Prima pagină » Local » Într-o comună din Iași, un traseu al transportului în comun a fost suspendat. Vio Trans Serv a luat această decizie din cauza numărului mic de călători

Într-o comună din Iași, un traseu al transportului în comun a fost suspendat. Vio Trans Serv a luat această decizie din cauza numărului mic de călători

18 ian. 2023, 02:00, 5 ,
Alexandra MAISNER în Local

Primăria comunei Miroslava a anunțat faptul că un traseu al transportului în comun a fost suspendat. Mai exact, din cauza numărului mic de pasageri, cursa privată ce făcea legătura între Miroslava și Iași a fost sistată

Pe data de 15 ianuarie 2023 a fost anunțată suspendarea traseului în comun de pe ruta Tehnopolis – strada Tudor Neculai, Valea Adâncă – strada Veche, Valea Adâncă – strada Biserica „Sf. Nicolae”, Balciu – strada Constantin Mavrocordat, Miroslava – strada Constantin Lunga, Miroslava – strada Ioan Vodă cel Viteaz, Miroslava – strada Pepinierii, Valea Adâncă – Biserica „Înălțarea Domnului”, Iași.

Decizia suspendării a fost luată de operatorul privat Vio Trans Serv SRL din cauza numărului mic de pasageri care tranzitau zonele. Primarul comunei Miroslava, Dan Niță, susține faptul că traseul a fost unul de încercare, însă din cauza lipsei călătorilor a fost necesară suspendarea.

„Noi am făcut o încercare să vedem dacă oamenii s-ar obișnui și ar folosi transportul, însă nu a dat randament din punctul de vedere al eficienței economice”, a precizat Dan Niță, primarul comunei Miroslava.

Acesta a transmis faptul că, în funcție de numărul solicitărilor primite, cursa ar putea fi reluată.

Primaria comunei Miroslava

Din cauza numărului mic de pasageri, cursa privată ce făcea legătura între Miroslava și Iași a fost sistată

În comuna ieșeană Miroslava, un traseu al transportului în comun a fost suspendat

Parcul Stiintific Tehnopolis

Decizia suspendării a fost luată de Tehnopolis din cauza numărului mic de pasageri care tranzitau zonele

După 14 zile de funcționare, operatorul privat Vio Trans Serv SRL a decis suspendarea cursei private ce făcea legătura între Iași și comuna Miroslava. Administratorul societății, Viorel Agavriloaei, a precizat faptul că traseul a fost unul provizoriu.

„A fost un traseu scurt, provizoriu. S-a decis suspendarea din cauza lipsei pasagerilor. Urcau câte unul sau doi pasageri la trei curse efectuate”, a transmis Viorel Agavriloaei, administratorul Vio Trans Serv SRL.

Astfel, localnicii vor fi nevoiți să găsească alte mijloace de transport pentru a putea ajunge în oraș. Pe pagina oficială de Facebook a primăriei au început să apară nemulțumirile. Locuitorii consideră decizia ca fiind una care îi dezavantajează, deoarece aceștia vor fi nevoiți să găsească alte metode prin care să ajungă la serviciu sau la școală până când traseele din zona metropolitană vor intra în vigoare. Mai exact, conform site-ului oficial al Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMTPI ), după data de 15 februarie sunt anunțate șase trasee ce vor lega comuna Miroslava de Iași.

Traseul cu numărul 502 va funcționa pe zonele Tehnopolis – Horpaz – strada Nouă – Ciurbești – strada Principală – Horpaz – strada Nouă – Tehnopolis. Traseul 504 va acoperi traseul Metro – Brătuleni, Parc Industrial – Vorovești – Brătuleni – Valea Ursului. Ruta de transport metropolitan cu numărul 505 va funcționa în zonele Primăria Miroslava – Cornești – Proselnici. După data de 15 februarie 2023 va intra în vigoare, conform listei afișate pe site-ul oficial al Asociației Metropolitane Iași, traseul cu numărul 506, cu stațiile Tehnopolis – Horpaz – strada Principală – strada Bisericii – Dancaș – strada Principală. Traseul 507 va acoperi stațiile Biserica „Înălțarea Domnului” – Valea Adâncă – Balciu – Biserica Înălțarea Domnului, iar traseul 508 va funcționa pe ruta Metro – Uricani.  Astfel, de luna viitoare, locuitorii comunei Miroslava vor beneficia de transport public.

