Tinerii adulți din Japonia sunt o grupă care nu prea consumă alcool- ceva ce autoritățile speră să schimbe cu o nouă campanie, îndemnându-i să consume mai mult alcool. Generația mai tânără bea mai puțin alcool decât părinții lor – o mișcare care a afectat taxele de la băuturi precum sake (vinul de orez).
Japonia se confruntă cu mai multe probleme în contextul în care are o populație îmbătrânită, iar tinerii japonezi par să nu dorească să facă copii.
Campanie pentru consumul de alcool în Japonia
Agenția fiscală națională a intervenit cu o competiție națională pentru a veni cu idei pentru a inversa tendința. Concret, Japonia investește în reclame pentru consumul de alcool în rândul tinerilor. Ideea este una destul de bizară dacă e să ne gândim că la nivel național, România are campanii în ceea ce privește reducerea consumului de alcool. Numită”Sake Viva!” , campania speră să vină cu un plan pentru a face băutura mai atractivă – și pentru a stimula industria.
Concursul le cere tinerilor cu vârste între 20 și 39 de ani să-și împărtășească ideile de afaceri pentru a declanșa cererea în rândul colegilor lor – fie că este vorba de tradiţionalul japonez, shochu, sau whisky, bere și vin.
Grupul care conduce competiția pentru autoritatea fiscală spune că noile obiceiuri – formate parțial în timpul pandemiei de Covid – și o populație îmbătrânită au dus la o scădere a vânzărilor de alcool. Își dorește că concurenții să vină cu promoții, branding și chiar planuri de ultimă oră care implică inteligență artificială.
Piața internă a băuturilor alcoolice se micșorează din cauza schimbărilor demografice, cum ar fi scăderea natalității și îmbătrânirea populației, precum și schimbările stilului de viață ca urmare a impactului noului coronavirus. În acest proiect, prin solicitarea tinerilor să-și propună propriile planuri de afaceri, vom promova dezvoltarea și promovarea băuturilor alcoolice japoneze către tineri și, în același timp, ne propunem să revitalizăm industria prin anunțarea unor planuri excelente. se arată pe site-ul de prezentare a concursului
Presa japoneză spune că reacția a fost mixtă, cu unele critici cu privire la încercarea de a promova un obicei nesănătos. Dar alții au postat idei ciudate online – cum ar fi actrițe celebre care „să interpreteze” ca hostess de realitate virtuală în cluburi digitale. Concurenții au până la sfârșitul lunii septembrie să își prezinte ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experților înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie. Site -ul web al campaniei spune că piața alcoolului din Japonia este în scădere, iar demografia mai în vârstă a țării – alături de scăderea ratei natalității – este un factor semnificativ în spatele acesteia
Japonia are printre cele mai performante sisteme educaționale din lume
Ideea de a consuma alcool puțin poate fi influențată și de faptul că Japonia are printre cele mai performante sisteme educaționale din lume. Sunt multe motive pentru care un copil ar trebui să studieze într-o unitate de invățământ din țara asiatică.
De exemplu, în şcolile din Japonia nu se dă absolut niciun examen până la vârsta de 10 ani. În primii ani de învăţământ se pune foarte mult accent pe dezvoltarea caracterului şi pe manierii. Micuții sunt învăţaţi ce înseamnă empatia, generozitatea, dreptatea, autocontrolul său curajul.
Școala începe de la 1 aprilie. Anul academic este împărţit în trei trimestre – 1 aprilie – 20 iulie, 1 septembrie – 26 decembrie – 7 ianuarie – 24 martie. În altă ordine de idei, este bine de știut faptul că elevii japonezi fac singuri curat în școală, în clasă, în sala de mese şi chiar la toaletă. Japonezii acorda o atenţie sporită sănătăţii, de aceea mesele copiilor sunt echilibrate. Meniul copiilor este standardizat şi elaborate de chefi şi specialişti în domeniul alimentar.
Așadar, după o asemenea educație s-ar putea ca Japonia să eșueze în campania de încurajare a consumului de alcool. Vom vedea dacă Japonia va reuși cumva să încurajeze acest consum.