Prima pagină » National » Încep lucrările la „Autostrada urșilor”. Iată de ce este cel mai controversat proiect de infrastructură din România
Încep lucrările la „Autostrada urșilor”. Iată de ce este cel mai controversat proiect de infrastructură din România

Încep lucrările la „Autostrada urșilor”. Iată de ce este cel mai controversat proiect de infrastructură din România

26 apr. 2024, 09:45,
BZI.ro, în National

Încep lucrările la ,,Autostrada urșilor.” Proiectul are o valoare de 1,8 miliarde de lei, iar prețul pentru un kilometru este de aproximativ 13 milioane de euro. Iată de ce este cel mai controversat proiect de infrastructură din România.

Încep lucrările la „Autostrada urșilor”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că vor începe lucrările la singurul tronson lipsă Lugoj-Deva, celebra ,,autostradă a urșilor” o bucată de 9 kilometri cuprinsă între Marginea și Holdea. Sorin Grindeanu a explicat că își dorește să ,,spele această rușine națională”, o autostradă blocată ani de zile pentru că nu existau tuneluri pentru urși sau pentru că se strica habitatul liliecilor.

,,Nu pot să nu amintesc despre celebra autostradă pentru urşi, o ştiţi cu toţii, o ştie toată România. În acest moment a fost semnată autorizaţia de construcţie, se încep lucrările. Dar vă asigur un lucru, pentru că am văzut că au fost anumite nelinişti dinspre anumiţi domni, această lucrare va fi finalizată în timp, având finanţare PNRR, nu există temeri că acest tronson de la Marginea la Holdea nu va fi finalizat. Deci se intră, se lucrează, s-au adus utilajele și încep lucrările la tuneluri.

Asta cu urșii în Banat este o discuție care, mă rog, naște foarte multe pasiuni. E greu să nu amintesc că în 2017, eram prim-ministru atunci, dar exista aceeași discuție cu urșii din zona respectivă de la Marginea la Holdea, acei urși care nu prea sunt. Mă rog, trecem peste această discuție, important este că se intră în faza de execuție, iar această rușine națională încercăm să o reparăm intrând în această fază de execuție.”, a declarat Sorin Grindeanu.

Când va fi gata autostrada controversată

Durata contractului este 165 de luni: 11 luni pentru proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor. Suma de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență, va fi folosită inclusiv pentru construcția a doua tuneluri forate cu o lungime totală de 2,13 kilometri (faimoasele ,,tuneluri pentru urși”).

Recent, a fost anunțat faptul că au început lucrările și la Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România.

Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

De asemenea, au început lucrările pe autostrada care va traversa Carpații. Autostrada A1 Sibiu-Pitești este cea mai complexă și mai grea autostradă din România, asta pentru că va străpunge munții. Lucrarea are 31,33 kilometri și costă 4,25 miliarde de lei. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *