În ce an s-a scufundat Titanicul? În noaptea dintre 14 și 15 aprilie 1912, Titanicul, cea mai mare navă maritimă din lume, s-a scufundat în apele Atlanticului, după ce a lovit un aisberg.
Peste 1.500 de victime au fost găsite la fața locului, după ce acest mastodont din metal s-a scufundat. Titanicul se află și astăzi pe fundul oceanului. Nava măsura în jur de 270 de metri și avea o lățime de 28 de metri. Află în rândurile următoare povestea cutremurătoare a acestei ambarcațiuni, dar și în ce an și cum a reușit să se scufunde.
În ce an s-a scufundat Titanicul
În noaptea de 14 spre 15 aprilie 1912, Titanicul, cel mai mare pachebot al vremii, s-a scufundat în apele Atlanticului după ce a lovit un aisberg, tragedia ducând la pierderea a peste 1.500 de vieți. Titanicul măsura 269,1 metri în lungime, avea o lățime de 28 de metri și cântărea 46.328 de tone, înălțimea de la linia de plutire până la puntea principală fiind de 18 metri. Vasul, dotat cu 29 de cazane și 159 de furnale cu cărbune, putea atinge o viteză maximă de 23 de noduri, echivalentul a 43 km/h, și o putere de 59.000 de cai putere
Construcția Titanicului a avut loc la șantierul naval Harland and Wolff din Belfast, nava fiind destinată să transporte până la 3.295 de persoane, dintre care 2.435 erau pasageri și 860 membri ai echipajului. La clasa I puteau călători 689 de persoane, la clasa a II-a, 674, iar la clasa a III-a, 1.026. Lansat într-o călătorie inaugurală cu ambiția de a obține prestigiosul „Cordon Albastru” pentru traversarea rapidă a Atlanticului, Titanicul a plecat pe 10 aprilie 1912, din portul Southampton, la ora 12:00. După opriri la Cherbourg, în Franța, și Queenstown, în Irlanda, nava și-a continuat drumul cu 2.224 de persoane la bord.
Salvați de nava Carpathia
La 14 aprilie, în apropierea coastelor din Terra-Nova, la 400 de leghe marine de țărm, tragedia s-a produs la ora 23:40, când doi mateloți au alertat puntea de comandă: „Aisberg drept în față!”. Coliziunea, survenită 40 de secunde mai târziu, a dus la spargerea carenei și inundarea rapidă a cinci compartimente etanșe. Deși inițial daunele păreau gestionabile, Thomas Andrews, proiectantul vasului, a informat căpitanul Edward Smith că Titanicul este condamnat să se scufunde. Evacuarea a început imediat, prioritate având femeile și copiii. Prima barcă de salvare a fost lansată la ora 00:30, cu doar 12 pasageri, deși era proiectată pentru 70 de persoane. În timp ce vaporul începea să se încline și să ia apă în prova, pasagerii de la clasa a III-a au fost cei mai afectați, mulți pierind din cauza accesului limitat la punțile superioare.
După 2 ore și 40 de minute de la impact, la ora 2:20, Titanicul s-a rupt în două și s-a scufundat la 1.600 de kilometri distanță de destinația finală, New York. Căpitanul Smith a rămas la bord până la capăt, fiind văzut ultima dată pe puntea principală. La o oră și 20 de minute după scufundare, vasul Carpathia a sosit la locul tragediei și a reușit să salveze 705 persoane, conform rapoartelor oficiale. Totuși, alte surse menționează între 711 și 757 de supraviețuitori. Cei mai mulți dintre pasagerii salvați au fost femei și copii, restul pierind în apele înghețate ale Atlanticului.
Epava Titanicului a fost descoperită abia în 1985, la o adâncime de aproximativ 4 kilometri, de către echipa condusă de dr. Robert Ballard. Cele două secțiuni ale navei erau situate la circa 2 kilometri una de cealaltă, purtând încă mărturia unei tragedii care a marcat istoria maritimă.
În ce an s-a scufundat Titanicul? În noaptea dintre 14 și 15 aprilie 1912, Titanicul, cea mai mare navă maritimă din lume, s-a scufundat în apele Atlanticului, după ce a lovit un aisberg
Minciuna rostogolita din cand in cand pentru a deveni adevar !
Titanicul adevarat nu a fost scufundat niciodata!
Asa-zisul Titanic a fost o nava care fusese avariata cu ceva timp inainte si spurcatul paduchios care a pus la cale ,,scufundarea Titanicului” a reparat-o adaugandu-i inca un cos nefunctional, ca sa semene cu adevaratul Titanic, cu care sa-l ucida pe cel mai bogat om din lume la acea vreme, care se opunea infiintarii Rezervei Federale americane.
Scufundarea a fost facuta treptat incepand cu imbarcarea pasagerilor si bagajelor acestora.
Sub linia de plutire pe care orice vapor o are ca sa se stie cat poate fi incarcat, s-au facut gauri din constructie in coca cu un diametru de 10 mm, care in total insumau 1m patrat prin care a intrat apa.
Gaurile au fost numai pe partea din fata de o parte si de cealalta a vaporului ( nu cunosc terminologia maritima ), si fiind foarte mici in comparatie cu marimea vaporului, nimeni nu le-a observat cat timp vaporul era la imbarcare. Dupa ce vaporul a fost incarcat incat gaurile sa fie sub nivelul apei, scufundarea a inceput sa se faca fara a putea fi sesizata de cineva.Totul a fost gandit si calculat in asa fel incat sa se poata da vina pe ghetari, dar anul trecut au fost publicate poze submarine digitale color ale epavei si in acele poze nu se vede nicio spartura ,,lunga de 100 de m” asa cum s-a spus la procesul care a avut loc ulterior scufundarii.
In plus, daca va uitati pe harta sa vedeti unde a fost gasita epava, veti constata ca a fost nu prea departe de New York, unde nu exista ghetari.
O nava aflata la 10 km de Titanicul care se scufunda nu a facut niciun gest pentru a salva pasagerii, ci doar urmarea scufundarea, asteptand ca doar femeile si copiii sa se salveze iar barbatii sa moara impreuna cu milionarul in cauza. De aceea nu au existat pe vas suficiente barci de salvare, pentru ca sa se spuna ca intaietate au femeile si copiii.
Daca spartura de ,,100 de metri” ar fi existat cu adevarat vasul s-ar fi inclinat pe o parte si apoi s-ar fi scufundat, dar asa vasul a luat apa numai in fata si de aceea s-a rupt in doua tragand in adancuri si partea neavariata.
Dupa un an, in 1913, s-a infiintat Rezerva Federala americana.
Alergia la ADEVAR se trateaza cu STREANGUROL si LOPATIN !
O sa aveti parte de tratament gratuit.Sapun sa aveti ca funia este gratis !
PROTEJAȚI-VĂ IGNORANȚA ! Pentru siguranța dumneavoastră închideți acest
articol/comentariu acum!Cei care continuă sa citeasca o fac pe riscul lor !
Minciuna rostogolita din cand in cand pentru a deveni adevar !
Titanicul adevarat nu a fost scufundat niciodata !
Asa-zisul Titanic a fost o nava care fusese avariata cu ceva timp inainte si spurcatul paduchios care a pus la cale ,,scufundarea Titanicului” a reparat-o adaugandu-i inca un cos nefunctional, ca sa semene cu adevaratul Titanic, cu care sa-l ucida pe cel mai bogat om din lume la acea vreme, care se opunea infiintarii Rezervei Federale americane.
Scufundarea a fost facuta treptat incepand cu imbarcarea pasagerilor si bagajelor acestora.
Sub linia de plutire pe care orice vapor o are ca sa se stie cat poate fi incarcat, s-au facut gauri din constructie in coca cu un diametru de 10 mm, care in total insumau 1m patrat prin care a intrat apa.
Gaurile au fost numai pe partea din fata de o parte si de cealalta a vaporului ( nu cunosc terminologia maritima ), si fiind foarte mici in comparatie cu marimea vaporului, nimeni nu le-a observat cat timp vaporul era la imbarcare. Dupa ce vaporul a fost incarcat incat gaurile sa fie sub nivelul apei, scufundarea a inceput sa se faca fara a putea fi sesizata de cineva.Totul a fost gandit si calculat in asa fel incat sa se poata da vina pe ghetari, dar anul trecut au fost publicate poze submarine digitale color ale epavei si in acele poze nu se vede nicio spartura ,,lunga de 100 de m” asa cum s-a spus la procesul care a avut loc ulterior scufundarii.
In plus, daca va uitati pe harta sa vedeti unde a fost gasita epava, veti constata ca a fost nu prea departe de New York, unde nu exista ghetari.
O nava aflata la 10 km de Titanicul care se scufunda nu a facut niciun gest pentru a salva pasagerii, ci doar urmarea scufundarea, asteptand ca doar femeile si copiii sa se salveze iar barbatii sa moara impreuna cu milionarul in cauza. De aceea nu au existat pe vas suficiente barci de salvare, pentru ca sa se spuna ca intaietate au femeile si copiii.
Daca spartura de ,,100 de metri” ar fi existat cu adevarat vasul s-ar fi inclinat pe o parte si apoi s-ar fi scufundat, dar asa vasul a luat apa numai in fata si de aceea s-a rupt in doua tragand in adancuri si partea neavariata.
Dupa un an, in 1913, s-a infiintat Rezerva Federala americana.