O femeie din Iași a fost condamnată la 3 ani de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă. Sentința vine după ce Mihaela Gabriela Florea a produs un impact devastator, pe o stradă din Gura Humorului. Accidentul rutier în care a fost implicată șoferița a dus la moartea unei persoane
O ieșeancă a fost pedepsită de judecători, după producerea unui impact devastator. Astfel, magistrații din cadrul Judecătoriei Gura Humorului au condamnat-o pe Mihaela Gabriela Florea la 3 ani de închisoare, cu suspendare, pentru ucidere din culpă.
„Instanța obligă inculpata să presteze o muncă neremunerată în folosul comunității, pe o perioadă de 120 de zile, obligație care va fi executată în cadrul Primăriei sau în cadrul Consiliului Local Iași – Direcția de Asistență Comunitară, cu sectoarele din subordine: Căminul de Pensionari „Sf.Cuv. Parascheva”, Căminul de Bătrâni „Sf. Împărați Constantin și Elena”, sediul juridic al Direcției de Asistență Comunitară Iași”, au precizat judecătorii.
De remarcat este faptul că sentința nu e definitivă, aceasta putând fi contestată.
Mihaela Gabriela Florea, acuzată de ucidere din culpă
Procesul ieșencei a început pe 10 aprilie 2020. Procurorii au trimis-o în judecată pe Mihaela Gabriela Florea (45 de ani), sub acuzația de ucidere din culpă.
„Pe 3 aprilie 2015, Poliția orașului Gura Humorului a fost sesizată cu privire la faptul că, în aceeași zi, în jurul orei 12:50, inculpata, în timp ce conducea o autoutilitară pe DN 17, la km 223+700 m, în afara localității Gura Humorului, în apropierea intersecției cu drumul de acces către Depozitului de Materiale de Construcții „Divip”, având direcția de deplasare către Iași, din cauza nepăstrării unei distanțe suficiente în mers față de autovehiculul din fața sa și realizând prea târziu faptul că nu poate reduce viteza în condiții de siguranță, a virat stânga pentru a evita impactul frontal față-spate cu autoutilitara marca Ford Transit, condusă regulamentar și care tocmai redusese viteza, întrucât autovehiculul din fața sa era angajat în efectuarea unui viraj la stânga, acroșând-o lateral stânga-spate, după care, virând stânga, a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală cu o autoutilitară ce tracta o remorcă, ce era condusă regulamentar din sens opus de către N.C.M., rezultând decesul numitului M.M.M., pasager pe scaunul din dreapta față a autoutilitarei și autoaccidentarea ușoară a inculpatei”, au menționat procurorii.
Un impact devastator, produs de o ieșeancă
În urma producerii acestui impact devastator, la fața locului s-au deplasat echipaje medicale și de Poliție. Medicii nu au mai putut face nimic pentru bărbatul M.M.M., iar șoferița Mihaela Gabriela Florea a fost dusă la spital. Aceasta a suferit plăgi multiple excoriate la mâna stângă, o plagă contuză și excoriată la cotul drept, o contuzie la genunchiul drept, fără ca aceasta să rămână internată.
Cei 3 șoferi implicați în accidentul rutier au fost testați alcoolscopic, rezultând că niciunul nu consumase băuturi alcoolice. În urma impactului devastator, anchetatorii au dispus efectuarea unor expertize tehnice și criminalistice, pentru a stabili cu exactitate cauza producerii accidentului rutier mortal. Pe parcursul cercetărilor, ieșeanca a susținut că, la vehiculul condus de ea, au fost efectuate recent reparații la sistemul de frânare. Magistrații au constatat că Mihaela Gabriela Florea a mers să încarce autoutilitara cu 2 tone de ridichi, depășind masa totală maximă autorizată a vehiculului și asumându-și astfel un risc, care s-a dovedit fatal în momentul producerii accidentului rutier.
Mai mult, un expert a susținut că vina pentru producerea impactului devastator îi aparține în exclusivitate ieșencei, deoarece s-ar fi deplasat cu 92,5 km/h, în condițiile în care ar fi trebuit să aibă o viteză maximă de 70 km/h, având în vedere masa suplimentară din vehicul. În plus, pe drum era lapoviță, iar șoferița ar fi trebuit să adapteze viteza la condițiile de trafic. La audieri, Mihaela Gabriela Florea a negat constant că ar fi vinovată de producerea accidentului rutier mortal. Ea a pus totul pe seama unei disfuncționalități a sistemului de frânare al autoutilitarei.