilizările vor continua
Transformarea graduală a companiei de stat, care are o imagine slabă în ce priveşte calitatea serviciilor sale, implică deopotrivă și restructurări de personal.
”Sunt peste 2.000 angajați care au părăsit compania în ultimii doi ani. Ne dorim această tranziție naturală, de la o companie cu un număr foarte mare de locații, cu un număr foarte mare de angajați la o companie mai mică”, a mai declarat șeful companiei.