Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat o campanie de verificare la nivel național, pentru a vedea cum sunt depozitate băuturile răcoritoare și alcoolice, în această perioadă caniculară. Inspectorii ANPC au găsit o mulțime de nereguli și au dat amenzi în valoare de 770.000 de lei.
În plină perioadă caniculară, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada 19-20 iunie 2024, o campanie de verificare, la nivel național, a modului de comercializare și etichetare a apelor naturale și a băuturilor răcoritoare, inclusiv respectarea temperaturii de depozitare a acestora.
Astfel, au fost derulate, în doar două zile, 180 de acțiuni de control și, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat, până în acest moment, următoarele sancțiuni:
– amenzi contravenționale, în valoare totală de peste 770.000 lei
– 11 avertismente
– oprirea definitivă de la comercializare a circa 165.000 litri de apă naturală și băuturi răcoritoare neconforme.
„Operatorii economici trebuie să înțeleagă importanța depozitării în condiții optime a apei și băuturilor răcoritoare și respectarea indicațiilor date de producător în acest sens, pentru a nu pune în pericol sănătatea sau viața consumatorilor”, transmite Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.
Principalele abateri de la legislația în vigoare în domeniu sunt:
– nereguli privind modul de comercializare și etichetare al produselor
– nerespectarea temperaturii de depozitare a produselor (depozitare sub acțiunea directă a razelor de soare)
– comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită
– comercializarea unor produse cu modificări organoleptice
– depozitarea produselor direct pe paviment
– comercializarea unor produse cu amabalajul deteriorat
– neconcordanțe între prețul produselor afișat la raft și cel perceput la casa de marcat
– conditii necorespunzătoare de depozitare: rafturi neigienizate, produse acoperite de un strat de praf, pânze de păianjen, ambalaje nedebarasate, paleți cu vopsea scorojită
– comercializarea unor produse fără traducere în limba română
– lipsa afișării prețului de comercializare sau afișarea în mod ilizibil.