O femeie din Iași, care a cumpărat crap eviscerat din magazinul Kaufland din Tudor Vladimirescu, spune că peștele este alterat și are un miros neplăcut. A postat fotografiile cu produsul achiziționat pe rețelele de socializare, iar cei care au comentat la postare au sfătuit-o să meargă cu bonul și produsele la Protecția Consumatorilor. Mai multe persoane au susținut că au avut parte de aceeași experiență neplăcută în magazinele Kaufland
Nicoleta Pasalau, o femeie din Iași care a făcut cumpărături de la magazinul Kaufland din Tudor Vladimirescu, a postat pe grupul „EȘTI DIN IAȘI” câteva fotografii cu un crap eviscerat despre care spune că este alterat și are un miros neplăcut. Clienta care spune că a văzut grozăvia când a ajuns acasă povestește în postarea sa că vrea să depună reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC). A trecut prin această experiență neplăcută sâmbătă, 18 decembrie 2021, și a plătit 40 de lei pe produs.
„Astăzi (n.r.- 18 decembrie 2021), la Kaufland Tudor Vladimirescu! Crap eviscerat, luat din galantar și ambalat în hârtie cerată să nu cumva să simți mirosul! Despre interior, cuvintele sunt de prisos… Fiind sâmbătă, nu găsesc pe nimeni la Protecția Consumatorilor. Păstrez pozele în care se observă data și detaliile despre produs, urmând să le prezint în cursul săptămânii. Să știți că mai erau vreo 3 bucăți. Poate sunteți norocoși și le ocoliți! Bravo, Kaufland! Bani să iasă!”, susține ieșeanca nemulțumită.
Postarea sa a stârnit sute de reacții din partea celor care au sfătuit-o să depună reclamație sau au trecut prin aceeași experiență neplăcută.
„Numai porcării cumperi dacă nu ești atent”, spune un ieșean.
Femeia îi răspunde că abia acasă a văzut că peștele este alterat și miroase urât.
„Nu am putut vedea pe interior. Vânzătoarea l-a luat în viteză și l-a ambalat. Când am desfăcut pachetul acasă mi-a atras atenția mirosul, apoi aspectul”, explică femeia din Iași.
Postarea femeii nemulțumite a stârnit sute de reacții din partea ieșenilor
Alți ieșeni spun că dacă ar fi consumat produsul, ar fi ajuns la spital: „Hepatită scrie pe el”, iar altă persoană a comentat:
„Nu mai cumpărați din acest supermarket! Numai produse de proastă calitate sunt”.
Chiar dacă specialiștii din domeniul alimentar au intensificat controalele în această perioadă, în contextul sărbătorilor, când consumatorii cumpără mai multe produse, ieșeanca Nicoleta Pasalau atrage atenția că pot să apară și astfel de situații grave. O altă situație prezentată de reporterii BZI, în edițiile anterioare, este cea în care Kaufland Podu de Piatră din Iași a retras de la comercializare mai multe produse cu probleme, aflate pe rafturi. Pentru prima dată, retailerul a admis că au apărut nereguli. Tot scandalul a plecat de la un ieșean care a sesizat problema după ce a cumpărat cutii cu fasole care conțineau doar apă. Acesta, la fel ca femeia care a descoperit peștele alterat, a desfăcut cutiile acasă și a văzut că erau numai cu apă.
În România, Kaufland a declarat o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de euro pentru anul 2020
Un alt scandal a izbucnit în primăvara acestui an la Kaufland Tudor Vladimirescu. Un client care a vrut să plătească cumpărăturile cu cardul susținea că i s-a cerut să le plătească de două ori din cauza unei erori a angajatului. A chemat Poliția pentru că reprezentanții magazinului nu au vrut să soluționeze problema, a susținut reclamantul la momentul respectiv. Probleme cu produsele vândute în rețeaua de supermarketuri Kaufland au fost des întâlnite în Iași, dovadă fiind numeroasele reclamații ale clienților depuse atât la Registrul de reclamații al magazinelor Kaufland, cât și la CJPC Iași.
Clienții din Iași au atras atenția de nenumărate ori asupra problemelor cu care s-au confruntat în momentul în care au achiziționat diverse produse din rețeaua de magazine Kaufland. În urma verificărilor efectuate de specialiști, reclamațiile s-au confirmat și au fost aplicate amenzi. Până la închiderea ediției, reprezentanții companiei nu au expus un punct de vedere la solicitarea transmisă.
Kaufland, drept la replică
„Imediat după reclamația sesizată public, pe canalele de socializare, am demarat verificări interne la vitrina asistată cu pește proaspăt din magazinul Kaufland Tudor Vladimirescu. În urma verificărilor, nu s-au constatat alte abateri la lotul respectiv. Toate celelalte produse din lot sunt conforme și îndeplinesc toate standardele de calitate.
Mai mult, în urma sesizării publice a clientei, autoritățile competente au realizat un control la vitrina asistată cu pește a magazinului Kaufland Tudor Vladimirescu. În urma controlului, a reieșit că nu există nicio suspiciune cum că marfa nu corespunde din punct de vedere calitativ, olfactiv, a modului de păstrare sau a termenelor de valabilitate.
Astfel, vă confirmăm că toate produsele comercializate la vitrina asistată cu pește proaspăt în magazinul Kaufland Tudor Vladimirescu din Iași sunt conforme, lucru constatat și de autorități.
Subliniem faptul că orice client Kaufland are posibilitate de a se adresa magazinului pentru eventuale neconformitati de calitate și primesc contravaloarea produsului pe loc. Până la acest moment, persoana care a reclamat public situația nu a contactat magazinul”, au transmis reprezentanții Kaufland.