Cele mai aglomerate intersecții din Iași îngreunează traficul din oraș într-un mod drastic. Cetățenii s-au săturat de aceste condiții, dar lucrurile sunt mai grave pe zi ce trece
Traficul sufocant din Iași atinge cote maxime la anumite intervale din zi, iar șoferii pierd ore întregi în mașină pentru a ajunge la destinație. Polițiștii locali sunt zi de zi la datorie în intersecții, pentru a îmbunătăți lucrurile, însă situația a scăpat de sub control. În același timp, autoritățile locale se văd neputincioase în fața valurilor de mașini care vin înspre și dinspre oraș zilnic.
Cele mai aglomerate intersecții din Iași
Poliția Locală știe deja unde sunt zonele în care este calvar, iar la orele de vârf sunt agenți care încearcă să decongestioneze traficul, dar de cele mai multe ori este imposibil. Totuși, lista este una foarte extinsă pe întreaga suprafață a orașului, iar lucrurile par că scapă de sub control. Nu mai puțin de 15 intersecții din municipiu sunt dirijate zilnic de polițiști, altfel s-ar bloca traficul complet.
„Tot ce înseamnă intersecții aglomerate, polițiștii locali sunt zilnic la datorie pentru a fluidiza traficul. Avem o intersecție foarte aglomerată pe Calea Galata cu Șoseaua Iași-Miroslava; coborâm și avem str. Cerna cu Pantelimon Halipa; următorul punct este bulevardul Nicolae Iorga cu pasaj Galata; imediat avem intersecția de la Gara Internațională, este puțin mai degajată, dar pentru mai multă siguranță și fluență acționăm cu polițist; mergem pe șoseaua Nicolina, Crucea lui Ferentz, unde avem o intersecție foarte complexă și din cauza autobuzelor care circulă spre celelalte localități; desigur că avem și intersecția șoseaua Nicolina cu Clopotari sau cu strada Sălciilor sau Aleea Rozelor; iar pe același tronson, intersecția Podu Roș, care este cea mai complexă din oraș pentru că sunt cele mai multe drumuri convergente acestei zone; urmează șoseaua Bucium, începând de la Trei Sarmale, după care intersecția de la Petrom și, imediat, de la Poitiers cu Bucium; mai avem intersecția de la Granit, adică bulevardul Socola cu str. Bucium; mai departe avem intersecția Cotnari. Acestea sunt intersecțiile unde este musai să intervenim”, a transmis Liviu Zanfirescu, șeful Poliției Locale Iași.
În anumite zone, datorită infrastructurii și anumitor reglementări, lucrurile sunt mai rezonabile, totuși, dacă agenții de la Poliția Locală nu ar interveni, totul ar intra în haos.
„Desigur că avem intersecții aglomerate și în Păcurari sau Canta, dar bulevardele sunt foarte largi și pot face față, deocamdată, traficului, deci nu este nevoie să avem polițist aici. Singura problemă este la Pasajul Octav Băncilă, unde este nevoie să intervenim imediat în cazul în care există o situație neprevăzută. Mai intervenim și în Breazu, înainte de Rond Agronomie, la trecerile de pietoni. Mai avem la Elena Doamna cu A. Panu, de asemenea, aglomerat. Fiecare conducător auto este obligat ca intersecția să o lase liberă și să nu forțeze pentru că blochează circulația de pe celelalte tronsoane”, a mai adăugat Liviu Zanfirescu.
Autoritățile locale sunt neputincioase
În ceea ce privește infrastructura rutieră din orașul Iași, lucrurile nu arată diferit față de acum 20, poate chiar 30 de ani. Străzile au rămas aceleași, pe când numărul de mașini a crescut enorm. Acum, orice hotărâre ar fi luată ar fi în zadar. Totuși, în tot acest timp, cei care se aflau la conducerea Primăriei Iași au privit cum totul se duce de râpă.
