Inspectorii sociali ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Iași au efectuat în cursul lunii februarie, 24 de misiuni de inspecție, în vederea asigurării calității în domeniul social, astfel:
- 4 controale inopinate ca urmare a unor sesizări privind modul de acordare a indemnizației pentru persoane încadrate în grad grav de handicap cu asistent personal/acordarea serviciilor sociale persoanelor fără adăpost;
- 3 evaluări a unor entități pentru verificarea condițiilor de eligibilitate în vederea obținerii acreditării ca furnizor de servicii sociale conform Legii nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale;
- 17 acțiuni de evaluare/monitorizare a servicii sociale în vederea obținerii licenței provizorii/definitive de funcționare.
În timpul misiunilor de inspecție au fost dispuse opt măsuri de remediere a neconformităților constatate cu privire la evaluarea nevoilor sociale ale persoanelor din comunitate și realizarea unor evidențe clare cu situațiile de dificultate în care se pot regăsi diferite categorii de persoane vulnerabile, monitorizarea modului în care sunt ocrotite persoanele încadrate în grad de handicap cu asistent personal sau cu indemnizatie, revizuirea documentelor de organizare și funcționare, suplimentarea spațiului alocat desfășurării serviciului social etc..
Totodată, pentru un serviciu social s-a dispus retragerea licenței de funcționare provizorie.
În cadrul fiecărei misiuni de control, echipele de inspectori sociali au realizat activități de informare și consiliere a reprezentanților furnizorilor de servicii sociale cu privire la modificările legislative intervenite.