Prima pagină » Eveniment-Social » Inovație și transdisciplinaritate, idei ale unui proiect european derulat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași
Inovație și transdisciplinaritate, idei ale unui proiect european derulat de Liceul Teoretic de Informatică

Inovație și transdisciplinaritate, idei ale unui proiect european derulat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași

16 ian. 2020, 04:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Inovație și transdisciplinaritate – repere pentru dezvoltarea competențelor STEM la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași. Totul se axează pe Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică. Întâlnirea este derulată în cadrul întâlnirii transnaționale din cadrul proiectului Erasmus+ intitulat A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications. Aici participă profesori și specialiști din instituțiile partenere. Se urmărește promovarea abilităților elevilor pentru aceste domenii, în cadrul orelor de curs a unor aplicații bazate pe microcontrolere

În perioada 15 – 16 ianuarie 2020, la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași are loc prima întâlnire transnațională din cadrul proiectului Erasmus+ intitulat A Trainers Toolkit To Foster STEM Skills Using Microcontroller Applications. Acesta urmărește promovarea abilităților elevilor pentru Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică (STEM). Asta prin crearea și utilizarea în cadrul orelor de curs a unor aplicații bazate pe microcontrolere. La întâlnire participă profesori și specialiști din instituțiile partenere. Este vorba de Ludor Engineering (România), MACDAC Engineering Consultancy Bureau LTD (Malta), Danmar Computers (Polonia), Universidade Portucalense Infante D Henrique – Cooperativa De Ensino Superior CRL (Portugalia), Strojarska Tehnicka Skola Fausta Vrancica (Croația), Arsakeio Lyceum of Patra (Grecia).

Parteneriate strategice pentru educație și formare profesională

Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus +, parteneriate strategice pentru educație și formare profesională. Are o durată de 24 de luni și un buget total de 140.654 de euro. Acesta își propune dezvoltarea de resurse de învățare axate pe utilizarea abilităților STEM, implementarea de cursuri pentru familiarizarea elevilor cu noile tehnologii bazate pe microcontrolere. Este vizată și crearea unei platforme on-line care să ofere acces gratuit la resursele educaționale create.

„Activitățile proiectului vor viza crearea de aplicații bazate pe microcontrolere și exerciții practice pentru orele de curs, module, colecție de scenarii didactice, ghid metodologic, platforma electronică de învățare în limbile engleză, polonă, croată, greacă, portugheză. Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, prin membrii echipei proiectului, prof. drd. Cristina Fulop (coordonator proiect), prof. Mirela Țibu, prof. dr. Adina Romanescu, prof. dr. Marius Smirnov coordonează activitățile din acest proiect ambițios care s-a născut din convingerea că școala trebuie să facă pași mari și grăbiți pentru a dezvolta competențele solicitate de industria 4.0.”, a transmis prof. Cristina Timofte, directorul Liceului de Informatică.

Aceasta arată că proiectul își propune să fie de impact pe termen lung, deoarece toate rezultatele intelectuale și activitățile susținute în cadrul acestuia vor dezvolta competențele STEM. Ele devenind repere pentru adoptarea politicilor educaționale care includ pregătirea elevilor pentru a deveni actori importanți în domeniul roboticii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 decembrie 2024
21 decembrie 2024