„Infrastructura la orele de vârf este deja la limită și asta se observă foarte ușor, blocajele sunt în toate direcțiile, dacă ar fi doar într-o singură direcție, am interveni. Ultima dată am intervenit la intersecția de la Belvedere, că nu se mai poate face viraj stânga, cumva să fluidizăm, dar în rest este aproape imposibil. Este imposibil, de exemplu, în Podu Roș să menținem semafoarele după o anumită oră pentru că nu sunt distanțe suficiente între intersecții și se realizează blocaje”, a specificat Radu Botez, membru al Comisiei de Circulație din Iași.
Pe lângă problema infrastructurii, mai există și alte cauze care afectează, în mod direct, traficul din Iași, astfel că rămâne și la latitudinea cetățenilor să facă o schimbare în viața lor.
„Nu cred la ora actuală, la numărul de mașini, că mai poate fi făcut ceva. Este o cantitate foarte mare de mașini care vin din exterior. Probabil, prima măsură care ar trebui luată, cel puțin eu am militat pentru asta când eram viceprimar, ar trebui dezvoltate școlile și liceele din zonele de periferie din oraș. Noi, primăria, am făcut mai multe modernizări în acest sens, dar, în continuare, părinții nu sunt atrași să își ducă copiii la școlile respective. Factorul acesta cântărește cel mai mult, în momentul în care nu este școală, este vacanță, traficul merge foarte bine. Cum am mai spus și altă dată, chiar dacă sunt criticat pentru asta, ar mai fi o soluție schimbarea modului de impozitare a mașinilor. A doua sau a treia mașină dintr-o familie să fie diferit impozitate, în progresie geometrică.
La un oraș ca Iași, dacă ar exista fonduri în viitor, ar trebui cel puțin dublată capacitatea la transport public, noi avem, la ora actuală, la stradă, 120 de autobuze, dar ar trebui să avem cel puțin 200, iar tramvaie mult mai multe decât ce avem acum. Infrastructura altfel nu funcționează, desigur, și noi ar trebui să construim, dar să fie bani, sunt prevăzute în proiectele noastre mai multe pasaje. Cred că cel mai important lucru pe care am putea să îl realizăm ar fi introducerea în subteran a liniilor de cale ferată în zona Păcurari, precum se întâmplă la Cluj la ora actuală”, a încheiat Radu Botez.
A fost prefațată harta cu cele mai aglomerate intersecții din Iași, iar imaginile nu arată deloc bine.
Păi sunt aciuați toți giugiumeții de pe la Vaslui, Botoșani, Neamț, Suceava, etc etc. Au ajuns să facă bolt, uber, delivery cu mașini de BT, VS! Toți giugiumeții aciuați pe aici. Ei stau prin cotețe pe la Miroslava, Valea Lupului, Vișani, Vișoianu, Ciurea, dar dacă te uiți pe cartea de identitate pt 500 de Euro are domiciliul stabil pe nașpa în centrul orașului să-și poată duce progenitura la școală în centru?! Și pe deasupra ciuhei de mașini cu ITP-ul luat cu 50 de lei?! Despre ce vorbim?!
De 30 de ani avem aceeași infrastructura, trebuie construite pasaje, inele cu sens unic, transport public cu linii dedicate, terminată centura dar cine sa le faca? E un oraș paralizat și poluat
Mutaţi autogările la marginea oraşului.
Sa-i spuna cineva analfabetului de Botez sa plece acasa!
Ca e aglomerat e de inteles, dar ca sa ingreunezi traficul e cu totul altceva.
In intersectia de la Belvedere sunt mai multe cauze:
1. Semaforizarea nu este sincronizata cu cea din intersectia Nicolina-Lidl
2. Politistii locali nu gestioneaza blocarea intersectiei si par a da prioritate maxima celor ce coboara dinspre Miroslava. Cand e verde pentru cei care vin pe Soseaua Nicolina, dinspre Selgros, nu mai pot inainta decat cel mult doua masini. Culmea, semaforizarea din vale ii avantajeaza pe cei care vin din lateral si nu pe cei care circula drept pe bulevardul principal.
3. Politistii locali nu directioneaza corect intrarea in banda dinspre Miroslava. Fiind o intersectie decalata, le indica celor care vin dinspre Sf. Vasile sa intre pe ambele benzi, blocand si masinile dinspre prof. Inculet care au verde in acelasi timp pentru viraj la dreapta pe prima banda.
4. Cand (incerci sa) circuli pe strazi secundare si astepti civilizat in coloana, vesnic depasesc pe contrasens toti grabitii cu numere de B, BT, NT, MM, VS, SV.
5. Lipsa de bun-simt si incalcarea regulilor de circulatie din partea celor care forteaza intrarea in intersectie venind pe contrasens.
Solutia de moment ar fi ca politistul local sa fie in punctul care trebuie din centrul intersectiei, nu in punctul in care este el mai in siguranta, lipit de peronul statiei de tramvai. Iar dimineata s-ar impune prezenta in intersectie (nu in masina in zona) a doi politisti.
Botez nu poate sa plece acasa, pentru ca e aglomeratie pe bucium :)))
Realitatea este ca acei oameni au crescut economia orasului si l au facut mare. Altfel orașul asta ramanea cum era inainte de razboi.
Scoateți rablele din oraș. Tot ce este sub euro 4 inclusiv sa dispară.
Scoateți uber&bolț din oraș și din țară, numai în IAȘI sunt 13000 de mașini uber&bolț, majoritatea NT, SV ,BC ,GL ,VS , VN etc, lăsați orașul să respire cât de cât…..
Chirica a autorizat construcția de blocuri la foc automat să nu piardă șpagă, blocată zona unde locuiește și primaria….
,,intersecții dirijate de politisti”…unul nu vezi dimineața și la orele prânzului..
Ar trebui regandita semaforizarea. Cei rezposabili ar trebui sa faca o vizita la Constanta. Ar trebui ca in intersectiile cele mai aglomerate semafoarele sa se schimbe singular (in sensul acelor de ceasornic sau sens trigonometric) si nu in tandem – opus. Iar timpi de asteptare sa poata fi modificati in functie de trafic. Exemplu: ora 17, b-d. Socola intersectia restaurant Cotnari, sensul de mers spre Bucium verde 60 secunde, restul semafoarelor (trei culoare rosie). Apoi verde semaforul de pe strada Primaverii sensul de mers spre Gara (restul culoare rosie ) si asa mai departe. La fel si pentru alte intersectii. Pentru ce s-au cheltuit 13 milioane acum 10 – 12 pentru semaforizarea inteligenta a Iasului?
Literalmente sunt ingrozit de motivarea abundentei de taranoi prin contributia adusa la dezvoltarea urbei, colonialismul fiind curentul evolutiei prin sfertodocsism colectiv. Macabru!
Cu ZERO investitii in infrastructura la ce te astepti? Se pare ca VIZIUNEA administeatiei pentru infrastructura nu exista. Au fost construite sute de blocuri la capatul CUG-ului, oare pe unde sa circule si ei? In 2 ani, traversarea orasului CUG-COPOU va dura 2 ore minim, iar in 5 ani nimeni nu mai paraseste cartierul unde locuieste. Spre asta suntem indreptati. Si desigur, taxe noi, ca doar nu o sa stam in trafic moka
Benzi unice pt transportul public pe arterele principale. Mai multe busuri. Busurile metropolitane marite ca si nr de frecventa. …. Poti incerca sa gandesti semaforizarea altfel, sa faci inele, pasaje, tuneluri dacice de calatorie in timp…. Cat timp au ajuns masinile sa valoreze echivalentul unui salariu minim pe economie (vezi pe olx masini cu 500 euro cu itp valabil), si cat timp apar locuințe noi peste tot,dar cresele, grădinițele si scolile cu liceele raman in vechile locații centrale…. Vom sta cu totii in trafic fara acel transport public prioritizat…. Suntem multi si vom fi si mai multi 🙂
Propun scoaterea uber bolt din oras!viata ar mai simplă pentru soferi!
In ultimii 34 de ani cîte bulevarde noi și cîte străzi noi sau făcut in municipiul Iasi ? Dar parcări prin destinație ? Nimic ? Ați vopsit străzile transformându-le in parcări închiriate și va plingeți ca nu mai e loc ? Ce sa ales din studiul și recomandările japonezilor de acum mulți ani in urma in privința evoluției urbane a Iașului ?
Degeaba se maresc impozitele pe Iasi daca 40% din masini sunt de alte judete si 30% din impozite se platesc pe localitatile limitrofe.
unde sunt centurile ocolitoare? Aprovizionarea supermarketurilor se face cu TIR-ul! Camioanele zburda prin oras!!!
ELIMINATI banda UNICA-pana transportul in comun va fi adaptat cererii. Ati distrus traficul pe ruta Podul-Ros_CUG_CIUREA_Miroslva. Totul e paralizat. Statiile mijloacelor de transport in comun sunt pline, mijloacel de transport pline, strazile pline-HAOS.
Locala dirijeaza, semafoare, sa iasa politia rutiera sa dirijeze, ei au aprobat toate ideeile lui ChiricĂ si .bOTEZ. De la santierele din Bucium/Bulevardul Poitiers +banda unica, se creaza blocajele. Saptamana aceasta , au intervenit in sfarsit cei de la rutiera si au dat drumu, la circulatie pe banda unica, pe sectorul Podul Ros-Nicolina, a fost altceva.
Cred ca cei ce au fraiele acestei comisii de circulatie, ar trebui eliminati pe veci din aceste posturi publice. Vorbeste acest individ Botez de variantele lui, de faptul ca iesenii ar trebui sa-si duca la scoli copii unde spune Primaria, adica unde, pe la Horpaz, Murzesti, Dancu, etc? Vorbeste de dublarea CTP, o companie falimentara an de an si la care se tot fac rectificari bugetare din banii contribuabililor, de impozitarea celor cu doua masini, etc, dar de ce nu accentueaza ca nu au facut strazi, ca au dat autorizatii de constructie aiurea, ca semaforizarea fundului din Iasi este dezastruoasa,ca nu au facut parcari la marginea orasului in limita statiilor CTP, etc. Niste mizerii sub pavaza Chirica, cu niste oameni pusi politic, sub limita mediocritatii!
Ce caută 13000 de mașini uber&bolț în IAȘI, majoritatea NT , VS ,BT ,SV ,GL , VN, BC etc… fără aceste mașini traficul ar fi mult mai lejer , plus mașini care fac delivery, nu mai spunem că poluează excesiv, majoritatea având euro 3 și 4, trebuie luate masuri urgente toată țara.
Hai lasati vrajeala cu provincialii veniti aici sa creasca orasul. Buhaiul cotuscan si cu puscariasul dorohoian ne-au crescut de nici de nepotul lor pitic n-am scapat inca. Asta e dinastia.
