Vatmanii de la CTP trebuie să fie foarte atenți când circulă pe linia de tramvai din Copou, după ce în fața Casei de Asigurări de Sănătate s-a creat o groapă imensă, iar aceasta abia mai rezistă
În ceea ce privește liniile de tramvai, infrastructura este la pământ în Iași, iar acest lucru s-a văzut foarte bine în momentul în care a nins. Totuși, acum, vremea este mult mai bună, însă acestea sunt rupte în multe locuri sau abia mai rezistă. Directorul companiei susține că problemele sunt prea multe și nu pot interveni la toate.
Linia de tramvai a cedat complet în Copou
După ce, în perioada când a nins și a fost ger, firele de la rețeaua electrică au cedat, acum, și liniile de tramvai au început să se rupă. Cauzele sunt multiple, traficul greu, asfaltul de proastă calitate, uzura, dar și lipsa intervențiilor la timp. Acum există riscul ca tramvaiele să deraieze în punctele în care linia este slăbită sau chiar ruptă. Chiar în fața Casei de Asigurări de Sănătate din Iași s-a format o groapă imensă, iar linia de tramvai este pe punctul de a ceda. Poate exista oricând pericolul ca tramvaiele care trec pe acolo să deraieze.
„Sunt linii rupte, nu suntem noi vinovați că se întâmplă acest lucru. Ele se rup din cauza efectului de contracție. Noi avem o listă întreagă și mergem să le facem, noaptea le sudăm, că este traficul liber, iar în caz de este o urgență, intervenim ziua, chiar dacă blocăm puțin circulația. Avem un grafic, știm și noi unde sunt rupte, în general se rup pe tronsoanele unde este sistemul vechi, unde nu este beton”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.
Mai mulți vatmani au atenționat despre această situație încă din luna noiembrie 2023. După spusele lor, compania nu se ocupă corespunzător de infrastructură. Situația nu s-a schimbat prea mult, iar problemele la liniile de tramvai continuă să apară.
„S-au format acele gropi imediat după topirea zăpezii. Noi le avem în vedere, atât Citadin, cât și CTP, cu prioritate reparațiile urgente la covorul asfaltic, dacă temperatura ne permite astfel de intervenții”, a declarat Marius Ionescu, directorul Citadin SA.
Echipele de la CTP fac față cu greu problemelor de la infrastructură
În Iași există aproximativ 70 km de linie de tramvai și 80 de macazuri. Echipajele de intervenție fac față cu greu volumului de muncă pentru că liniile cedează în mai multe puncte prin oraș. Desigur că și traficul afectează acest lucru, însă CTP trebuie să lucreze mai mult la prevenție.
„În zona Dacia, în Tg. Cucu, de exemplu, la macaz la 5 drumuri poate fi vorba și de terasament, s-a măcinat asfaltul, acum nu știm din ce cauză. Noi intervenim, dar la câte linii rupte sunt, pe noapte putem face 2-3, nu îți permite timpul fizic, trebuie tăiate, după care sudate, e o întreagă procedură, care durează”, a încheiat Cristian Stoica.
Linia de tramvai a cedat în Copou și este un adevărat pericol pentru călătorii de la CTP, dar și pentru vatmani, deoarece vagoanele pot să deraieze în orice moment.
Asfaltul de proasta calitate, peticeala facuta de Citadin la fel de proasta calitate, sarea aruncata cu nemiluita pe strazi ca metoda de curatat zapada de pe strazi in sec. XXI intr-un oras universitar, capitala culturala etc, lipsa protectiei intre linia de tramvai si asfalt care sa absoarba vibratiile asa cum se face in lumea civilizata au condus la ceea ce se vede acum.
Tot orasul este plin de gropi astupate de mintuiala anul trecut sau altele noi de la fisuri sau astfaltul de proasta calitate. Lumea trebuie sa stie ca sarea aruncata pe strazi cu nemiluita pentru ca idiotii nu gindesc si toaca banii multi luati pentru lucrari ieftine au distrus si vor distruge. Veti vedea si mai bine ceea ce a inceput deja : mii de gropi in tot orasul, mai ales in jurul gurilor de canal, linga linii de tramvai si de multe ori chiar pe mijlocul strazii.
Peste citeva zile, va incepe o lucrare de mintuiala cu butelia, maturoiul inmuiat in smoala si astfalt produs de specialistii de la Citadin. Alti bani, alte contracte frumoase, ale beneficii pentru haita abonata la banul public si noi tot la fel. Situatia e aceeasi in fiecare an.
Oare când va înceta această bataie de joc adusa orașului? Cât îi mai suportam pe cei din conducerea acestor institutii ? S-au pris bine cu mâinile de scaune. Niste JEGURI! DEMISIA URGENT!
In primul rand, nu a cedat sina. Talpa sinei este mult mai jos. Este o gaura in starul de bitum si atat. O sa o astupe.
Eu la altceva ma gandesc. Cat de fiabila si de economica este solutia asta cu sine ingropate, cu fundatie betonata, etc? Trenul este mult mai greu, merge cu viteza mai mare si nu are atatea probleme cu calea de rulare.
Si mai sus sunt vreo 2-3 gauri imense, in fata la mega image, doar ca acolo nu sunt exsct pe sina
ce faceti cu linia curba din podul ros in fata bcr? tramvaiele merg incet si gata sa sara de pe linie! nu sunteti in stare sa aduceti niste sine noi curbe ca lumea?
Mașini parcate pe trotuare și gropi peste tot . Iași 2024.
Linia din Copou a fost reabilitată de Contest. De ăla a cărui nevasta e ceva pe la DNA Iași. Mai vreți? Va mai spun…
Bai anonimule ,mai uitate la poze si vezi ca se vede ca e rupta linia ,ce mai vrei,sa se intample o nenorocire?
Am observat o gramada de astfel de gropi prin oras, mai mari sau mai mici.
Ar trebuie sa plantam niste flori in acele gropi, poate asa se rezolva problema mai repede.
in tari cu un climat mult mai aspru gen Rusia, Australia, Canada, pen. Scandinavica, USA, s.a. asfaltul e perfect zeci de ani de zile, unde-s temperaturi ce trec +30C sau -30C. uitati-va pe celebra Route 66 ce tranziteaza state precum Texas, New Mexico, Arizona, California cu un climat arid unde e pamantul e rosu, asfaltul e perfect, ca in palma, fara gropi cum rasar la noi dupa fiecare zapada.
Au adus tramvaiele astea second hand din Polonia si in documente figureaza plata tramvaie noi. Un tramvai nou costa 2 milioane euro cum spun ei ca au platit si second hand maxim 1,2 milioane euro. Diferenta in buzunarul mafiotilor CTP si primariei.
de ce citadinul are 10-12 administratori?