Prima pagină » Eveniment-Social » Implementarea “Ghidului profesorului în utilizarea realității virtuale în educație”
Implementarea “Ghidului profesorului în utilizarea realității virtuale în educație”

Implementarea “Ghidului profesorului în utilizarea realității virtuale în educație”

02 dec. 2020, 16:54,
BZI.ro, în Eveniment-Social

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași și Fundația EuroEd organizează, astăzi, 2 decembrie 2020, ora 16, trainingul național pe tema utilizării noilor tehnologii în învățare bazate pe realitate virtuală și augmentată, desfășurat pe platforma Microsoft Teams, pe care funcționează LIIS ONLINE. La training vor participa peste 45 de cadre didactice de diferite specialități de la școlile din județ. Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași își propune să schimbe abordări în educație, să introducă noi tehnologii în învățare și să exerseze cu elevii învățarea imersivă care îi plasează pe aceștia într-un mediu interactiv pentru a experimenta concepte. 

Trainingul este organizat în cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2018-1-RO01-KA201-049411, intitulat Future schools using the power of Virtual and Augmented Reality  for education and training in the classroom, finanțat de Comisia Europeană prin Programul ERASMUS+. Mai multe informatii despre proiect si resursele educaționale deschise create în cadrul acestuia sunt disponibile online: 

https://www.vr-school.eu/

https://www.youtube.com/channel/UCRu3bE9I9zu48Nl1vU982zQ

http://liis.ro/Pages/view/news/702

“Ghidul profesorului în utilizarea realității virtuale în educație” a fost creat de către partenerii de proiect: Liceul Teoretic de Informatica „Grigore Moisil” Iași (România), Fundația EuroEd, Iași (România), Make up your business, Iași (România), Pixel Associazione (Italia), CIPAT (Italia), Instituto Politécnico de Bragança (Portugalia), Soros International House, (Lituania), Vilniaus Karoliniskiu Gymnasium (Lituania).

Agenda training-ului cuprinde:

  • Prezentarea proiectului Erasmus+ nr. 2018-1-RO01-KA201-049411 – prof. dr. Adina Romanescu (coordonator proiect), Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași;
  • Intro: De la experiența imersivă la educația imersivă – prof. dr. Adina Romanescu;
  • Evoluția tehnologiei în educație – prof. Maria Rados, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași;
  • Realitate virtuală și realitate augmentată între deziderat și necesitate – prof. Cristina Fulop și prof. Daniela Zaharia, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași;
  • Proiectarea scenariilor didactice bazate pe realitate virtuală și prezentarea exemplelor de scenarii didactice STEM create de profesorii din Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași – prof. dr. Liliana Andrici, prof. Lăcrămioara Popa, prof. dr. Marius Smirnov; 
  • Aptitudinile digitale – prof. Elza Gheorghiu, Fundația EuroEd; 
  • XR, o nouă dimensiune a învățării experențiale – Raluca Munteanu, Make up your business;
  • Realitatea virtuală – beneficii și echipamente – prof. Cristian Timoficiuc, Fundația EuroEd;
  • Evaluarea training-ului.

“Școlile care învață vor deveni cu adevărat școli care se transformă. Trebuie să producem  inovații în sala de clasă pentru a ne conecta la societatea inteligentă. Dacă perspectivele cadrelor didactice despre învățare se intersectează cu cele ale elevilor și reușim să conectăm stilurile de predare ale acestora la stilurile de învățare ale elevilor, atunci acesta poate fi un bun început” – menționează Adina Romanescu, director al Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *