Prima pagină » Titlurile zilei » Incredibil. Cea mai importantă șosea din Iași, lăsată plină de gropi din cauza unei hârtii. Totul a plecat de la vârful Guvernului
Incredibil. Cea mai importantă șosea din Iași, lăsată plină de gropi din cauza unei hârtii. Totul a plecat de la vârful Guvernului

Incredibil. Cea mai importantă șosea din Iași, lăsată plină de gropi din cauza unei hârtii. Totul a plecat de la vârful Guvernului

13 ian. 2020, 04:00,
Vlad Rotaru în Titlurile zilei

Unul din cele mai importante proiecte ale Iașului a primit o nouă lovitură din partea actualului Guvern. Investiția de care se vorbește de ani buni a fost lăsată din nou în așteptare și totul aruncat în cârca autorității locale. Fondurile alocate pentru proiect au rămas în continuare în aer, în vreme ce Ministerul Transporturilor a decis suspendarea oricărei proceduri. La mijloc este vorba de cel mai important tronson prin care traficul greu va fi deviat în afara orașului. Primăria așteaptă de la Minister un document pentru a se putea apuca de studiul privind utilitățile

Unul din cele mai importante proiecte ale Iașului a ajuns să bată pasul pe loc. Deși este vorba despre devierea traficului greu în afara orașului, cel mai important proiect în această privință a fost lăsat în așteptare totală. Ministerul Transporturilor pare decis să nu acționeze în niciun fel, lăsând totul în seama autorității locale. Este vorba de proiectul variantei ocolitoare de trafic greu Poitiers- Trei Fântâni, vital pentru devierea traficului în afara urbei. Numai că situația pare că s-a împotmolit, iar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a reorientat către alte investiții. De ce s-a ajuns la acest lucru?

În urmă cu câteva luni, vechiul Guvern și municipalitatea conveneau ca pe tronsonul Poitiers- Trei Fântâni să se facă un studiu privind relocarea utilităților ca mai apoi investiția să poată demara. Deși municipalitatea a fost de acord și a emis chiar o hotărâre de Consiliu Local în acest sens, proiectul a fost pus deoparte la nivel central.

Niciun studiu la orizont

Primăria are pregătită finanțarea pentru relocarea utilităților, însă nu poate face nimic fără documentația de la Ministerul Transporturilor. În fapt, Ministerul trebuie să prezinte un profil al viitoarei centuri, în baza căruia primăria va demara studiul respectiv privind relocarea utilităților. Fără acel profil al centurii, Primăria nu poate demara acest studiu.

Situația este însă departe de a se rezolva. Centura Iașului nu a primit mare lucru în noul buget pe 2020, astfel încât proiectul pare că mai are de așteptat. Într-o adresă recentă, actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, arată senin că situația este departe de a se rezolva. „Având în vedere interferența proiectului «Proiectarea și execuția lucrărilor pentru Varianta de Ocolire a Municipiului Iasi – Etapa I – Varianta Sud- Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28)» cu rețelele de utilități aflate pe raza teritoriului administrativ al municipiului Iași, Primăria municipiului Iași și-a asumat faptul că se va ocupa de relocarea celor identificate. În acest sens, Primăria municipiului Iași va realiza un studiu de fezabilitate în vederea relocării/proiectării rețelelor de utilități. C.N.A.I.R. S.A. a suspendat procedura de achiziție a lucrărilor aferente obiectivului până la data realizării acestor lucrări”, se arată în adresa semnată de Lucian Bode.

Drumul dat către Ministerul Transporturilor

Totul este legat de mutarea utilităților din zonă pentru eliberarea a circa 20 de metri, cât înseamnă lățimea celor șase benzi plus trotuarele care vor înconjura orașul pe la sud de la intersecția Rond Vechi pe bd. Poitiers, apoi pe strada Trei Fântâni printr-un pasaj cu Șoseaua Bucium până la intersecția cu DN 24. Porțiunea dintre zona Selgros și DN 28 se întinde pe o lungime de circa șapte kilometri și era estimată la 150 de milioane de lei. În octombrie, CL a aprobat ca porțiunea de drum să treacă la Ministerul Transporturilor pentru ca investiția să poată fi realizată ulterior. Pentru că la mijloc a apărut acest studiu, la centru s-a luat decizia suspendării procedurilor pentru lucrare.

Primarul este optimist

Edilul Mihai Chirica a arătat că totul este pregătit pentru demararea studiului și că Ministerul Transporturilor trebuie să trimită acea documentație legată de traseul centurii.

„Studiul pentru relocarea utilităților va fi demarat de către noi. Singura condiție este ca Ministerul să ne transmită un profil al viitoarei centuri, un profil în baza căruia să știm cum putem demara acest studiu. Vorbim de relocarea sau conservarea utilităților. Ceea ce este necesar ține de profilul centurii, traseul bine definit. Noi am prins o sumă pentru acest proiect, vrem să vedem exact cum stau lucrurile pentru a contura și bugetul”, a spus edilul Mihai Chirica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`