Prima pagină » Actualitate » Ion Cristoiu: Klaus Iohannis s-a grăbit să minimalizeze accidentul nu atât de dragul lui Lucian Bode, cât mai ales de dragul lui Lucian Pahonțu
Ion Cristoiu: Klaus Iohannis s-a grăbit să minimalizeze accidentul nu atât de dragul lui Lucian Bode, cât mai ales de dragul lui Lucian Pahonțu

Ion Cristoiu: Klaus Iohannis s-a grăbit să minimalizeze accidentul nu atât de dragul lui Lucian Bode, cât mai ales de dragul lui Lucian Pahonțu

04 sept. 2020, 07:38,
în Actualitate

Publicistul Ion Cristoiu realizează, pe blogul sau, un material în care explica faptul că preşedintele Klaus Iohannis are o relaţie apropriată cu Lucian Pahontu:

Duminică, 30 septembrie 2020, în timp ce circula de la Vâlcea la Pitești mașina în care se afla ministrul Transporturilor Lucian Bode a intrat pe contrasens în mod voit, folosind semnalele acustice și luminoase de tip Dați-vă la o parte că trecem Noi! și a lovit un autoturism care circulă în mod regulamentar. O pasageră din autovehiculul care circulă în mod regulamentar a fost rănită. Știrii de Breaking News presa îi adaugă aceste amănunte:

„Un motociclist aflat în trafic a filmat mașina oficialului în timp ce depășea o coloană de mașini aflate în trafic, pe linie continuă și a făcut publice imaginile. El a surprins și momentul în care este depășit de mașina oficială, auzindu-se zgomot de sirenă. Autoturismul a depășit mașină după mașină, pe linie continuă, pe un pod, cel mai probabil în localitate. Mașina în care se afla Bode a mers și pe contrasens, tot pe pod și tot pe linie continuă.”

Mai toată lumea a raportat cazul la cel al lui Gigină din 2015. Ca și în cazul lui Gabriel Oprea și în cel al lui Lucian Bode ministrul se afla pe bancheta din spate. Da, dar în timp ce în cazul Gigină Gabriel Oprea s-a putut scuza că n-a știut de decizia luată de șeful alaiului de a iuți viteza, încalcind astfel regulile de circulație, în cazul lui Lucian Bode nu există nici o scuză. Ministrul a văzut cum mașina o ia pe contrasens, încalcind minute în șir regulile de circulație și a auzit semnalele acustice. Dacă nu i-a zis el șoferului să se grăbească atunci mai mult ca sigur nici nu i-a spus să conducă respectând regulile și mai ales fără spectacolul mersului cu girofar.

Ca urmare a acestui incident au avut loc următoarele reacții semnificative:

1. USR a cerut explicații printr-un Comunicat de presă:

„Accidentul rutier în care a fost implicat ministrul Transporturilor Lucian Bode ridică multe semne de întrebare. USR cere ministrului liberal să explice public care era urgența de a se deplasa cu semnalizare acustică și luminoasă pe drumurile publice și dacă a respectat legea.”

De 30 de ani în România se discută despre obiceiul oricărui neica nimeni ajuns demnitar de a folosi girofarul. Numai eu am scris o camionetă de texte pamfletare despre Ciocoii cu girofar. La acest obicei ciocoiesc s-a renunțat în urma presiunilor din partea opiniei publice. Iată-l reluat cu brio de un demnitar PNL. Din acest punct de vedere nu putem decât fi de acord cu Comunicatul USR care spune:

„USR consideră că este inadmisibil dacă tocmai ministrul Transporturilor nu a respectat legea și a încercat să scape de cozile interminabile de pe drumul național Sibiu-Vâlcea-Pitești, folosind fără justificare girofarul, ca un sindrom al vechii clase politice de care România trebuie să se elibereze.”

2. Accidentul a avut loc în 30 august 2020. Demnitarii sunt obligați prin fișa postului să dea seamă în fața poporului. De duminică până acum au trecut cinci zile. Cinci zile în care în spațiul public s-a discutat intens despre accident. Chiar președintele Klaus Iohannis a fost întrebat la conferința de presă și nu oricum, ci în chip insistent. Principalul personaj al întâmplării n-a dat nici acum vreo explicație opiniei publice. Firește în numele lui a vorbit avocatul Klaus Iohannis, întâmplător și președintele României. Nu e însă suficient. Dacă președintele a sugerat că știe împrejurările de la Lucian Pahonțu, Raluca Ţurcan, colega de guvern și de partid a lui Lucian Bode nu ne-a spus de unde știe că ministrul dormea pe bancheta din spate. Distinsa l-a apărat astfel miercuri seara la TVR. Lucian Bode e ditamai bărbatul. De ce nu se explică el și apelează la Zână bună care e Raluca Ţurcan? Și de unde știa Raluca Ţurcan ce făcea ministrul? I-a plâns ministrul pe umăr?

3. SPP era obligat să dea imediat un Comunicat. N-a făcut-o. Abia miercuri, la trei zile de la eveniment, SPP a catadicsit să se explice opiniei publice. Textul unește într-o sinteză unică prostia cu aroganța:

„Un autoturism al Serviciului de Protecție și Pază, aflat în misiune, cu semnalele acustice și luminoase pornite conform legii, a fost implicat într-un accident pe DN7, în județul Argeș. Mașina, condusă de un angajat SPP, se deplasa pe acest drum în condiții de trafic extrem de aglomerat, iar în zona localității Drăganu, a intrat în coliziune cu un alt autoturism. În urma impactului doar angajatul SPP a avut nevoie de investigații medicale, starea lui de sănătate fiind bună. Serviciul de Protecție și Pază regretă disconfortul creat participanților la trafic”

De ce și-a permis SPP o asemenea sfidare a opiniei publice?
Pentru că se știe apărat de Klaus Iohannis. La conferința de presă de miercuri, 2 septembrie 2020, președintele l-a apărat pe Lucian Bode:

„Nu cred că trebuie să își dea demisia ministrul Bode. Din informațiile mele, ministrul a stat pe banchetă, în spate. La Bode nu a fost vorba de o coloană, ministrul s-a deplasat cu mașina pusă la dispoziție de SPP”.

Așa cum se arată pe cristoiublog.ro în octombrie 2015, Klaus Iohannis aborda altfel astfel de incidente:

„Am avut o discuţie în cursul serii şi l-am sfătuit pe Gabriel Oprea să îşi dea demisia.”

Cu Lucian Bode n-a avut nici o discuție. Nici măcar una în care să-l întrebe de ce trebuia să alerge pe șosele apelând la năravul ciocoiesc al folosirii girofarului. Cu toate acestea a ținut să sublinieze că Lucian Bode nu trebuie să-și dea demisia, d-apoi să mai fie demis.

Am fost convins că mulți alții că președintele a sărit în apărarea lui Lucian Bode. Până am citit în presă că dosarul accidentului a fost luat de Gabriela Scutea de la Parchetul Militar București unde intrase pe mâini nu tocmai sigure pentru a fi dat Parchetului Militar Central. De ce? Pentru că dosarul vizează pe șoferul SPP. Șoferul e însă subordonatul lui Lucian Pahonțu, șeful SPP și omul bun la toate al lui Klaus Iohannis, inclusiv la spionarea demnitarilor. Președintele s-a dat peste cap să minimalizeze accidentul nu de dragul lui Lucian Bode, ci de dragul lui Lucian Pahonțu.” menţionează Ion Cristoiu pe blogul sau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *