Ministerul indonezian al Industriei a anunțat luni că Apple Inc. nu poate să vândă cea mai recentă generație de telefoane iPhone în Indonezia, deoarece aceste modele nu îndeplinesc cerințele referitoare la componentele fabricate local, conform Reuters, informează Agerpres.
Indonezia, o economie de 1.000 de miliarde de dolari şi 350 milioane de telefoane mobile, mai mult decât populaţia ţării de 270 milioane de locuitori, ceea ce face din ţara din Asia de Sud-Est o piaţă cheie pentru investiţiile care au legătura cu tehnologia.
Cerintele impuse de Indonezia
Indonezia cere ca anumite smartphones vândute pe piaţa internă să conţină cel puţin 40% din componente produse local, iar iPhone 16 nu îndeplineşte această cerinţă, a precizat purtătorul de cuvânt al Ministerului Industriei, Febri Hendri Antoni Arief.
„Echipamentele hardware iPhone 16 importate nu pot fi comercializate în ţară, pentru că Apple Indonesia nu şi-a îndeplinit angajamentele de investiţii care să îi asigure autorizaţia de conţinut local”, a mai spus purtătorul de cuvânt, adăugând că telefoanele iPhone 16 pot fi aduse de peste hotare în interes personal, atâta timp cât utilizatorii plătesc taxele necesare.
Iphone 16 a fost lansat pe piaţă în luna septembrie
Potrivit firmei de cercetare de piaţă IDC, în primul trimestru al acestui an principalii doi producători de smartphones din Indonezia au fost firma chineză OPPO şi firma sud-coreeană Samsung.
Cu prilejul unei vizite a directorului Apple, Tim Cook, în Indonezia, efectuată în luna aprilie a acestui an, ministrul Industriei, Agus Gumiwang Kartasasmita şi-a exprimat speranţa că gigantul american îşi va creşte conţinutul local prin încheierea de parteneriate cu firmele din Indonezia.
În nod normal, companiile respectă astfel de cerinţe prin încheierea de parteneriate locale sau prin obţinerea de componente produse local.
Apple nu are facilităţi de producţie în Indonezia, însă începând din 2018 a înfiinţat mai multe academii pentru dezvoltatorii de aplicaţii, inclusiv cea mai nouă astfel de academie care a costat un total de 1.600 miliarde rupiah (101,8 milioane dolari).