Prima pagină » Magazin » JGV și Asociații, sprijin pentru victimele accidentelor rutiere. Drumuri nesigure, victime sigure. Raport CE cutremurător
JGV și Asociații, sprijin pentru victimele accidentelor rutiere. Drumuri nesigure, victime sigure. Raport CE cutremurător

JGV și Asociații, sprijin pentru victimele accidentelor rutiere. Drumuri nesigure, victime sigure. Raport CE cutremurător

16 iun. 2020, 14:36,
BZI.ro, în Magazin

JGV și Asociații, sprijin pentru victimele accidentelor rutiere. Drumuri nesigure, victime sigure. Raport CE cutremurător.

Zilnic în România mor cinci oameni în accidente rutiere. În peste 30.000 de accidente produse în fiecare an pe drumurile din țară, peste 2.000 de victime își pierd viața. Suntem țara cu cea mai mare rată a mortalității din Uniunea Europeană. Potrivit unui raport CE, media europeană este de 51 de morți la milionul de locuitori, în vreme ce România înregistrează 96 de decese la milionul de locuitori. 

Același studiu arată că Suedia are cele mai sigure drumuri, doar 22 de morți la milionul de oameni. În același timp, state precum: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda ori țările baltice au înregistrat scăderi semnificative când vine vorba de decese pe șosele. Croația a înregistrat recordul de reducere a numărului de decese în urma accidentelor rutiere, între 30 și 40%.

Avocații JGV luptă pentru obținerea despăgubirilor ca urmare a dramei suferite de victime

Nici când vine vorba de numărul celor răniți în accidente rutiere, România nu stă mai bine. Este și cazul unui tânăr de numai 27 de ani din județul Vrancea, care anul trecut a trecut prin cumpăna vieții lui. George a suferit nu mai puțin de 50 de intervenții chirurgicale și riscă să îi fie amputate ambele picioare după ce am fost strivit între două mașini. 

,,Totul s-a întâmplat într-o fracțiune de secundă. N-am apucat să schițez nici măcar un gest, de ferit nu încape vorbă. Când am vrut să mă urc în mașină, veneam prin partea din spate a autoturismului, au fost lovit din plin. Șoferul, un consătean cu care am lucrat în străinătate, s-a izbit direct în mine. Bara din spate a mașinii a sărit, iar eu am căzut la pământ cu picioarele zdrobite. Am stat în spital din ziua accidentului, 13 ianuarie 2019, până pe 7 septembrie. Primele trei luni am trăit la terapie intensivă. Nu îmi simțeam deloc picioarele. Erau zile când intram și de două ori în sala de operație. Am avut peste 50 de intervenții chirurgicale în decurs de câteva luni,” mărturisește cu lacrimi în ochi George.

Victima accidentului rutier riscă să își piardă ambele picioare

,,Medicul care m-a avut în grijă la Spitalul din Focșani m-a avertizat că risc să-mi pierde ambele picioare, eram cu riscul de amputare, dar a luptat alături de mine până în ultimul moment. După ce m-a stabilizat, timp de câteva luni, m-a trimis la Mangalia, acolo mi-au pus fixatoare și mi-au făcut alungire de os.”

,,E foarte greu. Accidentul ăsta m-a lăsat la pat cu pareză. Mă descurc cum pot de unul singur. Merg pe șezut și în mâini când am nevoie de ceva. Mă mai ajută o mătușă care vine și îmi aduce mâncare. Uneori mai trece pe la mine și fratele meu. Are 17 ani și se afla în mașină, pe bancheta din spate în momentul în care s-a produs accidentul, dar el nu a fost rănit, din fericire.”

Viața lui George s-a schimbat complet după accident. Dacă înainte lucra în construcții, acum e țintuit într-un scaun cu rotile și speră o minune care să îl pună din nou pe picioare. Momentan are însă picioarele în gips, după ce a făcut alungire de os. Urmează alte intervenții chirurgicale la Cluj-Napoca unde i-a fost recomandat un medic profesor universitar.

Cristina Muntianu, avocat JGV și Asociații

,,Ancheta se află în faza în care ar trebui ca urmărirea penală să fie finalizată prin trimiterea în judecată a șoferului vinovat de producerea accidentului, întrucât din toate mijloacele de probă administrate rezultă fără niciun dubiu vinovăția acestuia. Inclusiv din concluziile expertizei tehnice auto efectuată în cauză rezultă că singura persoană care putea evita producerea evenimentului rutier, este șoferul care în prezent are calitatea de inculpat.” 

Între timp, UE a stabilit în cadrul politicii de securitate rutieră a UE 2021-2030 un nou obiectiv de reducere de 50% pentru decese și, pentru prima dată, și pentru răni grave până în 2030. Se estimează că, pentru fiecare viață pierdută, încă cinci persoane suferă vătămări grave cu consecințe schimbătoare de viață (aproximativ 120 000 de persoane în 2019). Costul extern al prăbușirilor rutiere a fost estimat la aproximativ 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din PIB-ul UE, se arată în același raport al Comisiei Europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *