Decizie proastă luată de autoritățile române care, în loc să investească masiv în Șantierul Naval de la Mangalia aleg să negocieze cu turcii de la Desan Shipyard pentru preluarea activității după ce olandezii de la Damen. Statul român este lipsit de viziune pentru că este absolut scandalos cum PSD-PNL-UDMR cu sprijinul USR nu văd o oportunitate extraordinară de a deține în totalitate o producție extrem de importantă în contextul geopolitic al vremii.
La fel s-a întâmplat și cu preluarea E.ON de către o companie maghiară. Statul român a preferat să nu cumpere un obiectiv strategic care să îi ofere o siguranță energetivă vitală.
În loc să investească masiv în Șantierul Naval Mangalia, România negociază cu turcii de la Desan Shipyard
România poartă discuții avansate cu compania turcească Desan Shipyard pentru a-i transfera operarea Șantierului Naval Mangalia, după ce grupul olandez Damen a decis să se retragă. Desan, un nume cunoscut în industria navală din Turcia, cu o experiență de peste șapte decenii, își desfășoară în prezent activitatea într-un șantier mai mic din zona Tuzla, în apropiere de Istanbul, însă ambițiile companiei depășesc granițele actuale. Deocamdată, părțile implicate discută despre închirierea facilităților din Mangalia, dar nu este exclusă o eventuală achiziție completă.
În ultimele decenii, șantierul din Mangalia a trecut prin mâinile mai multor investitori, printre care sud-coreenii de la Daewoo și, mai recent, olandezii de la Damen. Acum, există șanse reale că administrarea să fie preluată de turcii de la Desan. Pe 11 martie, o delegație din partea companiei a vizitat amplasamentul din Mangalia și a fost impresionată de amploarea și capacitățile tehnice ale acestuia.
Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a confirmat pentru Economedia că negocierile sunt într-un stadiu avansat. Potrivit declarațiilor sale, se dorește atragerea unui investitor care să închirieze atât infrastructura, cât și forța de muncă disponibilă, cu scopul de a menține producția și a asigura plata salariilor către angajați.
Ministrul a mai explicat că, în privința retragerii companiei Damen, autoritățile române – prin intermediul acționarului indirect, Șantierul Naval 2 Mai – au ajuns la un acord privind ieșirea acestora din parteneriat. Statul român nu deține o poziție de control direct asupra șantierului, dar a fost implicat în discuțiile legate de tranziție. În acest context, se negociază cu investitorii turci nu doar preluarea activelor existente, ci și a datoriilor care au rămas în urma retragerii Damen Holding.
Șantierul Naval Mangalia distrus de politicienii români! De la sute de milioane de euro la datorii
După retragerea companiei Damen, care a acuzat autoritățile române că nu și-au respectat angajamentele din contractul de parteneriat, situația Șantierului Naval Mangalia s-a agravat considerabil. Grupul olandez a decis să acționeze în instanță statul român și solicită acum despăgubiri în valoare de 500 de milioane de euro.
În vremurile sale de glorie, șantierul reprezenta un punct-cheie al industriei navale românești, cu peste 1.500 de angajați și o cifră de afaceri de ordinul sutelor de milioane de euro. Astăzi, însă, lucrurile arată cu totul diferit: în acte mai figurează în jur de 1.000 de salariați, dar toți se află în șomaj tehnic. În plus, doar în ultimele două luni, aproape 300 de persoane au fost disponibilizate, iar datoriile totale ale companiei se apropie de pragul de 160 de milioane de euro.
În încercarea de a găsi o soluție pentru revitalizarea șantierului, reprezentanții români au efectuat o vizită la șantierul naval Desan din Tuzla, Turcia, pentru a analiza dacă partenerii turci ar fi capabili să preia conducerea operațiunilor de la Mangalia. Cu toate acestea, până în prezent, compania Desan nu a anunțat o decizie clară în ceea ce privește o posibilă preluare integrală a activității din România. Așadar, lipsa de viziune, incompetența duce la un dezastru în economia din România pentru că în loc să investească masiv în Șantierul Naval Mangalia trădătorii din PSD-PNL-UDMR aleg să cedeze unor turci.
Pai de ce sa nu doarmă ei prin ministere,mai bine sa preia străinii.
Jos gașca de hoți,mincinoși,puturosi și prosti