Prima pagină » Titlurile zilei » Iute în afaceri! Muștarul „Doamne Ferește” face ravagii în rândul ieșenilor cu gusturi fine! Roxana Jora a găsit o rețetă specială de business după o vizită într-o țară exotică

Iute în afaceri! Muștarul „Doamne Ferește” face ravagii în rândul ieșenilor cu gusturi fine! Roxana Jora a găsit o rețetă specială de business după o vizită într-o țară exotică

18 aug. 2020, 02:00,
Raluca Costin în Titlurile zilei

Roxana Jora, o tânără din Iași, a investit câteva mii de euro într-o afacere cu muștarul „Doamne ferește”. După ce a gustat din delicatesele lumii timp de 16 ani, prin intermediul experiențelor trăite în călătoriile sale, ieșeanca a vrut să aducă și în Iași aceste arome. Pandemia de COVID-19 a adus mai mulți clienți în portofoliul „Doamne ferește”

Roxana Jora, o tânără din Iași, a investit câteva mii de euro într-o afacere cu muștarul „Doamne ferește”. Ideea de a investi într-o astfel de afacere a apărut după ce a călătorit alături de soțul său în Europa, Asia, America de Nord și India.

„Totul a început cu pași timizi în bucătăria proprie, din pură curiozitate pentru tot ce este picant, rafinat și de fuziune. Nu am crezut că această pasiune va prinde contur și va deveni un mic business, motiv pentru care investiția inițială a fost de numai câteva mii de euro, din resursele proprii și a fost amortizată în primul an de activitate”, spune Roxana Jora.

Sosul iute care conține ingrediente din Thailanda a fost primul produs care a atras clienții din România

Primul produs, „Iute de Doamne Ferește” , un sos din ardei extrem de iuți, a fost o rețetă pe care anteprenoarea a început să o dezvolte în Thailanda în 2011, după ingredientele și obiceiurile bucătăriei de acolo.

„Este produs dintr-un mix de patru specii de ardei, de pe patru continente diferite, Europa, Asia, America de Nord și India, macerat cel puțin trei ani, după o metodă proprie.
După succesul sosului, care este o ediție limitată, greu de produs în cantități mari și deocamdată mult prea iute pentru unii consumatori din România, am decis să convingem cât mai multă lume să guste și să se îndrăgostească de «picanteriile» noastre. Așa ne-am îndreptat atenția spre muștar care, după părerea mea, este cel mai iubit sos de pe meleagurile noastre”, spune Roxana Jora.

În anul 2014 au fost vândute în câteva săptămâni toate borcanele cu muștar produs din condimente indiene

Muștarul „Doamne Ferește” este produs într-o fabrică din Tecuci, județul Galați.

„De dragul calității, am decis să externalizăm partea de producție, motiv pentru care produsele sunt fabricate la Tecuci. Din bucătăria indiană și de pe câmpiile roditoare ale Gangelui am căutat aromele de coriandru, cuișoare și scorțișoară care știu să spună povești vechi de milenii. Le-am adus împreună într-o masala parfumată, pe cât de bogată în savoare, pe atât de echilibrată. Așa a apărut în 2014 ediția hindusă «Doamne Ferește», un prim produs de fuziune zămislit la Tecuci, acolo unde ia naștere cel mai gustos și mai autentic muștar românesc. A fost însă surprinzător succesul de care s-a bucurat din start. Prima serie s-a vândut în câteva săptămâni, la fel și a doua”, mai spune Roxana Jora.

În prezent, marca „Doamne ferește” conține 3 sortimente de muștar a căror rețetă se bazează pe cele din India, Mexic și Iran

Afacerea cu sosuri și muștar s-a dezvoltat treptat. În anul 2015, după câteva luni petrecute în Mexic, Roxana Jora a rămas cu nostalgia sosurilor mole de ciocolată și a decis să aducă și în România acest gust.

„După ce ne-am întors în Iași, am pus condimentele și continentele împreună, până când am obținut o cremă de muștar cu un gust intens și greu de uitat. Ediția aztecă «Doamne Ferește» a fost primul muștar cu cacao și vanilie apăut pe plaiurile mioritice, creat după o rețetă bazată pe tradițiile culinare din Oaxaca, Mexic și pe ingredientele vechilor azteci. După o lungă așteptare, ne-am întregit gama cu ediția persană, la începutul acestui an. Am amestecat cu grijă ierburile înmiresmate de pe colinele Iranului, susanul delicat din Sari cu savoarea muștarului nostru. Tot de Tecuci, bineînțeles”, mai povestește Roxana Jora.

Roxana Jora: „Durează infinit mai mult dezvoltarea rețetelor și testarea acestora decât partea de producție în sine”

Antreprenoarea susține că cea mai grea parte a afacerii este procurarea ingredientelor proaspete, fără conservanți și coloranți, din celălalt capăt al lumii.

„Orice nou sortiment creat stă cel puțin un an în micul nostru laborator, pentru că aromele se amestecă altfel dupâ câteva luni în borcan. Verificăm fiecare borcan manual, să fie bine etichetat, sigilat, ambalat, protejat și expediat nu doar în țară, ci și în alte colțuri îndepărtate din lume unde avem fani înflăcărați, în diaspora. Iar pentru un producător mic, de tip boutique, e greu să găsești suficienți distribuitori potriviți”, explică tânăra din Iași.

Pandemia de COVID-19 a adus mai mulți clienți care au cumpărat lunar peste 1.000 de produse

Pentru că românii au început să fie interesați de aceste produse unice în țară, a crescut și volumul comenzilor, mai ales în plină pandemie de COVID-19.

„Vindem lunar peste 1.000 de produse, iar pentru noi, pandemia a adus mult mai mulți clienți. Consumatorul român a devenit în ultimii ani tot mai atent la detalii, mai pretențios, mai rafinat, mai educat, mai curajos și de ce nu, mai curios. Piața produselor locale, de calitate, fabricate cu mult suflet, este în continuă creștere și mă bucură mult acest lucru”, mai spune Roxana Jora.

În anul 2019, Argo Strategy a avut afaceri de 20.000 de euro.

Roxana Jora: „Este greu să spunem că suntem 100 la sută autohtoni, deși ne numim «Doamne Ferește»”

Planurile antreprenoarei din Iași sunt legate de formarea unei echipe care să se ocupe de distribuția produselor, ea fiind singura care se ocupă de acest lucru.

„Creșterea unei piețe, educarea publicului larg și schimbarea percepției la nivel general că «iute nu-i bun» în România este o adevărată provocare. Capsaicina, substanță din ardeiul iute care produce iuțeala, are foarte multe beneficii pentru organismul nostru, dar mulți români încă nu știu acest lucru. Cu toate acestea, consider că am reușit să creez niște produse deși picante, extrem de gustoase, fără falsă modestie. Cred că avem cel mai delicios muștar din România și multe persoane care aveau preconcepții legate de picanterii au devenit clienți fideli”, susține Roxana Jora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`