Restul, pulimea, bostonienii, vegasluienii, ciucevenii, bacchauanii si restul, pai astia is veniti aici la civilizatia rondului Copou si a mallurilor. Palasul geme de ei. Au venit la tramvaie si semafoare, la apa calda si la selfieuri prin Palas, sa aiba ce posta. Au venit sa cumpere apartamente cutie de chibrit prin satele alaturate, si sa plateasca rate pe 30 de ani. Cu ce au crescut si dezvoltat orasul asta ? Cu aglomeratie in parcuri, spitale, restaurante sau scoli. Cu sufocarea traficului. Cu suprasolicitarea retelelor de canalizare, apa, electricitate sau gaz. Cu munti de gunoi aruncat din masini, de pe geam la sat sau din buzunare. Muzee, biblioteci, astea nu sunt aglomerate de bostonieni &co. Vezi cate o vaca-cu numar de vegaslui care merge ca pisatul boului pe mijlocul drumului, unde e cresterea si dezvoltarea orasului astuia ? Au prasit aici, boracii lor sunt Dario, Mario, Lucca, Andreas, Robertino, bai, indiferent ce nume occidental le puneti, glodul din buletin nu va dispare. Asta e cresterea si dezvoltarea orasului ? Carati-va de unde ati venit si dezvoltati acolo. Sa depaseasca satele si orasele de unde ati descalecat orasul Iasi. Si daca o fi nevoie, chemam noi. Eliberati orasul asta de neamprostie, de cojile de rasarita pe care le lasati gramajoara pe bancile din Copou sau Palas unde va „civilizati”. Nu cu ghiolbanime creste orasul asta. Politia, de ce nu ardeti amenzi ghiolbanilor cu resedinta in jud Iasi care au masini cu numere de provincie ? RAR, de fe nu ardeti in trafic cazanele bostoniene care pana ieri au carat cartofi pe tarla si acum afuma orasul asta, conduse de tharanoi deveniti brusc intelectuali strict necesar orasului, brusc ieseni ? Hai bai mai scutiti-ne cu neamprostia voastra, v-am primit sa va aciuati, mai inchidem ochii la ghiolbaniile voastre, nu va puteti intrgra, asta e, dar macar nu mai veniti cu pretentii absurde ca dezvoltati orasul asta. Ne sufocati si la propriu cu voi si neamurile voastre, si la figurat cu ghiolbania voastra ereditara.
Aia cu schimabaea latitudinii iesenilor m-a lasat perplex.Adica, diaspora sa merga cu autoturismele, iar iesenii sa steain frig si sa se inghesuie in MTC cu boschetarii!Precis si asta are o vila, cum are toata protipendada autoritatilor locale…cate 2-3 masini, fiecare cu a lui..ce mai casa grea, 1 copil lasat in Copou, 1 la Racovita, 1 la Eminescu, iar masinile trebuie parcate la Prefectura!
Localnicule, ce treabă ai cu Uber Boltul de alte județe ? Ăștia vin dimineață și pleacă seara, duc aduc căpșunari la aeroport.
Carburanții în Romania sunt euro 6. Adică benzinele sunt fără plumb și motorinele sunt fără sulf față de carburanții euro 3 sau 4.
Poți explica științific, mecanic, inginerește câtă poluare aduce o mașină euro 4 în plus față de una euro 6 alimentate cu același carburant ? Ma refer la motoare cu același coeficient de uzură, nu la acelea cu segmenții praf, etc. Hai, Einstein, la treabă. Da, alea euro 6 fără AdBlue, că oricum sunt relativ puține aici.
Afară cu multinaționalele din țară, numai aglomerație, poluare , locuri de parcare acuzate tot timpul de ei…sau să fie taxați ca orice firmă din România
Program aprovizionare firme zilnic orele 20.00 – 0600.
Interzisa parcarea la bordura, in oras, a masinilor inmatriculate pe firma, pfa, etc. in intervalul 16.00-08.00 si weekend. Inscriptionarea obligatorie pentru identificarea parcarii in parcuri auto industriale alocate N-S-E-V inafara orasului pe modelul autobazelor din trecut. E plin orasul ziua si noaptea de dube, dubite, etc. la domiciliu, unde mai are si 2-3 personale, iar la firma are bariera si parcarea sta goala!!! De ce? Strainele rovignieta online acces oras pe 2 – 3 inele sau cartiere cu pret diferentiat pe intervale orare, altfel parcare VIZITATORI GRATUIT la intrari oras si bilet unic transport in comun pe toate liniile cu reducere 50%. Toate masurile se pot aplica usor si rapid!
Să ni se de-a voie la parcării câte mai multe pe lângă autogării, ca să putem prelua pachetele de-acasă trimise de ai noștrii. Dece să parcăm ân stradă ca să âncurcăm circulațeia autobuselor și dela Bolt ?
Sa mai pună niște piloni, ca e plin orașul de ei.
Imi vine greu sa cred că în familia Botez exista o singură mașină. Dar e ușor să vorbești de impozitarea progresivă atunci când veniturile sunt îndestulătoare.
Atât timp cât ieșenii vor vota țărănoi născuți și crescuți în glod, traficul se va desfășura că la tara.
