Prima pagină » National » Încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România! Construcția valorează 1,8 miliarde de lei
Încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România! Construcția valorează 1,8 miliarde de lei

Încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România! Construcția valorează 1,8 miliarde de lei

22 oct. 2024, 16:00,
Mirela Gabriela Todosi în National

Autoritățile au anunțat că încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România! Deși contractul a fost semnat în urmă cu doi ani, abia la sfârșitul lunii august 2024 a fost emisă autorizația de construire de către Ministerul Transporturilor. Construcția valorează 1,8 miliarde de lei.

Încep lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România!

Firma de construcții deținută de Dorinel Umbrărescu va începe lucrările la cele două tuneluri de pe lotul 2, secțiunea E a Autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Acesta este singurul tronson lipsă pentru a se putea circula pe Autostrada de la Sibiu la Nădlac II.

Cel mai lung tunel de autostradă va fi contruit pe A1 Lugoj-Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara). Acesta este primul tunel de autostradă construit de o firmă din România. Potrivit documentației tehnice, pe firul 1, tunelul unidirecțional are o lungime de 1985 metri. Pe firul 2, tunelul are o lungime de 1825 metri.

Configurația funcțională a tunelului conține două galerii principale separate, cu sens unic pentru fiecare direcție, cu două benzi de circulație și o bandă suplimentară de urgență, nișe pentru sistemul antiincendiu și nișe de întreținere prevăzute în ambele galerii ale tunelului pentru întreținerea sistemului de drenaj al apei, amplasate pe partea stângă și pe partea dreaptă.

Potrivit datelor oficiale CNAIR, termenul de finalizare pentru cel mai lung tunel de autostradă este decembrie 2026. Proiectul valorează 1,8 miliarde de lei.

Controverse și nemulțumiri privind autostrada cu tuneluri

Românii sunt nemulțumiți de autostrada cu tuneluri. Autostrada cu tuneluri din vestul României (tronsonul de 9,13 kilometri rămas nefinalizat din Autostrada A1 Deva – Lugoj) va trebui finalizată în următorii ani.

Șoferii sunt de părere că autostrada cu tuneluri nu va fi gata la termen, adică în 2026. Primele lucrări pe traseul autostrăzii cu tuneluri au început în vara anului 2022, dar s-au desfășurat cu greutate. De atunci, au avut loc lucrări de defrișare a pădurii de pe traseu, lucrări de decopertare și pregătire a construcțiilor, au fost amenajate drumuri tehnologice, s-au făcut foraje pentru unele structuri mari ale autostrăzii.

Abia acum a fost emisă autorizația de construire de către Ministerul Transporturilor și vor începe lucrările la cel mai lung tunel de autostradă din România. Constructorii au termen de finalizare pentru cei 9,13 kilometri ai autostrăzii cu tuneluri din vestul României anul 2026. Cea mai dificilă parte a investițiilor vizează construcția ecoductelor.

„Obiectivul proiectului este reprezentat de construirea a 9,13 km de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare. Valoarea totală a proiectului este de 2.205.014.636 lei, din care valoarea fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență este 909.885.900 lei, contribuția publică națională este de 943.079.870 lei, iar TVA aferent reprezintă 352.048.866 lei.”, a precizat Ministerul Transporturilor.

Lucrările pe acest tronson, singurul rămas nefinalizat din Autostrada A1 Lugoj – Deva au fost suspendate din 2017, iar statul român a trebuit să reia licitația pentru proiectarea și construcția sa. În 2022, contractul de proiectare și lucrări la autostrada cu tuneluri, câștigat de o asociere de firme condusă de UMB, a fost semnat, dar autorizația de construire a fost semnată abia în august, anul acesta. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru anul 2026. Rămâne de văzut dacă autostrada cu tuneluri va fi gata la termen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`