Jesper Lauridsen, COO Mega Image a declarat într-un interviu pentru zf.ro faptul că marile orașe, printre care și Iași, au devenit magneți pentru studenții străini, dezvoltându-se spectaculos. România nu mai este o piață low cost.
Iașul, unul dintre cele mai importante centre universitare și culturale din România, se confruntă cu o creștere semnificativă a chiriilor. Conform datelor furnizate de Imobiliare.ro, segmentul apartamentelor cu trei camere a înregistrat o creștere anuală de 15,3%. Iașul a înregistrat o creștere spectaculoasă în ultimii ani și vedem cum sunt din ce în ce mai multe proiecte imobiliare premium, ceea ce înseamnă faptul că ieșenii câștigă peste salariul mediu.
Jesper Lauridsen, COO Mega Image: ”Dacă mergi în Iaşi vezi cum s-a dezvoltat.”
Jesper Lauridsen, COO pentru Europa Centrală şi de Sud-Est al gigantului belgiano-olandez Ahold Delhaize, care deţine reţeaua de supermarketuri şi magazine de proximitate Mega Image în România, a declarat că viitorul României arată promiţător, dar că nu va fi o călătorie uşoară. Lauridsen a menționat că economia românească va trebui să facă faţă aceloraşi provocări economice ca restul lumii.
Lauridsen a spus că România a înregistrat o dezvoltare semnificativă și că, vizitând orașe mari precum Iași sau Constanța, se poate observa progresul evident. El a remarcat că universitățile sunt pline și atrag studenți internaționali, subliniind că România nu mai este doar o destinație de investiții datorită costurilor scăzute, ci pentru avantajele și potențialul său. El a adăugat că mai există oportunități de creștere, în special în zonele rurale, dar nu numai. Lauridsen a concluzionat că este incredibil cât de mult s-a schimbat țara din anii ’90 până în prezent și cât de multe investiții s-au făcut.
Pentru grupul Ahold Delhaize, care activează atât în Europa, cât și în SUA, România reprezintă o piață strategică, potrivit zf.ro.
Din acest motiv, în 2023, grupul a anunțat achiziționarea rețelei Profi pentru suma de 1,3 miliarde de euro. Tranzacția este în prezent analizată de Consiliul Concurenței, care nu a oferit detalii despre stadiul sau durata posibilă a procesului.
Inflația schimbă comportamentul consumatorilor
Jesper Lauridsen adaugă că și mentalitatea oamenilor s-a schimbat. El spune că nu este vorba doar despre reduceri. În contextul inflației, atât în România, cât și la nivel global, se observă o sensibilitate crescută la prețuri. Aceasta se manifestă prin trecerea de la branduri medii la branduri mai ieftine și o orientare mai mare către mărcile private. Lauridsen subliniază că există o schimbare în comportamentul consumatorilor.
De asemenea, polarizarea societății devine tot mai evidentă, cu creșterea tuturor costurilor și o presiune tot mai mare.
Lauridsen menționează că Mega Image trebuie să-și păstreze relevanța în fața discounterilor, fiind competitivi, dar și având produse care să îi diferențieze. El consideră că prețul este important și va continua să fie un factor crucial. Mega Image este puternic în privința prețurilor și bine poziționat chiar și în competiția cu discounterii. Lauridsen afirmă că nu își pot permite să nu fie puternici, iar prețurile și promoțiile sunt esențiale pentru succesul afacerii lor. Jesper Lauridsen punctează faptul că în Iași există un potențial uriaș și că orașul este vibrant mai ales datorită universităților care au din ce în ce mai mulți studenți străini.
Cum il cheama si pe labarul asta si ce vrea de la noi ???????????????
du-te acasa si tu, si toate firmele olandeze