Ieșenii? Niste țărani cu pretenții de orășeni și vise de capitală. Cum ar fi ca bucureștenii să gândească la fel despre cei veniți din provincie? Cum te-ai simți tu, ieșean mândru, când bucureșteanul te-ar numi viitura și te-ar lua la rost că încurci traficul și așa aglomerat al capitalei? Ai venit la spital, la București? Mars acasă la Iași, ai și acolo spitale. Ai venit să faci școală la București? Mars înapoi la Iași, ai și acolo universități.
Retarzii ieșeni vor spune că așa e la capitala, că are dreptul să vina toată lumea. Doar că aceeași retarzi susțin că (și) Iașul e capitala. Doar că e capitala lor, și numai a lor. Hai mars.
Pasajele subterane sau supraterane și desființarea trecerilor de pietoni împreună cu semafoarele aferente, ar fi o soluție.
Singura soluție este centura ocolitoare 360° cu minim 3 benzi pe sens iar în Iași intra doar mașini cu număr de Iași ; dezvoltarea transportului in comun cu parcări la intrările în oraș ; nici un autobuz fără 2 etaje cumpărat nou sau tramvaie scurte, 50m minim. Sens unic pt mijloacele de transport (+Uber Bolt Taxi cu număr de IS) și fără mașini parcate pe trotuare sau banda 1. Se pot face in fiecare cartier parcări etajate pt 20-30 de mașini pe un loc mic . Iar cine vrea sa intre cu mașina neînmatriculată in Iași , taxă tripla fatat de abonamentul lunar CTP. Dar că să se dezvolte transportul public trebuie data afară toată conducerea CTP și puși oameni capabili iar salariile să crească.
Ha! Cum ar fi că în București să intre doar mașinile cu nr de București?!
Pentru ieșeni, orașele incep și se termină cu Iași.
Afară cu jeguber din țară.
Pentru parveniții la Iasi care comentează un larg si mare sictir si marș acasă la voi!..
Eu, de exemplu as fi supra impozitat sexul normal la mama lui botez. In felul asta era forțată sa facă numai sex oral și sex anal. Așa nu am fi vorbit despre avortonul asta obosit. Logica lui botez….
Noi nu vrem sa stam la Iasi dar cand vedem ca e cu 30 de ani subdezvoltat ca Suceava, hai, ne sacrificam si muncim ca sclavi ca sa dezvoltam orasul asta.
Piticul asta porno nu stie altceva decat marirea impozitelor? Imi fac buletin de Sarca, lua-ti-as rasa!
La renumita Universitate Oxford/Anglia nu se intra cu masina in zona. Acolo studiaza fii de miliardari din toata lumea! Au masini, dar le lasa la periferia Campusului. De ce nu am proceda si noi asa?!…
Sa se mearga in Iasi numai cu tramvaie/autobuze electrice si fara taxiuri. Oriunde in Iasi, la Universitatea Politehnica, Universitatea Cuza, Universitatea de Medicina, Universitatea Agronomica, si la caminele acestora etc sa se mearga fara mijloace auto/taxiuri.
Am trimis comentariul dar nu-l dati!…
Dați dom-le comentariul prof.univ.dr.ing.ec.dipl.hon.esq. să se vadă apărut la ziar. Că de aia la Oxford nu intră mașinile, că e cu volan pă dreapta și trebe ăsta să ne împărtășească secretul ăsta milenar.
Sa ii vedeti in fiecare dimineață pe la 7 pe puchinosii care bat la portile cunoasterii cum roiesc ca mustele la kkt in jurul UAIC in cautarea unui loc de odihna cazanului pe care il conduc cu vrednicie cumparat de taticu’ cu 1000 CoCo in rate.
De ce criticati efectele si nu cauza reala?
Orasul este supraaglomerat pentru ca nu a avut un plan de dezvoltare. Cand s-a facut Alexandru cel Bun, de exemplu, s-a facut cu cap : drumuri, utilitati, magazine, scoli, gradinite, locuinte, locuri de joaca. Comparati-l cu orice pseudo-ansamblu rezidential facut de daunatorii imobiliari.
