Prima pagină » Actualitate » India este la un pas de ceea mai mare criză de electricitate din istorie
India este la un pas de ceea mai mare criză de electricitate din istorie

India este la un pas de ceea mai mare criză de electricitate din istorie

08 oct. 2021, 08:25,
în Actualitate

Mai mult de jumătate din cele 135 centrale electrice pe cărbune ale țării funcționează cu vapori – deoarece stocurile de cărbune sunt extrem de scăzute. India este la un pas să aibă cea mai mare criză de elictricitate din istorie, iar autorităţile sunt aproape neputincioase

Într-o țară în care 70% din energia electrică este generată folosind cărbune, acesta este un motiv major de îngrijorare, deoarece amenință să deraieze recuperarea economică post-pandemică a Indiei.

De unde a apărut criza de electricitate din India

Această criză se dezvoltă de luni de zile. Pe măsură ce economia Indiei a crescut după un al doilea val mortal de Covid-19, cererea de electricitate a crescut brusc. Numai consumul de energie din ultimele două luni a crescut cu aproape 17%, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

În același timp, prețurile globale la cărbune au crescut cu 40%, iar importurile Indiei au scăzut la un nivel minim de doi ani. Țara este al doilea cel mai mare importator de cărbune din lume, în ciuda faptului că găzduiește și a patra cea mai mare rezervă de cărbune din lume. Centralele electrice care se bazează de obicei pe importuri sunt acum puternic dependente de cărbunele indian, adăugând o presiune suplimentară aprovizionărilor interne deja întinse.

Ce impact ar putea avea criza electricităţii din India

Experții spun că importul mai multor cărbuni pentru a compensa lipsurile interne nu este o opțiune în prezent.

„Am văzut deficiențe în trecut, dar ceea ce fără precedent de data aceasta este cărbunele este cu adevărat scump acum”, a declarat dr. Aurodeep Nandi, economist din India și vicepreședinte la Nomura.

„Dacă voi importa [ca companie] cărbune scump, îmi voi crește prețurile, nu? Întreprinderile de la sfârșitul zilei transmit aceste costuri consumatorilor, deci există un impact inflaționist – atât direct, cât și indirect, care ar putea să vină din aceasta „, a adăugat el.

Dacă criza continuă, consumatorii vor resimți o creștere a costului energiei electrice. Inflația cu amănuntul este deja ridicată, deoarece totul, de la petrol la alimente, a devenit mai scump.

Vivek Jain, director la India Ratings Research, a descris situația drept „precară”. În ultimii ani, producția Indiei a rămas în urmă, deoarece țara a încercat să-și reducă dependența de cărbune pentru a îndeplini obiectivele climatice.

Guvernul speră, de asemenea, să obțină cărbune din așa-numitele mine „captive”. Minele captive sunt operațiuni care produc cărbune sau minerale exclusiv pentru compania care le deține și în condiții normale nu li se permite să vândă ceea ce produc altor companii. Verdictul covârșitor din partea experților este că soluțiile pe termen scurt ar putea ajuta India să treacă prin criză energetică actuală, dar țara trebuie să lucreze la alternative pe termen lung pentru a asigura satisfacerea nevoilor sale crescânde de energie internă.

 

China este lovită de o criză puternică de electricitate

Vecinul Indiei, China, se confruntă cu probleme mari de electricitate. În situația actuală, China a sistat luminarea a mii de străzi, sau blocuri pentru a putea menține activitatea pornită la fabrici. Altfel spus, criza energetică a închis zeci de fabrici şi a lăsat numeroase străzi neluminate.

Întreruperea vine în timp ce producătorii și expeditorii concurează pentru a satisface cererea de la îmbrăcăminte la jucării pentru sezonul de cumpărături de sfârșitul anului, luptându-se cu liniile de aprovizionare care au fost înlăturate prin creșterea costurilor materiilor prime, întârzierile lungi la porturi și lipsa containerelor de transport. Pe de altă parte, criza energetică din China s-a tradus și în costurile exporturilor. Așadar, transportul maritim din întreaga lume a fost perturbat în acest an. După criza din canalul Suez, care a pus pe jar toți armatorii, transportul internațional de mărfuri a fost zguduit de măsurile restrictive impuse în peninsulă Guangdong de autoritățile chineze, din cauza înmulțirii rapide a cazurilor de îmbolnăvire cu coronavirus.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *