Prima pagină » Actualitate » Inspectorii ANPC au verificat aplicațiile Temu și Shein. Ce au descoperit aceștia
Inspectorii ANPC au verificat aplicațiile Temu și Shein. Ce au descoperit aceștia

Inspectorii ANPC au verificat aplicațiile Temu și Shein. Ce au descoperit aceștia

23 apr. 2024, 19:40, 3 ,
în Actualitate

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o acţiune de verificare a site-urilor de cumpărături şi aplicaţii care funcţionează ca o piaţă online, Temu şi Shein, informează instituţia printr-un comunicat, informează Agerpres.

„Acţiunea se concentrează asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comercianţilor, în relaţia cu consumatorii, susceptibile să deformeze, în mod esenţial, comportamentul economic al acestora, respectiv potenţiale încălcări ale legislaţiei orizontale privind siguranţa produselor şi protecţia consumatorilor (reduceri neautentice) şi practici agresive – interfeţe manipulatoare (dark patterns), vânzare sub presiune (pressure – selling), recompensarea implicării unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar şi alte aspecte (de exemplu, legate de siguranţa produselor)”, se arată în documentul citat.

ANPC: cumpărați cu mare atenție!

În acest context, ANPC sfătuieşte consumatorii care cumpără online de pe aceste site-uri să se informeze cu atenţie, înaintea achiziţionării unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţurilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile.

Înainte de încheierea achiziţionării, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site-ul comerciantului există informaţii corecte şi complete privind: datele sale de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc.); caracteristicile esenţiale ale produsului; preţul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalităţile de plată şi de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.

„ANPC recomandă ca, în cazul în care întâmpinaţi o problemă atunci când faceţi cumpărături online, să încercaţi o rezolvare directă cu operatorul economic, pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu funcţionează, vă puteţi adresa Direcţiei de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României. În cazul în care operatorul economic îşi are sediul social într-un alt stat european, vă puteţi adresa Centrului European al Consumatorilor din România https://eccromania.ro/, care vă ajută gratuit când aveţi probleme de protecţia consumatorului cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european, vă informează gratuit asupra drepturilor pe care le aveţi în timpul unor călătorii în alt stat european si vă oferă sprijin gratuit dacă aveţi o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei. În cazul în care soluţionarea nu este posibilă pe nicio altă cale, puteţi formula o reclamaţie accesând https://sesizari.anpc.ro/, în cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul României”, subliniază comunicatul de la Protecţia Consumatorilor.

Comentarii
  • am luat 5 produse cu 50 lei de pe temu
    toate aveu 5stele la comentarii
    4 le am aruncat direct
    tepe de zile mari
    chinezi nenorociti

  • Am facut cumparaturi de pe shein si am primit produsele promise si la o calitate buna si la un pret bun…daca la noi inflatia creste, doar nu am sa cumpar o geanta la 100lei cand o gasesc la un sfert din pret si ma tine tot atat. Nu cred ca asta trebuia neaparat facut cat trebuia verificata calitatea produselor existente in piata si vandute la preturi exorbitante sub branduri faimoase si de fapt sunt de 1000 de ori mai ieftine si false dar na…asta e romania!

  • Pe Temu se vand in general produse de calitate, dar fara a promova marca. Astfel,componenta de marketing, care uneori poate ajunge si la 80% din valoarea unui produs dispare, iar pretul acestuia este unul corect, nu unul „cu valoare adaugata mare”. La lichidare de stoc, chiar se pot achizitiona produse cu pret de chilipir, dar in conditiile impuse unei lichidari de stoc: marine si culoare unica sau doar anumiti parametri specifici: putere, luminozitate, etc. In 6 luni de cand am inceput sa cumpar de pe temu, nu am gasit un produs neconform. Mai mult, atunci cand a fost cazul mi s-au returnat banii (au trimis mai putine produse decat am cerut) in mai putin de 48 de ore de la depunerea sesizarii.
    Ce-i drept nu am luat produse cu un pret imposibil de mic, dar mult mai avantajos ca cel de pe piata noastra, iar calitatea acestora este cel putin aceeasi. E drept ca de pe platformele de comert electronic chinezesti, spaga pentru politrucii de la Comisia Europeana si cei autohtoni este NULA. De aici si campania agresiva impotriva acestora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`