Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat Gala de premiere a unităților de învățământ preuniversitar. Este vorba de câștigătorii din cadrul proiectului județean „Școală pentru valori autentice”, ediția a II-a. Proiectul este o inițiativă inedită, la nivel județean și național.
„E un proiect lansat în octombrie 2017 cu scopul de a implica instituțiile școlare din județ în activități centrate pe valorizarea și formarea comportamentelor și atitudinilor prosociale la elevi și preșcolari”, a transmis prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș, inspector școlar general
În cadrul proiectului „Școala pentru valori autentice”, ediția a II-a, au fost puse în evidență de elevi și profesori activități aparte. Vorbim de cetățenie activă și leadership, sănătate și mișcare, unitate și democrație. S-a făcut referire și la incluziune și Drepturile Omului, politețe, creativitate, spiritualitate, precum și Protecția mediului. Inițiatoarea proiectului este inspectorul școlar general, prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș.
„Școala este un mediu de construcție socială și culturală, care trebuie să fie preocupat și de educația viitorilor cetățeni responsabili, generoși, empatici și sensibili la nevoile persoanelor cu dizabilități sau la alte probleme, dar și un mediu preocupat de educația caracterului, prin cultivarea valorilor morale, modelatoare de atitudini și comportamente”, a arătat aceasta.
În prim-planul activității au fost cele 38 de instituții câștigătoare
În premieră, a fost prezentată retrospectiva proiectului în imagini. De asemenea, în prim-planul activității au fost cele 38 de instituții câștigătoare. Din partea premianților și partenerilor proiectului s-au transmis mesaje de apreciere pentru inițiativa derulării acestor activități. Ele au un impact major asupra comunităților educaționale și de valorizare a elevilor din mediul rural, în mod special. O surpriză a evenimentului a fost crearea unei piese muzicale dedicate proiectului „Școala pentru valori autentice”, pe versurile poetei Sabina Cojocaru, muzica Olesia Egorov. Aceasta a fost interpretată de elevii de la EgoArt Music: Alessia Ceapraga, Nicolae Egorov și Robert Istrate. Elementul de noutate al acestui an constă în organizarea, la începutul fiecărei luni, a unei mese rotunde cu autoritățile și partenerii din comunitate.
„Ne dorim ca în al treilea an al proiectului, măsurarea impactului să se facă la nivelul fiecărei școli, prin proiecte și acțiuni axate pe nevoile fiecărei comunități educaționale și nu prin comparația între școli”, a conchis prof. Alla Apopei, inspector pentru activități extrașcolare.