Prima pagină » Eveniment-Social » Interesul profesorilor în formarea elevului pentru cetățenia europeană, capabil să se integreze pe piața muncii din societatea viitorului, în atenția Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași
Interesul profesorilor în formarea elevului pentru cetățenia europeană, capabil să se integreze pe piața muncii din societatea viitorului, în atenția Liceului Teoretic de Informatică

Interesul profesorilor în formarea elevului pentru cetățenia europeană, capabil să se integreze pe piața muncii din societatea viitorului, în atenția Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași

16 nov. 2021, 02:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași se implică pentru dezvoltarea interesului profesorilor în formarea elevului pentru cetățenia europeană, capabil să se integreze pe piața muncii din societatea viitorului. Acestea sunt constante ale dezvoltării comunității de învățare ale instituției pentru proiectele europene. În anul școlar 2021-2022, liceul din Iași va implementa 9 proiecte finanțate de Comisia Europeană

Interesul profesorilor în formarea elevului pentru cetățenia europeană, capabil să se integreze pe piața muncii din societatea viitorului, a dus managementul către internaționalizarea activităților de învățare formale și non-formale, atât pentru elevi, cât și pentru profesori prin implementarea proiectelor finanțate de Comisia Europeană (CE).

În anul școlar 2021-2022, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași va implementa 9 proiecte finanțate de Comisia Europeană. Proiectul „Update Educație”, depus în cadrul apelului POC/882/2/4/ – „Îmbunătățirea conținutului digital și a infrastructurii TIC sistemice în domeniul e-educație, e-incluziune, e-sănătate și e-cultură”, se află în etapa de contractare și are un buget de 1.503.743 de lei. Proiectul M.O.I.S.I.L. – „Măsuri Operative și Igienice pentru Siguranță” în Liceul Teoretic de Informatică din Iași a fost depus în cadrul apelului POIM/881/9/1/ – „Consolidarea capacității unităților de învățământ de stat în vederea gestionării situației de pandemie generată de virusul SARS-COV 2”, fiind selectat pentru contractare și având un buget de 140.654 de lei.

Două proiecte europene, în valoare de peste 450.000 de euro

Mai mult, Liceul de Informatică a primit aprobarea proiectului de cooperare în domeniul educației școlare „Embracing uncertainty while fighting for sustainable development”, cu un buget de 202.498 de euro și a proiectului de cooperare în domeniul formării profesionale „VET Be A COmpetence Now. Beacons for Incidental Learning”, cu un buget de 265.197 de euro. În perioada 16-18 noiembrie 2021 se desfășoară în Belgia, în sistem hibrid, activitățile de învățare din cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2020-1-BE02-KA229-074792_4, intitulat „Let’s Build Word Towers Together”, la care participă profesorii din cele 5 școli partenere din România, Belgia, Turcia, Italia și Polonia. Unitatea de învățământ ieșeană va fi reprezentată în Belgia de profesorii Lăcrămioara Popa și Cristina Fulop.

Cei 16 elevi ai liceului, din clasele X-XII, membri ai echipei de proiect, participă online la activități. Scopurile proiectului constau în dezvoltarea abilităților de comunicare în Limba engleză a elevilor din grupul-țintă și implementarea metodelor interactive, a instrumentelor digitale. Un alt proiect inedit, coordonat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași, este proiectul Erasmus+ nr. 2019-1-RO01-KA201-063996, intitulat „Educational Toolkit for the Development of Social Media Literacy”, cu un buget de 155.906 euro, care își propune să aducă în prim-plan educația media, o componentă din ce în ce mai importantă.

Echipa de proiect formată din prof. dr. Anamaria Ghiban (manager proiect), prof. Daniela Anghelescu, prof. dr. Anca Narcisa Adochiei, prof. Lăcramioara Tufescu și prof. dr. Adina Romanescu finalizează și testează produsele intelectuale.

Spații vii de învățare STEM, în atelierele de robotică ale Liceului Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”

Spațiile vii de învățare STEM din atelierele de robotică CyLiis ale Liceului de Informatică stimulează exersarea predării prin aplicații bazate pe microcontrolere, dezvoltate în cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2019-1-RO01-KA202-063965, intitulat „A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications” (ROBOSTEM), cu un buget total de 140.654 de euro. Autorii materialelor didactice realizate în proiect – prof. Mirela Țibu, prof. dr. Marius Smirnov, prof. Cristina Fulop (coordonatorul proiectului) și prof. dr. Adina Romanescu – au realizat scenarii transdisciplinare de învățare, pentru a-i invita pe elevi să gândească diverse prototipuri de roboți. Și dezvoltarea antreprenorială a elevilor este completată de organizarea unor companii sociale, prin proiectul Erasmus+ nr. 2020-1-ES01-KA229-081904_5, intitulat „Let’s Bring Dreams To Reality”, cu un buget de 30.810 euro.

„Interesată permanent să ofere soluții pentru noile provocări din educație, instituția noastră accesează constant finanțări europene, din dorința profesorilor de a-și adapta demersul didactic la tendințele actuale ale educației, oferind soluții inedite, materializate în resurse educaționale deschise care vor putea fi utilizate și de alte școli”, a conchis prof. dr. Adina Romanescu, directorul de la Informatică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`