Puțini sunt cei ce cunosc indicatorul rutier care le dă bătăi de cap șoferilor. Indicatoarele de ocolire sunt esențiale pentru conducătorii auto, dar acest semn special este mai puțin întâlnit. Se diferențiază prin aspect de indicatoarele de deviere obișnuite. Iată ce semnificație are.
Indicatorul rutier care le dă bătăi de cap șoferilor
Indicatorul 590-10 este definit în codul rutier ca un semn de ocolire a unui bloc, cu scopul de a redirecționa fluxurile de vehicule care se îndreaptă spre stânga. Indicatorul rutier se regăsește în Germania, însă nu toți șoferii cunosc semnificația lui.
Pentru a evita blocarea traficului, se folosește o rută alternativă. Indicatorul de direcție redirecționează vehiculele care doresc să vireze la stânga, îndrumându-le să folosească altă rută. Șoferii sunt obligați să ocolească o clădire, așa că inițial virează la dreapta și apoi fac două viraje la stânga. Astfel, aceștia se reintegrează pe aceeași stradă, fără a împiedica traficul din sensul opus. Această regulă este adesea aplicată pe străzile cu puține posibilități de viraj la stânga.
S-a schimbat sistemul de semaforizare în Germania
Semafoarele noi le dau bătăi de cap șoferilor! Germania a marcat apariția primelor semafoare cu numărătoare inversă, care utilizează linii pentru a număra invers, în locul numerelor convenționale. Această inovație are o semnificație majoră atât pentru șoferi, care pot anticipa momentul când semaforul se va schimba, cât și pentru pietoni, care vor avea un indiciu vizual clar cu privire la timpul rămas pentru traversarea străzii.
Afișajul de numărătoare inversă constă de obicei dintr-o serie de linii albe care arată timpul rămas. Pietonii pot folosi acest afișaj pentru a estima cât timp le mai rămâne pentru a traversa strada. Când numărătoarea inversă a expirat, semaforul pentru pietoni devine roșu, indicând că nu mai este sigur de traversat strada. Cu toate acestea, semafoarele cu numărătoare inversă sunt controversate. Experimentele cu semaforul au fost făcute deja la Berlin. Rezultatele au arătat că acestea nu au îmbunătățit semnificativ sentimentul de siguranță al pietonilor.
O altă schimbare îi vizează pe șoferi. Parlamentul European a convenit asupra mai multor măsuri de a preveni comportamentul periculos la volan în străinătate. Pe lângă încălcările actuale (excesul de viteză, conducerea sub influența alcoolului sau neoprirea la semaforul roșu), lista va fi completată cu elemente noi precum parcarea periculoasă, depășirea periculoasă, încălcarea unei linii continue și părăsirea locului unui accident. Sancțiunile prprue de UE vor fi aplicate și șoferilr care călătoresc pentru afaceri sau vin în vacanță cu mașina.
Recent, a fost anunțat faptul că se lucrează la nivel european pentru reguli rutiere mai dure. Cea mai importantă prevedere este că un șofer cu probleme într-o țară nu va mai putea conduce în alte țări din UE. În cazul în care unui șofer i se suspendă dreptul de a conduce pentru că a urcat la volan beat sau drogat, legislația țării respective va fi aplicată la nivel european. O nouă lege din Codul Rutier îi vizează și pe pietoni. Pietonii nervoși care lovesc mașinile atunci când șoferii nu le oferă prioritate pot fi acuzați de distrugere, iar pedepsele nu sunt de neglijat. Tot la distrugere se pot încadra și cei care vandalizează un vehicul parcat neregulamentar.