Vina exclusiva este a Primariei Iasi, si mai ales a primarului Chirica.
Intrebati-l de ce tine la sertar PUG (Planul Urnbanistic General)? Va spun eu : pentru ca PUG nu ar permite aberatiile urbanistice de azi. Nu ar mai fi posibile. Si nu ar mai fi loc de spaga! – aici este durerea.
Limitati numarul de masini de scoala, asa cum ati limitat numarul de taximetre. Sunt in strada 7 zile din 7, 24 din 24 de ore, practic nu exista nicio reglementare privind aceast activitate. Dacia si ACB sunt sufocate de ei.
Vota-ti-ma pe mine primar si o sa rezolv problema parcarilor, voi fluidiza traficul si voi scadea tariful de parcare la 2 lei/h , nu cum e acum, 5 lei/h.
Din cele mai vechi timpuri cei din provincie v-au promovat. Eminescu și Creanga au venit din Botosani și respectiv Neamț și au scris in cartile lor despre Iasi. Hai nu mai mâncați kkt despre provinciali ca nu sunteți voi, Ieșenii, perfecțiunea. In Bt, sv și nt nu am auzit de cartiere de țigani. Sa va amintesc ce reprezintă Ciurea la iasi? Cum ar fi sa fiți fugăriți din mari capitale europene când mergeți in concedii? Fiți oameni, nu jigodii!
Nu prea avem cum sa te votam primar. Invața sa scrii corect românește și o sa vezi ca îți cresc șansele.
Corect.
Cu mențiunea că, emoțional vorbind, ieșenii au și ei dreptatea lor. Orașul este supraaglomerat – sunt peste 4000 locuitori/km2, deci cu 50% mai mult față de Koln, care are peste 1 milion de locuitori!!! Iasul a devenit un oraș stresant, nu mai este orașul aerisit de altă dată, și ei aruncă vina pe noii veniți. Emoțional, este de înțeles, dar rațional vorbind, ei greșesc.
Se confundă efectul cu cauza : absența unui plan coerent in dezvoltarea orasului. Orașul trebuia să se dezvolte în primul rând pe orizontală, pe principiul constelației urbane (ex. Stuttgart) prin urbanizarea comunelor periurbane, și crearea unei centuri împădurite între ele și oraș, astfel încât să poți ajunge din Holboca la Antibiotice, fără să mai treci prin oraș (este doar un exemplu).
mai scoateți milițienii ăia de prin birouri , să-și câștige cinstit pâinea !
Q îți recomand când mai părăsești Iasi-ul să o faci fără mașina, dacă ai una ✌️
Infrastructura de pe vremea lui Ceausescu cu trafic capitalist…Daca totusi se construieste pe spatiile verzi lasate de Ceausescu pt oameni… inseamna ca se aduna mai multi bani din taxe si impozite ca sa nu vorbesc de taxe si impozite pe masini.Eu nu inteleg ce fac administratiile astea…Totusi sunt foarte multe intersectii blocate si nu se gasesc solutii…Trebuie investitii in aerisirea lor…Pasaje subterane,supraterane pentru autoturisme, treceri de pietoni supraterane ca sa nu fie necesar sa opresti des si sa demarezi greu…Solutii sunt…platitori de taxe si impozite sunt…dezvoltare exista…in schimb infrastructura este varza…ambuteiaje,blocaje,gaze.Masina electrica nu e o solutie decat pentru gazele arse…dar tot ambuteiaj va fi…Administrarea infrastructurii lipseste cu desavarsire…Abia reusesc sa carpeasca pe ici pe colo…Bd Poitiers la-ti facut bulendre in vara asta…datorita lucrarilor de inlocuire a tevilor de canalizare si apa.
Trebuie interzise tractoarele sub Euro 4. E plin de cazane gen BMW, Opel, VAG și Ford cu DPF-ul anulat! RAR-ul să-și facă datoria!