Autobuz Iasi

După data de 15 februarie sunt anunțate șase trasee ce vor lega comuna Miroslava de Iași

AMPTI așteaptă avizarea primăriilor comunelor ieșene cu privire la suplimentarea stațiilor de transport

Autobuz Iasi

Reprezentanții Asociației Metropolitane de Transport Public Iași au primit din partea ieșenilor propuneri cu privire la suplimentarea stațiilor de transport

Reprezentanții Asociației Metropolitane de Transport Public Iași au primit, din partea ieșenilor, propuneri cu privire la suplimentarea stațiilor de transport. Acestea au fost trimise de AMPTI către primăriile comunelor pentru avizare. Problemele în ceea ce privește suplimentarea stațiilor de transport sunt întâmpinate din cauza lipsei infrastructurii.

După lansarea transportului metropolitan, de la 1 ianuarie 2023, ieșenii au trimis sesizări și propuneri Asociației Metropolitane de Transport Iași. Călătorii au solicitat suplimentarea numărului de stații și modificarea orarului autobuzelor ce operează în zona metropolitană.

Angajații care locuiesc în comunele ieșene și încep programul între orele 5:00 și 6:00 dimineața, dar și cei ce lucrează în turele de noapte, nu pot beneficia de facilitățile transportului metropolitan. Aceștia se plâng de faptul că orarul curselor este unul defectuos ce nu vine în sprijinul lor. Reprezentanții AMPTI au transmis faptul că au în vedere toate sesizările transmise și că vor găsi soluții pentru problemele apărute.

După două săptămâni de funcționare, în Miroslava, un traseu al transportului în comun a fost suspendat. Locuitorii comunei pot trimite solicitările pentru reluarea cursei pe adresa de e-mail a Primăriei Miroslava.

Comentarii
  • Cum? După ce a f-u-t-u-t tot traficul din Miroslava cu sensuri unice, acum nu mai e rentabil? Pai ‘domnii’ aia de la Universitate care au făcut studiul (verificând ‘necesitatea’ și ‘oportunitatea’ duminica de la 14 la 15….) pe ce au luat bani?! Pai sensul giratoriu construit, trotuarele…amenajările rutiere…ce sens au dacă ‘marele transport public’ nu e rentabil? Sau…trebuia ‘descarcat bugetul’ pe final de an? Cred ca Primăria trebuie sa spuna clar de ce au cheltuit acele sume (importante) de bani!

  • asta ar trebui sa fie un serviciu comunitar platit de primarie – nu profitul operatorului privat sa decida functionarea lui

  • Pai, conform legii, transportatorul privat ar trebui sa primeasca compensatii, insa acestea nu se acorda, si privatul trebuie sa plateasca combustibiliul, repratiile, RCA ul si salariul soferilor. De unde sa scoata bani privatul cu 3 calatori? Asta se intampla daca nu se face studiu pentru a se vedea cererea de transport. Acum si privati si CTP pe acelasi traseu nu e rentabil (poate pt CTP, daca primeste subventie). Mai rau o sa fie cand o sa vina nota de plata la primarii si se vor mari impozitele si taxele locale, pentru a acoperi cheltuielile CTP.

  • nea automisu, intai si intai soferul trebe sa dea bilete la calatori, nu sa bage banii in buzunar. eu pun si pariu. daca faci control pe orice ruta privata, nea soferu daca o dat bilete la jumate din calatori e biiineee. io stiu ce zic, ca merg zilnic pe doua trasee din astea. dus-intord. de la inceputu anului n-am primit nici un bilet, da banii i-am dat de fiecare data.

  • Au început oamenii să se plângă de această problemă la S.O.S România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *