Una din cele mai așteptate lucrări din ultimii ani din Iași se află încă în așteptare. Reabilitarea drumului național dintre Târgu Frumos și Botoșani a atras mai multe oferte. În joc sunt 57 milioane de euro pentru cei peste 70 kilometri de drum național. Lucrarea este extrem de importantă pentru cei care tranzitează zilnic drumul. Nimeni nu știe însă finalitatea procedurii
O procedură pentru reabilitarea drumului național Târgu Frumos – Botoșani se lungește cu încă o perioadă. O licitație de peste 57 milioane de euro, unde s-au băgat trei asocieri, ar urma să fie atribuită în perioada următoare. Ofertele au fost depuse în vară, însă Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a ținut mai mult în evaluare documentația. Câștigătorul trebuia anunțat deja, însă situația s-a complicat.
Odată cu schimbarea produsă pe scena politică a țării, licitațiile în mai multe zone bat pasul pe loc. CNAIR nu s-a grăbit să dea procedura și din cauza acestui impas la nivel guvernamental. Așa se întâmplă și cu această procedură a refacerii DN Târgu Frumos – Botoșani. În plus, ar trebui actualizate și prețurile la materiale, o altă problemă apărută de ceva vreme.
„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA a inițiat anunțul de participare pentru achiziție publică de proiectare și execuție a Drumului Național 288 Târgu Frumos – Botoșani. Termenul limită pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 1.07.2019, ora 15:00. Precizăm că de la data publicării anunțului de participare și până la termenul limită de depunere a ofertelor au fost primite o serie de solicitări de clarificare. A fost necesar ca autoritatea contractantă să asigure o perioadă suficientă, astfel încât operatorii economici interesați să dispună de un timp rezonabil pentru obținerea informațiilor complete și relevante pentru elaborarea ofertelor”, se arată într-un răspuns oficial al CNAIR SA.
Termenul de finalizare în acest caz ar fi 2022.
Bătaie pe oferte
La această procedură au fost depuse trei oferte. O ofertă a fost depusă din partea Aqua Parc – Mavgo Holding – Vahostav Sk – Trameco. O altă ofertă a venit din partea Danlin XXL – Hydrostroy AD – VDH AD – TPF Inginerie – Simpa Consult – Routte Construct. În fine, o altă ofertă a venit din partea Autotehnorom – Eky Route – Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios – Evalcons Tech.
„Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare și modernizare a drumului național 28B, Târgu Frumos – Botoșani, în lungime de 71,512 km, are o valoare estimată a investiției de 268.610.000 lei (57.1 milioane euro) fără TVA. Proiectul are o finanțare de la bugetul de stat. După finalizarea procedurilor de obținere a finanțării din fonduri UE, aceste lucrări vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 89 luni. Vor fi 5 luni perioadă de proiectare, 24 luni perioadă de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor care poate fi majorată de ofertanți. Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție ofertată de operatorul economic desemnat câștigător”, au mai spus cei de la CNAIR.
„În prezent, ofertele depuse pentru atribuirea acestui contract sunt în curs de evaluare. Chiar dacă acest obiectiv are o semnificație și o importanță deosebită, CNAIR SA trebuie să respecte și să parcurgă absolut toate etapele pentru realizarea procedurilor de achiziție publică. După transmiterea comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire se vor respecta prevederile legislației privind achizițiile publice”, se mai arată în adresa CNAIR.
Contract de peste 40 milioane euro, în apropiere
Cei de la CNAIR au atribuit însă recent o altă procedură privind un drum din zona Moldovei. Reabilitarea DN 29D Botoșani – Ștefănești a fost atribuită asocierii Autotehnorom (Suceava) – OPR Asfalt (Timiș) – Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) – Evalcons Tech (Bacău). Și această licitație a fost analizată vreme îndelungată, iar zilele trecute a fost acceptată oferta asocierii în cauză.
Pentru modernizarea celor aproximativ 44 de kilometri ai DN 29D Botoșani – Ștefănești s-au alocat 208,5 milioane lei (44,03 milioane euro). DN 29D începe în municipiul Botoșani la intersecția cu DN 29, iar punctul final este în localitatea Ștefănești la intersecția cu DN 24C. Artera traversează localitățile Stăuceni, Victoria, Drislea, Trușești, Guranda și Cucuteni.
În plus, pentru proiectarea drumului expres Piatra Neamț – Bacău s-a terminat perioada de contestație. Oferta asocierii S.C. Search Corporation S.R.L. – Egis Romania S.A a rămas în picioare, contractul urmând a fi semnat în perioada următoare. La mijloc este vorba de peste 13 milioane lei